Toon posts:

Knal speakers wanneer PC uit standby komt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

ik beschik over een Dell Dimension 9150 met een 5.1 dolby surround systeem van Dell/Altec Lansing waar ik overigens erg tevreden over ben. De laatste tijd gebruik ik steeds vaker de standbye/slaapstand mogelijkheid van Vista (ultimate) zodat de PC eerder operationeel is.

Het nadeel hiervan is echter dat als de PC uit de standbye-stand komt de speakers altijd een enorme doffe knal geven. Het enige dat hiertegen helpt is achter de enorme versterker/subwoofer duiken en deze uit te zetten voordat je de PC uit de standbye haalt maar dat schiet natuurlijk niet echt op.

Nu vraag ik me af of hier nog een betere oplossing voor bestaat? Want het kan nooit echt goed voor de speakers zijn, denk ik zo. Op dit forum kon ik nog niet zo 1-2-3 een oplossing vinden bij een van de andere berichten.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Qua soundcard gebruik ik trouwens een Soundblaster X-FI.
Mocht dat er nog iets mee te maken hebben.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

dat noemen ze stroom :)

er komt dan eventjes een piek in de stroom welke zich resulteerd in een "knal" uit je speakers (omdat je speaker/cone in 1 keer uitgeduwd wordt door een piekstroom).

Dit valt op te lossen door een goede massa en minder apparaten op dezelfde stroomgroep aan te sluiten

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Topicstarter
en hibernate? Dat zou ook nog wel kunnen werken toch?
Omdat de PC dan echt uitstaat.

Ik kan dit alleen nergens meer vinden in Vista.

Verwijderd

Topicstarter
Of is dat soms de "sluimerstand" ?

Lekker logisch allemaal, Microsoft!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-02 18:29
Got heeft een edit-knop ;) . En volgens mij is het best normaal, ik heb het meestal ook.

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-02 17:01
Maakt geen drol uit. Vista stand-by is hibernate waarbij alleen het geheugen nog stroom krijgt. Dus als je de stroom eraf haalt staat er alsnog een image van je ram op je hdd. Dus basicly staat je PC al 'uit'. Als je 'm dan weer aanzet krijg je een plof. Heb ik ook, bij een niet (slecht) geaarde PC.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

heeft het zin om de stekker van het geluidsysteem 180 graden om te wisselen? ik heb mij dit altijd afgevraagd.. bij sommige setjes boxen die irritant bromden hielp het, maargoed...
Pagina: 1