Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:25
November 2006 heb ik een 2300mAh battery gekocht op eBay voor mijn
Iriver H140. Deze speelde heel ruim 24 uur op een lading.

Een paar dagen geleden had ik een rare zwarte vlek in het display en de HD
werkte niet meer. Ik dacht dat ik te ruw was geweest.

Vandaag een nieuwe HD ontvangen en een poging gedaan de behuizing te openen.
De speler was helemaal krom en was erg moeilijk te openen.

Hier is te zien wat er mis is gegaan.
Afbeeldingslocatie: http://i168.photobucket.com/albums/u184/Woodski/P1010001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i168.photobucket.com/albums/u184/Woodski/P1010002.jpg

01070650011, 2300MAh
replacement for iPod 1G/2G
UP325385A4H
Rechargable Li-Polymer battery

De HD werkt nu weer prima en de zwarte vlek is weg.
Alleen voor niets een 40GB Toshiba MK40046AH gekocht.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat wil je nu met dit topic? Wat is je vraag? Je hdd voor verkoop aanbieden kun je hier doen.

[ Voor 48% gewijzigd door RoD op 20-06-2007 17:15 ]

Verwijderd

Ten eerste, :D
Ten tweede, ik denk niet dat dit wordt toegelaten door de modjes ...
Ten derde, paste deze HD in een H120? Indien ja, ben ik mss wel te vinden voor deze HD. Indien niet, wat ik eigenlijk verwacht, spijtig ...

Ben wel benieuwd hoe dit komt. Warme weer? Verkeerd aangesloten (wat vrij onwaarschijnlijk is omdat je hem voor de eerste keer opent sinds nov 2006 (denk ik))

• Woodski
Wat wil je nu met dit topic? Wat is je vraag? Je hdd voor verkoop aanbieden kun je hier doen.
Ik wil mijn ervaring met jullie delen, mag dat ?
Ten eerste, :D
Ten tweede, ik denk niet dat dit wordt toegelaten door de modjes ...
Ten derde, paste deze HD in een H120? Indien ja, ben ik mss wel te vinden voor deze HD. Indien niet, wat ik eigenlijk verwacht, spijtig ...
Nee deze double platter gaat niet in de H120 passen.
Ben wel benieuwd hoe dit komt. Warme weer? Verkeerd aangesloten (wat vrij onwaarschijnlijk is omdat je hem voor de eerste keer opent sinds nov 2006 (denk ik))
Geen idee eigenlijk. Denk dat dit in het rijtje van exploderende namaak Nokia accu's past.
Het ging 6 maanden goed.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:38

Theo

moederbord

Niet lullig bedoeld, maar ik denk da dit je eigen schuld is. Je heb een Iriver H140 speler waar je een accu in stopt voor een Apple iPod van de eerste en tweede generatie. Da tis gewoon vragen om problemen...

7400 Wp op het dak

• Woodski
theodouma schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:12:
Niet lullig bedoeld, maar ik denk da dit je eigen schuld is. Je heb een Iriver H140 speler waar je een accu in stopt voor een Apple iPod van de eerste en tweede generatie. Da tis gewoon vragen om problemen...
Ook dus het is volgens jou vragen om problemen als fabrikanten universele onderdelen gebruiken.

Er zit ook dezelfde Toshiba HD in als de iPod, ook vragen om problemen ?
En ook veel van de electronica is hetzelfde als de iPod, is dat ook gevaarlijk ?

Sterker nog, de open source software die ik als besturings system draai
werkt ook gewoon op de iPod.. OMG, eng !!!!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Woodski schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:32:
[...]

Ook dus het is volgens jou vragen om problemen als fabrikanten universele onderdelen gebruiken.

En ook veel van de electronica is hetzelfde als de iPod, is dat ook gevaarlijk ?

Dat is waar, maar je loopt natuurlijk wel een zeker risico. Echter, meestal werkt het wel gewoon. Immers, het zijn gewoon Li-ion batterijen, daar zit niet zoveel variatie in, behalve dan qua mA. Je zult dus inderdaad wel een brakke nepversie te pakken hebben gehad, ook aangezien het ding van Ebay komt. Waar heb je em precies weg?

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 22-06-2007 14:51 ]

• Woodski
RoD schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:39:
[...]

Dat is waar, maar je loopt natuurlijk wel een zeker risico. Echter, meestal werkt het wel gewoon. Immers, het zijn gewoon Li-ion batterijen, daar zit niet zoveel variatie in, behalve dan qua mA. Je zult dus inderdaad wel een brakke nepversie te pakken hebben gehad. Waar heb je em gekocht?
Een vage webshop op eBay :X

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:38

Theo

moederbord

Woodski schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:32:
[...]

Er staat niet voor niets op de accu dat hij alleen geschikt is voor de eerste en tweede generatie van de iPod.

De HD is universeel en staat (figuurlijk) helemaal bol van de protocollen en regels, juis om ervoor te zorgen dat hij helemaal universeel is. Een accu is dat niet, behalve als je te maken heb met bijvoorbeeld 18650 li-ion cellen (18650 is een type, gene hoeveelheid), deze zijn namelijk wel weer standaard en voldoen aan vele eisen om ze universeel te maken.
Woodski schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:41:
[...]

Een vage webshop op eBay :X
Dat zal zeker ook meespelen. Je kan eens contact zoeken met deze webshop..

7400 Wp op het dak

Pagina: 1