Toon posts:

beste schoonmaak crt monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een diamondtron crt

wat vinden jullie de beste manier om je schermpje schoon te maken van vuil?

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 20:51

Mex

Afbeeldingslocatie: http://www.karcher.com/Kimages/english/products/individual/1241101.gif

• doflow
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-08 19:29
Goeie!
Wel even met een doekje afdoen

Verwijderd

Topicstarter
ok leuk :) echt leuk

maar ff sirieus modus k

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:52
zachte doek met spiritus (niet te veel) glassex (op doek spuiten)
deboel niet te nat maken en met een droge doek afdoen.

Je hebt ook speciale monitor doekjes, maar daar zit ook alllen maar een soort alcohol op

Verwijderd

(vochtige)doek, Compressor, Benzine+aansteker:P

Verwijderd

Van iiyama benelux kreeg ik de volgende
aanbeveling :
Het beste is de beeldbuis met screen 99 van kontakt chemie schoon te
maken. Probeer zo weinig mogelijk op de beeldbuis te wrijven zodat geen
krassen op de beeldbuis komen.

Met vriendelijke groet

Iiyama benelux b.v.

ps: voor 11.95 te verkrijgen bij conrad.

Verwijderd

Is glassex echt goed, (ik gebruik het ook, maar weet ut niet helemaal cker of het nou echt goed is...) want er zit volgens mij alcohol in de glas sex....

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik gebruik altijd brilpoetsdoekjes... Werkt echt uistekend. Volgens mij is dat hetzelfde als een monitordoekje, want er zit ook alcohol in...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 13:58 schreef freddyathlon het volgende:
Ik gebruik altijd brilpoetsdoekjes... Werkt echt uistekend. Volgens mij is dat hetzelfde als een monitordoekje, want er zit ook alcohol in...
Volgens mij moet er juis geen alcohol in zitten??

Verwijderd

Ik vind het echt vervelend om het te zeggen, maar hier is echt genoeg over te vinden in de search. Heb je eigenlijk wel gezocht??

Verwijderd

Ik denk dat er vooral bij Flatron monitoren, met hun WARAS-laag, problemen kunnen zijn bij goed schoonmaken.

Ik heb zelf ook zo'n monitor, dus Flatron mat WARAS. Als iemand eens tegen het glas komt met de vinger zie je direct een vettige vlek zitten die moeilijk te verwijderen is. Stof is wel eenvoudig te verwijderen (met zacht, droog doekje)

# Wat ik van mijn verkoper (pc-zaak) heb gehoord; is met een vochtige krant (bedrukt) het beeldscherm schoon te maken. Dat heb ik eerst maar eens op school geprobeerd.(heel erg smerige/vettige monitor, flatron ook weer) Het resultaat vond ik niet echt goed, je zag nog wat strepen zitten.

# Op mijn eigen monitor heb ik het eens met een vochtige doek geprobeerd, ook geen succes, de WARAS-laag kreeg olie-achtige vlekken. Die monitor was gelukkig ook niet lkkr en is ingeruild.

# Met een 100% droog en zacht doekje voor brillen geeft het beste resultaat, maar je ziet nog steeds waar iemnd het scherm heeft aangeraakt (gebeurde laatst door iemand :( )

# Met alcohol/spiritus/glassex durf ik niet aan omdat ik denk dat dit te agressief is.

Kortom ik plak een plak een grote stikker boven mijn scherm:

"This is no touchscreen!!!"

Of er moet nog iemand zijn met een beter idee. Eventueel alleen voor mijn monitor, LG795FT+.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
De LG795FT+ heb ik ook.
Ik heb prima ervaringen met de gewone monitor doekjes hoor, daarna met een papieren zakdoek afdrogen (snel zijn).
Heb zo'n bus bij office center gehaald.
Nogmaals: Werkt prima!!!

LCD's zijn pas lastig schoonmaken.
Beste bij LCD's is een vochtig doekje, krijg je bijna alles wel mee weg.

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ten eerste NOOIT spiritus of Glassex gebruiken. Daarmee heb je grote kans dat je na meerdere malen schoonmaken de coating van je monitor afpoetst.
Bij lenzen van kameras wordt het al afgeraden en die zijn vele malen harder dan monitor coatings. Vooral Iiyama monitoren schijnen vrij zachte coating te hebben.
Bovendien laat spiritus een film op je scherm achter.

Screen 99 werkt het beste en is veilig. Voor 7 uiro bij Mycom te krijgen.

En gewoon een beetje zeep op keukenpapier doet ook wonderen. Even nawrijven met schoon water.

Zorg dat je beeldscherm is afgestoft voor je schoonmaakt anders kun je krassen trekken in het scherm.

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

ik gebruik Screen-clene van AF computer cleaning products er er staat op bevat geen alcohol. en dat werktt perfect.

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Verwijderd

Flip!!
Gewoon met een oud tshirt (wel schoon natuurlijk :+ )
Beetje water, afwas, vochtig maken en weer met een schone handdoek droogmaken.

Niet zo moeilijk gaan doem jongens.. :9

Verwijderd

Ik heb een bus lucht onder hoge druk, daarmee spuit ik eerst de beeldbuis vrij van stof, en vervolgens gebruik ik daarna screen 99 en een zo zacht en slap mogelijk doekje.

Verwijderd

Precies, niet te moeilijk over doen.
Ik gebruik schrootjes-reiniger (Citin), dat werkt perfect en het is nog anti-statisch ook.
Ik doe ook wel eens het plasticwerk, PC, muis en toetsenbord mee en dat lijkt het weer echt als nieuw.

Handige tip misschien :7

(Nee ik maak geen geintje)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.