Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

SIM reader/writer (USB)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.110 views sinds 30-01-2008

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb een USB SIM reader/writer gekocht (bijna gratis maar ok) en wil ermee gaan spelen.
Het is een behoorlijk oud ding (USB 1.0, vergeelde doos, bijgeleverde software met Windows 98 uiterlijk etc.) en alleen geschikt voor SIM v1 (niet v2, v3 of 3G).
Plaatjes van het blauwe USB-ding in de vorm van een GSMetje zijn hier te vinden (helemaal onderaan).
Het ding wordt in mijn Vista herkend als USB-UART (RS232) Controller.

Weet iemand drivers die ik hiervoor in Vista kan gebruiken, en daarnaast, software om SIMs in dit ding te lezen/beschrijven/editen etc?

Zou gaaf zijn! _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Stan op 20-06-2007 15:41 . Reden: URL ]

• Stan
Niemand?!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:10
Is er op Google niets te vinden met de keywords "USB-UART" en "Windows Vista"?

Ik kan me trouwens herinneren dat mijn (namaak) datakabel voor mijn oude Nokia 6230 ook als USB-UART werdt herkend. Misschien dat je ook zo'n driver zou kunnen pakken.

• Stan
Mocht ik hem aan de praat krijgen, wat vast wel kan (zeker omdat ie herkend wordt en er veel andere drivers zijn inderdaad), dan zoek ik natuurlijk software om per COM-port (Virtual COM Port) die SIM te lezen/editen etc.

wat is de beste, uitgebreidste, gratis/betaald? Idee?

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-11 13:43
wat wil je lezen/editten?

gewoon je nummers, smsjes etc uitlezen moet geen probleem zijn (heb je er geen software bij gekregen?). Het uitlezen en editten van het operator gedeelte van de sim lukt zeer waarschijnlijk niet.

• Stan
Zoals ik al zei is de software die erbij zit echt prehistorisch (net als het ding zelf).
Daarnaast zou ik inderdaad meer willen kunnen dan ik al kan via mn docking station van Sony Ericsson, zoals inderdaad zaken op de SIM editen die niet zouden moeten kunnen ;)

Ik heb overigens nog de hardwareinfo voor je:
VID_6547 PID_0232
(Weinig tot niets op te vinden, maar ik krijg het waarschijnlijk wel met andere drivers aan de praat)

Heb je een idee over eventuele software voor SIM editing (serieel)?

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-11 12:47

JBX

Ok, dit is een oud topic. Maar ook ik zit met dit probleem. Zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn? Ik dacht altijd dat er honderden verschillende dvrivers waren voor zo'n beetje alles.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-11 07:49

SeatRider

Hips don't lie

JBX schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 21:27:
Ok, dit is een oud topic. Maar ook ik zit met dit probleem. Zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn? Ik dacht altijd dat er honderden verschillende dvrivers waren voor zo'n beetje alles.
Punt is, je hebt geen driver nodig. Hij wordt herkend als een USB naar seriele poort adapter. Simpel. Nu nog een programmaatje dat via diezelfde seriele poort een SIM kan bewerken. 10 sec google op SIM UART : http://ucables.com/download/showdown.php3?ID=148

Nederlands is makkelijker als je denkt

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
En daarmee sluiten we dit topic ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.