Hello mensen.
Ik heb voorheen gebruik gemaakt van Virtual PC om mijn virtuele netwerk in elkaar te zetten.
Maar sinds een tijdje maak ik gebruik van VMware omdat deze wat minder gegeugen gebruikt maar ik kom er niet uit.
Wat wil ik doen:
Ik wil in mijn VMware een kleine netwerk opzetten met Windows 2000 server en 1 of 2 Windows XP machines
Deze netwerk mag niet gekopeld worden aan mijn laptop XP.
Dit moet alleen een netwerk zijn binnen VMware, voor experimenteel doeleinden.
Alleen snap ik eff niet helemaal, Bridged, NAT of Host-only.
Bridged moet ik niet gebruiken want die maakt verbinding met je huidige XP, dus die valt eraf. het is of Host of NAT ik dacht aan host.
Dus zeg maar: In VMware
Windows 2000 server (vast IP 10.0.5.1) en Windows XP (via DHCP van windows 2000 server)
Wat moet ik dan instellen als ik een nieuwe virtuele pc aanmaak??
Moet ik dan 2 Host-only virtuele pc's maken of 2000 server NAT en XP Host-only?of andersom?
Die server mag absoluut niet gezien worden door mijn laptop XP en andersom.
Standard als je VMware instaleert dan heeft hij al 2 netwerkkaarten erin zitten met IP 192.168.1.200 range of zo iets.
Maar ik gebruik liever een eigen IP adres
Er is veel info op google te vinden maar ik kom er maar niet uit.
Wat moet ik doen?
Moet ik dan:
VMnet-1 (2000 server 10.0.5.1)
VMnet-8 (XP via DHCP van 2000 server)
of moet ik VMnet-8 nog instellen?
Ik heb voorheen gebruik gemaakt van Virtual PC om mijn virtuele netwerk in elkaar te zetten.
Maar sinds een tijdje maak ik gebruik van VMware omdat deze wat minder gegeugen gebruikt maar ik kom er niet uit.
Wat wil ik doen:
Ik wil in mijn VMware een kleine netwerk opzetten met Windows 2000 server en 1 of 2 Windows XP machines
Deze netwerk mag niet gekopeld worden aan mijn laptop XP.
Dit moet alleen een netwerk zijn binnen VMware, voor experimenteel doeleinden.
Alleen snap ik eff niet helemaal, Bridged, NAT of Host-only.
Bridged moet ik niet gebruiken want die maakt verbinding met je huidige XP, dus die valt eraf. het is of Host of NAT ik dacht aan host.
Dus zeg maar: In VMware
Windows 2000 server (vast IP 10.0.5.1) en Windows XP (via DHCP van windows 2000 server)
Wat moet ik dan instellen als ik een nieuwe virtuele pc aanmaak??
Moet ik dan 2 Host-only virtuele pc's maken of 2000 server NAT en XP Host-only?of andersom?
Die server mag absoluut niet gezien worden door mijn laptop XP en andersom.
Standard als je VMware instaleert dan heeft hij al 2 netwerkkaarten erin zitten met IP 192.168.1.200 range of zo iets.
Maar ik gebruik liever een eigen IP adres
Er is veel info op google te vinden maar ik kom er maar niet uit.
Wat moet ik doen?
Moet ik dan:
VMnet-1 (2000 server 10.0.5.1)
VMnet-8 (XP via DHCP van 2000 server)
of moet ik VMnet-8 nog instellen?
[ Voor 30% gewijzigd door Sathumax op 20-06-2007 16:52 ]