Geen IP en Internet -- Vista

Pagina: 1
Acties:

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-03 22:55
Hallo,

Hier hangt sinds korte tijd nieuwe computer in het netwerk, op dit beestje draait Vista. Alles doet het prima en wel, behalfe het internet.

Als ik de computer aanzet, krijgt de computer geen IP van de router (Deze heeft DHCP aan staan), als ik dan wat ga zitten prutsen met de instellingen van de computer (vast IP, dan weer automatisch) dan onthoud hij soms de instellingen wel, en kan ik gewoon internetten.

Maar als ik dan de computer opnieuw opstart krijgt de computer weer geen IP toegewezen. Als ik een 'vast' IP en gateway instel, kan ik wel internetten, maar dan moet ik ook een DNS instellen. Dus ik kan dan alleen internetten dmv het intypen van het IP van de site waar ik heen wil. Dat is dus ook niet echt fijn.

Er staan ook nog 3 andere computers in het netwerk (WinXP / ME) en deze hebben er geen problemen mee, en deze krijgen netjes de IP gegevens van de router toegewezen.

Wat kan er fout zijn?

Het netwerkkaartje is trouwens een onboard dingetje van een Asus moederbord.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
De dns servers van je provider staat meestal in je router, zoniet dan kan je het altijd nog op internet opzoeken en dan gewoon invoeren, maar dat is natuurlijk niet de beste oplossing.
Probeer is de nieuwste netwerk drivers van de asus site af te halen en kijken of dat werkt.

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

Wat ik in zo'n geval zou doen is je netwerkadapter op automatisch zetten (dus DHCP)
Je ip instellingen opvragen via de Command Prompt (CMD) met "ipconfig /all"
Alles opschrijven en daarna alles, zoals je al eerder aangaf, handmatig instellen INCL de DNS.
Dit zal waarschijnlijk hetzelfde ip-adres zijn als je Standaard Gateway (en dat is je router bijv. 192.168.1.1)
Hierna zul je ook je internetsites via naam kunnen benaderen.

• ZpAz
De gateway had ik al eens als DNS ingesteld, maar dit werkte dus ook niet. Ik zal eens de DNS servers van @home proberen in te stellen :)

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Al eens geprobeerd om de windows firewall uit te schakelen, en andere beveiligingssoftware die mogelijk het dhcp-verkeer in de weg zit?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

miss de router een keer resetten?
ik kan me herinneren dat een ip adres een bepaalde tijd 'houdbaar' is, en als je binnen die tijd de pc weer aanzet houd die pc dat ip adres... miss is de router n beetje raar en kan ie geen nieuwe ip adressen meer uitdelen, maar wel de andere (de oudere) pc's hun ip adres weer terug geven...

tis maar n ideetje :)

• ZpAz
sanfranjake schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:49:
Al eens geprobeerd om de windows firewall uit te schakelen, en andere beveiligingssoftware die mogelijk het dhcp-verkeer in de weg zit?
Firewall stond al uit.
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:56:
miss de router een keer resetten?
ik kan me herinneren dat een ip adres een bepaalde tijd 'houdbaar' is, en als je binnen die tijd de pc weer aanzet houd die pc dat ip adres... miss is de router n beetje raar en kan ie geen nieuwe ip adressen meer uitdelen, maar wel de andere (de oudere) pc's hun ip adres weer terug geven...

tis maar n ideetje :)
Router al meerdere keren opnieuw opgestart.

------

Probleem is dus opgelost door alles handmatig in te vullen en bij DNS de DNS server van @home. Nu werkt het prima :)

[ Voor 53% gewijzigd door ZpAz op 21-06-2007 14:39 ]

Pagina: 1