Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto zelf spuiten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.853 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:42

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Ik zit er nu al enige tijd over te denken om mijn auto wat op te vrolijken.
Ik heb een witte suzuki Jimny uit 2001, maar aangezien er hier in de buurt een paar honderd van die dingen rond rijden vind ik het een beetje saai worden, en wil ik hem een ander kleurtje geven.

Ik heb echter geen geld om het te laten doen, en het hoeft van mij ook lang niet proffesioneel te zijn.
Nu zit ik me af te vragen of het mogelijk is om het zelf met spraypaint ofzo te doen, komt dat er een beetje netjes uit te zien? En blijft dat redelijk zitten?

En wat zou de beste manier zijn om het zo te doen?
Ik zat er aan te denken om hem eerst zo schoon mogelijk te maken, dan de bestaande verf/lak lichtjes op te schuren en er vervolgens over heen te spuiten.

Is er iemand die hier ervaring in heeft, en of goeie ideeën heeft?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:50

Nik

Schuren, plamuren, grondlak, spuitlak. Beter huur je een compressortje om te spuiten, en ga je niet rotzooien met spuitbussen. Eerst veel oefenen, want spuiten is niet makkelijk. Laagje voor laagje, naja, tis goed te doen, als je het maar rustig doet. Ook moet je een ruimte hebben die redelijk stofvrij is.

Tot slot een oppassen met je papieren van je auto, de kleursverandering moet wel gemeld worden anders zijn je papieren / apk niet meer geldig.

overigens: http://www.google.nl/sear...&q=hoe+auto+spuiten&meta=

[ Voor 7% gewijzigd door Nik op 20-06-2007 16:49 ]

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bedoel je met spraypaint losse spuitbussen?
Denk dat het handiger is om te kijken of je een compressor kunt lenen/huren.

Heb zelf wel zaken als achterklep e.d. met spuitbussen gespoten, maar een hele auto lijkt me lastig/niet wenselijk.
Denk trouwens ook aan de invloed van het weer (wind&regen=niet fijn), en de omgeving (spuitnevel op de auto van de buren=ook niet fijn ;)).

Dus zonder werkplaats wordt het al lastiger, en met een werkruimte moet je juist weer rekening houden met ventilatie, evt. stof op de vloer e.d.
Mogelijk dat er van die autohobbyclubs bij je in de buurt zijn waar je een spuitcabine kunt gebruiken.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Zo, gaat dus toch lastiger worden dan ik dacht :D
Ik zat zelf idd aan losse bussen te denken, een Jimny is niet zo groot, hij heeft een soft top.. of had,.. ben het leer kwijt :P Dus echt veel oppervlakte is het niet.

Het idee om het zo te doen was dus omdat dat een stuk goedkoper is, en het hoeft niet super slick te zijn.. beetje netjes is wel wenselijk natuurlijk. De auto is redelijk afgeragt al, zitten hier en daar wat scheuren in de bumper enzo.

Humankind… be both.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik zou 't met bussen doen, no way dat je het beter gaat doen met een klein compressortje, veel te weinig vermogen.
Met een rollertje kan ook nog trouwens, een beetje dunne verf vloeit best mooi uit, als je 2 lagen doet, nat schuurt en polijst naderhand kán dat in een dag (of 2) best mooi uitpakken hoor! :)

Wij hebben ook een spuitcabine in de garage met een flinke compressor en daar moeten ook al 2 grote tanks aan om voldoende buffer te hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/rommels/pbooth/IMG_5427.jpg

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• 3dfx
  • Niet online
Tja, doe wat je niet laten kunt hehe.
Dat je het dak niet hoeft te doen scheelt al behoorlijk, soms best lastig spuitbussen horizontaal te gebruiken.

Wat voor kleur had je ingedachten, toch niet een metallic variant?
Die zijn nl. nog lastiger dan een standaard egale kleur, omdat de intensiteit nog wel eens wisselt o.a. afh. van de spuitbus (vol/bijna leeg) & spuitafstand, en je die ook vaak moet afspuiten met blanco-lak voor mooie glans.

Oefen anders een keer op een stuk dat niet direct zichtbaar is (bijv. binnenkant deur -zonder de bekleding natuurlijk- :P), krijg je vast een idee of een hele auto haalbaar is.

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:34
Even wat anders, kijk ook even na of het wettelijk wel is toegestaan je auto in een andere kleur te spuiten dan op je kentekenbewijs staat!
EDIT: was al gemeld.

[ Voor 9% gewijzigd door silencedead op 20-06-2007 17:21 ]

• 3dfx
  • Niet online
silencedead schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:18:
Even wat anders, kijk ook even na of het wettelijk wel is toegestaan je auto in een andere kleur te spuiten dan op je kentekenbewijs staat!
In NL mag dat, maar je moet het (zoals hierboven al gezegd door dhr. proller), wel even melden:
http://www.rdw.nl/nl/voer...ureren/Kleurwijziging.htm

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Nja.. wetterlijk toegestaan is het wel.. ik moet over een maand nieuwe laten kopen enzo dus kan ik het opgeven.. en zoveel problemen maken ze er niet van op Aruba.. als je zonder deur of voorruit mag rondrijden mag het ook met een ander kleurtje :+ Maar ik meld het uiteraard wel :)

Ik zat er over te denken om de onder rand zwart te maken, en de bovenkant donker rood, geen metallic ofzo..
En eventueel op de zijkant tribal simbols vanuit het zwart omhoog laten komen :P
Jaja.. lastig ik weet het :+

[ Voor 3% gewijzigd door Spike_wolf op 20-06-2007 17:23 ]

Humankind… be both.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:01

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Iva_Bigone schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:20:
[...]

In NL mag dat, maar je moet het (zoals hierboven al gezegd door dhr. proller), wel even melden:
Misschien weet niet iedereen het maar hij zit niet in NL maar in het buitenland :+ .

Laat ik het zo brengen, als je een andere kleur wilt dan pak gewoon spuitbussen, behandel de ondergrond GOED en zorg dat je goed je werk ervoor hebt gedaan.

Als je een prachtig resultaat wil dan moet je toch echt aan een spuitcabine denken met een huge compressor ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Nja..het hoeft dus niet PRACHTIG te zijn alleen minder saai :P

Maar de ondergroend goed behandelen.. is schuren dan genoeg? Met erg fijn schuurpapier.. of moet er echt een grondlaag onder?

Humankind… be both.

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

Weet waar je aan begint zal ik zeggen....

na 3 weken schuren ben je het echt zat!

Auto demonteren,

eerst de oude laag goed dof schuren, (korrel 400)

dan plamuren + schuren (korrel 400)

basis laag (of kleur als je geen metallic spuit)

licht op schuren (korrel 2000 !)

top laag spuiten...

Auto monteren.

dit alles heeft met 2 man bijna een half jaar gekost. (minimaal 1 avond + 1 zaterdag per week)
zie Hier

en idd een kleine compressor gaat niet werken, ben je halverwege je auto.. is je lucht op!

er is hier iemand die zijn mini met een roller gedaan heeft, ziet er niet eens heel slecht uit. idee?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
als je niet wilt schuren, er is nog altijd afbijt :X

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

koop een nieuwe auto :P

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
K heb deze nog niet zo lang :+ En geen geld om hem te LATEN spuiten.. laat staan om een nieuwe te kopen :X
:P

Maar jullie denken dat goed schuren en dan paar laagjes sprayen toch wel een redelijk resultaat moet geven?

Humankind… be both.

• B-lennium

B-lennium

Volvo 164 1975!

zoals ik het gedaan heb, is de officiele manier.
Je wilt ook niet anders bij een klassieke auto lijkt mij,

wat jij wilt doen: je auto pimpen(?) dan is een roller prima te doen!

p.s. spuitbussen lijkt mij persoonlijk minder (moeilijker) maar ook duurder

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:28
Is er geen jeugd met graffiti spuitbussen die wat voor je kunnen doen?

Als jij een mooie tekening maakt met wat je wilt doen, kunnen ze vast wel wat leuks ervan maken !

• 3dfx
  • Niet online
Spike_wolf schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:44:
[...]

K heb deze nog niet zo lang :+ En geen geld om hem te LATEN spuiten.. laat staan om een nieuwe te kopen :X
:P

Maar jullie denken dat goed schuren en dan paar laagjes sprayen toch wel een redelijk resultaat moet geven?
http://www.vandale.nl/opz...nboek/?zoekwoord=redelijk
Ja, redelijk moet lukken :+

Zou toch echt eerst eens een ("onzichtbaar") stukje proberen: vind je het spuit-/schuurwerk niks, dan ga je kijken of je misschien wat met (foute :P) stickers de boel wat op kunt vrolijken.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 22:15
Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:08:
Ik zou 't met bussen doen, no way dat je het beter gaat doen met een klein compressortje, veel te weinig vermogen.
Met een rollertje kan ook nog trouwens, een beetje dunne verf vloeit best mooi uit, als je 2 lagen doet, nat schuurt en polijst naderhand kán dat in een dag (of 2) best mooi uitpakken hoor! :)

Wij hebben ook een spuitcabine in de garage met een flinke compressor en daar moeten ook al 2 grote tanks aan om voldoende buffer te hebben.

[afbeelding]
offtopic:
rofl dat bureautje heb ik ook nog gehad vroeger :P

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Waarom geen mat groene lak? Daarna paar sterren en cijfers erop. Klaar is je army Jimny! :D

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Groen met sterren? :D WTF :P

Dit is waar het om gaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/pages/image.asp?p=1&type=got&id=161
Zoals te zien is ze niet in super staat, de paint job hoeft dus ook niet perfect te wezen, en als zou hij dat wel zijn, zou ie dat toch niet lang blijven denk ik.. genoeg stof enzo wat er overheen komt zetten bij het rijden.

Humankind… be both.

• 3dfx
  • Niet online
Ik denk dat Yonni deze look bedoelt:

Afbeeldingslocatie: http://www.cafsmw.org/smw-images/museum-vehicle/43Willys-side.jpg

Maar duotone past inderdaad wel goed bij je jimny met die duidelijke scheiding onder-/bovenkant, alhoewel ik zwart-rood niet direct de meest mooie kleurencombinatie vind.
Zelf wel eens de hyundai pony van een maat voorzien van duotone: goudkleurig onder, (fabrieks) beige metallic boven.
En dat moest echt low no-budget & in no-time aangezien hij die auto ook maar voor 50 gulden had gekocht :P
Niets geschuurd, alleen schoonmaken, vetvrij maken (met afwasmiddel...) en spuiten maar (met spuitbussen van de Kwantum).
En nee, geen van ons werkt nu bij De Grote Beunhazen Beurt...of als visagiste van Jorinde...

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Oh op die fiets :D

Okay, dus cheap ass werkte een beetje? bleef het redelijk zitten, of veel gezeur er mee gehad?

[Edit]
Dit is een quick 'n dirty photosoep van wat ik een beetje in gedachte had:
Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.nl/pages/image.asp?p=1&type=got&id=162
Ziet er opzich wel koel uit dacht ik zo :P

[ Voor 48% gewijzigd door Spike_wolf op 20-06-2007 18:36 ]

Humankind… be both.

• 3dfx
  • Niet online
Spike_wolf schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:33:

Okay, dus cheap ass werkte een beetje? bleef het redelijk zitten, of veel gezeur er mee gehad?
Niet zeuren maar scheuren was het devies ;)

Het zag er redelijk :P uit (we hadden niks afgeplakt, gewoon stukje karton als 'spuitnevelstopper' gebruikt), en het bleef wonderwel goed zitten (jaar ofzo, toen ging 'ie naar de sloop omdat de veerpoten door de body heen kwamen :X).
Voordeel van goud is ook dat het glimt, dus dat camoufleert evt. foutjes. En de kleur is egaler dan bijv. blauw/rood metallic.

Met de spuitbussen in de kleuren goud/koper/chroom die je nu ziet bij autoshops, wordt er aangeraden een blanke laglaag overheen te doen omdat ze niet 'aanraakbestendig' zijn, maar dat was met die goedkope kwantum verf niet.
Heb destijds in m'n eigen auto div. zaken onder de motorkap ermee gespoten zoals luchtfilterhuis e.d. (wel eerst geschuurd/geplamuurd), en dat bleef netjes, en je kon het ook goed schoonmaken zonder dat de verf losliet.

Edit: ah, da's een wat helderder rood dan ik me voorstelde, ziet er niet verkeerd uit.

[ Voor 3% gewijzigd door 3dfx op 20-06-2007 18:46 . Reden: toevoeging op l337 paintskillz van Spike_wolf ]

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Eeen hele auto strak spuiten is misschien wat te hoog gegrepen, maar er zijn wel verschillende factoren die het resultaat positief beiinvloeden: Schone/stofvrije/windvrije ruimte, goede kwaliteit lak, goed schoonmaken en schuren, tijd nemen, oefenen, en ten slotte een portie durf. Zolang je verwachtingen van het eindresultaat niet te hooggespannen zijn en je enthousiasme hoog, zal het best mooi worden.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Tja, misschien toch maar eens gaan proberen.. eens zien wat voor een verf er hier te krijgen valt, en eens zien of ik ergens een 'onzichtbaar' stuk heb waar ik wat kan testen.

Het hoeft van mij echt lange na niet perfect, maar gewoon wat leuker dan dat saaie wit wat ie nu is.
Maakt hem ook gelijk een stuk herkenbaarder als je na een avondje de kroeg uit komt :P
Er rijden zoveel van die dingen hier dat je nog wel eens in de verkeerde gaat zitten :+

Humankind… be both.

Verwijderd

Spike_wolf schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:33:

[Edit]
Dit is een quick 'n dirty photosoep van wat ik een beetje in gedachte had:
[afbeelding]
Ziet er opzich wel koel uit dacht ik zo :P
Dat ziet er dus niet! strak uit... maargoed

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Iemand nog tips voor het spuiten van plastic? Julie kunnen zelf wel zien wat er gespoten moet worden:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~obraat/fiesta/4.jpg

Verder moet ik nog een keer de roest weg werken die rond mn ruitenwisser zit. Iemand een slim idee om dit te doen zonder al te veel kleur verschil?

.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zoals Frankiepankie zegt, vraag het eens aan die opgeschoten koters daar. Zeker het ontwerp wat jij nu hebt zullen die Graffiti-gastjes leuk vinden op een auto te spuiten. Met spuiten hebben ze ervaring, en auto's (airbrushen, that is) is iets waar velen toch wel tegenop kijken.

Over het algemeen werkt het zo dat JIJ de bussen koopt, en ze de restjes meenemen. Check wel eerst ff wat voor busjes ze willen, zou kunnen dat ze een bepaalde soort oid niet willen, en natuurlijk moet het goed hechten.

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Hier verkopen ze spuitbussen met 2k lak. Die schijnen erg goed te spuiten, een mooie brede straal.

Toch zou ik een compressortje huren of iets dergelijks, en alles per deel gaan spuiten. Is echt wel te doen als je geen professioneel resultaat verwacht.

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:46

Geckoo

Good news, everyone!

@ mcdronkz, dat moet dan ingevlogen worden richting aruba...

@ ts, een ex van mij heeft haar auto roze gerold, met gewoon verfrollers. bleef wel redelijk zitten. Denk alleen wel dat het klimaat hierzo iets anders is dan in nl. zon heeft iets meer kracht en dat rood kan dan zo roze worden :+

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Ach, als je met rollers aan de slag gaat is het niet zo lastig nee. Eerst beetje ontvetten, dan rollen en als de boel droog is eventueel wat blanke lak erop zodat het in ieder geval een jaartje blijft zitten :p

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

TheZeroorez schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 19:21:
Zoals Frankiepankie zegt, vraag het eens aan die opgeschoten koters daar. Zeker het ontwerp wat jij nu hebt zullen die Graffiti-gastjes leuk vinden op een auto te spuiten. Met spuiten hebben ze ervaring, en auto's (airbrushen, that is) is iets waar velen toch wel tegenop kijken.

Over het algemeen werkt het zo dat JIJ de bussen koopt, en ze de restjes meenemen. Check wel eerst ff wat voor busjes ze willen, zou kunnen dat ze een bepaalde soort oid niet willen, en natuurlijk moet het goed hechten.
Ik haal ook altijd 2K in spuitbussen, maar die caps kan je ook gewoon op motip gebruiken bijv. hoor.

En please, kinderen en graffiti (wat veel mensen denken) is geen goeie combinatie.

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11 12:31
En dan die triballtekens op het zwarte doorzetten in de kleur rood.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 21:32
Mij persoonlijk lijkt het gewoon mooier om gewoon met de roller aan de slag te gaan. Het is toch wel een wat lompe (ook al is ie klein), auto, die kan dat best hebben, ruwe lak er op.
Als je zelf gaat spuiten gaat het waarschijnlijk toch nooit worden, en je bent er heel lang mee bezig.
Ik zou gewoon met de roller gaan, en dan gewoon army kleuren er op, ziet er zeker leuk uit op zo'n auto.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:50

Meneer aard

Porsche rulez!

2k lak gebruiken en niet die aerosol shit of hoe dat ook mag heten. Dat werkt voor een tijdje maar je mist de lak-sterkte van de 2k lak.

Mooiste effect bereik je met een verfpistool, aanschaf is niet zo heel duur. Neem wel een goede compressor en met voldoende capaciteit en ook een fatsoenlijke zodat je geen water in je systeem krijgt ofsow (weet der alles van echt hopeloos als je dat hebt). Neem gewoon een oefen stuk (van mij part een stuk oud plaat staal ofsow) en ga gewoon oefenen, met voorbewerken en spuiten.

Het voorbewerken is heel belangrijk, op delen waar het zo rot als een mandje is gewoon tot blank metaal opschuren en vervolgens wat (niet teveel, amerikanen zijn daar goed in om alles te verbergen onder plamuur) plamuur om het glad te maken + primer erover. De rest waar de verf nog ok is kun je licht voorbewerken met licht schuurpapier.

Gewoon de wagen volledig in de primer zetten (goed afplakken, zoveel mogelijk demonteren) en vervolgens goed laten drogen (van mij part 24 u). Daarna lichtjes opschuren (je vingers gebruiken, is het beste werktuig wat je hebt) met oneffenheden (gewoon met water + waterproof schuurpapier) niet teveel druk zetten anders is je laag zo weg, evt nieuwe laag erover heen doen. En vervolgens de lak + clear coat.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 09:02

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Iva_Bigone schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:20:
[...]

Ik herrinner me dat je het niet hoeft te melden zolang je niet de gehele auto van kleur veranderd. wanneer je bij een egaal gekleurde auto bv een deel van het schutbord onder de motorkap maar in orginele kleur laat

Beste film ooit

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

Ik zou je toch sterk aanraden om een goede lak te gebruiken.

Ik vind het zonde om bij zo'n auto te gaan prullen, 2001 is nog lang niet afgeschreven.

Sommige mensen hebben een goed resultat met losse spuitbussen en rollers, alleen dat is nooi zo glad en slijtvast, dus meer iets voor een (wannabee) kunst opject.

[edit]
Uit het beetje spuitervaring wat ik heb, wil ik je vast de tip geven NOOIT op een horizontaal oppervlak te spuiten als je niet in een stofvrije ruimte zit.

[ Voor 20% gewijzigd door FFF op 21-06-2007 13:42 ]

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Kleine stofdeeltjes zijn prima weg te schuren hoor, maar toch idd.

Maar TS geeft ook al aan dat het absoluut niet voor de schoonheidsprijs doorhoeft, en dan is een (dure) HVLP gun en grote compressor echt niet nodig.
't Zijn maar kleine oppervlakken en wel te doen met een spuitbus, maar reken voor bijv. een spatscherm wel gauw 2 spuitbussen, verkijk je er nuet op dat je met 6 blikken een hele auto dekkend spuit.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:34:
[...]

En please, kinderen en graffiti (wat veel mensen denken) is geen goeie combinatie.
Dat 'gastjes' bedoelde ik ook niet echt als kids hoor.. :P

• Bestla
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

Tip voor metallic verf spuiten : Sommige kleuren zoals rood , blauw en groen willen nogal eens doorschijnend/slechtdekkend zijn. Spuit daarom altijd de basiskleur zonder metallic op het object en ga dan nat in nat er overheen met de metallicverf. Doorschijnende plekken vallen zo niet meer op.

Nat in nat = als de eerste laag nog niet droog is dwz 15 minuten wachten voor de volgende laag)
Metalliclakken : Altijd aflakken met blanke lak.(ook nat in nat )
Basisrood : ivm het 'verkrijten' van deze kleur is het ook aan te bevelen om hier blanke lak overheen te spuiten.
Spuitnevel/sinaasappeleffect kan altijd waterproof geschuurd worden, daarna polijsten met polijstpasta (Commendant)

Gebruik altijd 1 type verf , watergedragen verf gaat niet goed met acryl of andere verfsoorten (waterverf daarentegen werkt daar prima mee samen ;) )

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Wanneer je 2K uit een spuitbus gebruikt breng je alleen wel zo'n dun laagje aan dat het echt in een minuut droog is. Maakt nat in nat wat moeilijker, maar je kan wel heel vlot doorwerken.
Wat ik altijd doe is de verf zelf opwarmen in een teiltje heet water, en je te spuiten object opwarmen kan ook geen kwaad als het buiten/in de schuur koud is, maar dat zal op Aruba niet zo'n punt zijn.

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-11 21:01
ik zou het gewoon simpel met een roller doen zoals al voorgesteld is. daarna wat blanke lak erover en je hebt weer een leuk jeepje. Dat spuiten is gewoon super lastig

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

met een roller zou ik het echt niet doen, spuitbus geeft een veel strakker resultaat.
persoonlijk zou ik ook niet de hele auto doen, maar een mooie (al-dan-niet foute) striping erop maken.
Lak goed ontvetten, lichtjes opschuren (lak hoeft er niet helemaal af) en afplakken, en spuiten maar !

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Verwijderd

B-lennium schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:27:
Weet waar je aan begint zal ik zeggen....

na 3 weken schuren ben je het echt zat!

Auto demonteren,

eerst de oude laag goed dof schuren, (korrel 400)

dan plamuren + schuren (korrel 400)

basis laag (of kleur als je geen metallic spuit)

licht op schuren (korrel 2000 !)

top laag spuiten...

Auto monteren.

dit alles heeft met 2 man bijna een half jaar gekost. (minimaal 1 avond + 1 zaterdag per week)
zie Hier

en idd een kleine compressor gaat niet werken, ben je halverwege je auto.. is je lucht op!

er is hier iemand die zijn mini met een roller gedaan heeft, ziet er niet eens heel slecht uit. idee?
Het gaat me om de vette regel hier, nu zover ik iets weet over spuiten (alleen wat ik heb gezien op wheeler dealers en van die programma's). Indien je je auto spuit als leek(iemand die er niet veel van kent) ga je toch om je gemakje doen paneel per paneel? niet? lijkt mij het logische...

Indien je het zo doet en je compressor constant laat aanstaan en het tank die er onder hangt laat opvullen constant moet he ttoch lukken met een kleintje. Ik heb hier een kleintje staan heb er een garage aan de binnen kant ooit meegespoten en dat ging prima eigenlijk... zonder een echt probleem altijd als ik verf bij vulde ging de buffertank van de compressor vol en het is maar een simpel compressortje van de gamma. Met een beetje doorbijten moet het wel lukken maar het verven is nog het makkelijkste deel :X

Het voorbereidend werk is het ergste afschuren en alles zeer goed afplakken en demonteren 8)7 in mijn eentje zou ik er nooit aan beginnen.

Verwijderd

Auto verven is leuk. Eerst nat schuren en daarna vetvrij maken en dan lekker baggeren met kwast en roller. Ziet er nou niet toppie uit, maar het is wel geinig om te doen, zeker als het niet jouw auto is

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:13

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 10:29:
Auto verven is leuk. Eerst nat schuren en daarna vetvrij maken en dan lekker baggeren met kwast en roller. Ziet er nou niet toppie uit, maar het is wel geinig om te doen, zeker als het niet jouw auto is
Kun je ook creatief zijn met de kleuren, mooi fel rose ofzo. :+

Aannames zijn fataal.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Doe het zoals m'n pa vroegah een keertje deed. Schuren, verfroller en smeren maar. Krijg je direct een niet saai sinaasappel effect :+

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Als je met een spuitbus gaat werken, niet op de auto aanzetten, maar op een stukje karton ofzo en dan op de auto nevelen, als je dat niet doet krijg je op de auto aanzet stippen.. ...

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• Bestla
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

2bmws schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:35:
Als je met een spuitbus gaat werken, niet op de auto aanzetten, maar op een stukje karton ofzo en dan op de auto nevelen, als je dat niet doet krijg je op de auto aanzet stippen.. ...
Die krijg je alleen als je de spuit stil houd. Blijf dus altijd in beweging met de spuit en spuit altijd voorbij het 'object'

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
K zit er inmiddels aan te denken om alleen de onderste balk zwart te maken.. scheelt een hoop moeite enzo :P
Misschien dat ik er nog een kleine tribel tekening op maak op de deuren, en die dan zoals eerder voorgesteld in de onderste balk laat doorlopen in het wit zeg maar..
Maar moet even kijken.

Ik denk dat ik het iig met een basic spuitbus doe.. lijkt me zelf een stuk makkelijker en sneller.
Beetje opschuren en spuiten maar :P

Humankind… be both.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Goed ontvetten! Da's nog belangrijker!

Pagina: 1