Google API

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12 07:03
Ik wil zelf een suggestietool bouwen. Ik ben deze op het internet tegengekomen. http://inventory.nl.overture.com.

Nu heb ik op de site van google rondgekeken tussen de API's en de mogelijkheden hiervan. Nu kan ik niks vinden over het ophalen van informatie over de zoekwoorden. Nu heb ik bij de voorbeeldcode van de AdWords API gekeken, volgens mij is dat wat ik moet hebben. Het probleem is dat ik een AdWords account moet hebben, en daarvoor moet ik betalen (advertie enz).

Iemand hier die zoiets gebouwd heeft en mij kan vertellen wat hij gebruikt heeft (google kan het mij helaas niet vertellen)?

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11 14:59
Je wilt je resultaten uit Google halen? Dan moet je werken met het Zend framework. Ikzelf gebruik de API voor het ophalen van enekele Google Calendar events; waarschijnlijk is er ook ondersteuning voor Google zelf. Ik denk dat je een array van resultaten terugkrijgt ofzo.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:10

aex351

I am the one

Je moet helemaal niets met Zend Framework. Op de Google website ergens onder het kopje developers, api, kan je de betreffende informatie vinden. Weet het niet zeker maar volgens is Google gestopt met deze dienst.

[ Voor 19% gewijzigd door aex351 op 20-06-2007 17:56 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-11 02:21
Voor gebruik van de Google API moet je ook nog betalen(!) voor iedere functie-aanroep, dit is een bescherming tegen bidmanager software die iedere vijf minuten alle keywords van nieuwe prijzen voorziet.
Maar om developers tegemoet te komen is er ook een gratis variant (genaamd "sandbox"), die wel de code test maar niet met daadwerkelijke campagnes werkt. Misschien biedt deze sandbox uitkomst:
http://www.google.com/api.../adwords_api_sandbox.html

Bij mijn weten heb je hier geen developer-token voor nodig.

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Maar wil je nu de suggestie tool of AdWords gebruiken? In het eerste geval kun je volstaan met een Google API key. De Google API bied niets anders dan al op de website aanwezig. En ook op de website van Google moet je betalen voor AdWords. Uiteraard moet dat dan ook als je hun API gebruikt. Via de API kun je zaken automatiseren. Overigens kost het aanmaken van een AdWords account geen geld.

Sugestions (misspelling) zijn wel gratis te gebruiken. Net als het uitvoeren van een zoek resultaat via je API key. Wel is het gebruik van de verschillende services aan voorwaarden verbonden zoals bijv. een maximaal aantal searches per dag.

If it isn't broken, fix it until it is..

• T i M
Ik wil gebruik maken van de suggestie tool, maar van welke API moet ik dan gebruik maken?

• Free rider

• T i M
Jup, heb ik gevonden en heb hem geprobeerd (C#). Werkt perfect, maar je zei in een andere post dat de API geld kost. Nu heb ik dat nagezocht en dan kom ik al een aantal keer tegen dat het zon 0,25$ cent kost per 1000 keywords?

Wat bedoelen ze met die 1000 keywords? 1000 keer zoeken of de opgevraagde keywords?

• Free rider
Het gaat om units.
Iedere functie-aanroep heeft een zeker gewicht (meestal 1, soms 50, 100 of 1000 units). Google telt alles op -vandaar je developer token- en verrekent dat met je credit card. Let goed op, als een functie meerdere resultaten teruggeeft dan wordt er het aantal resultaten vermenigvuldigd met de functiewaarde toegerekend.
Hier is een tabel met prijzen
http://www.google.com/api...dwords_api_ratesheet.html

Run de code eens met de debugger, en let op het service object na de uitvoering van een functie. Plaats het object in de quick view / watch en kijk naar de members van het object. Een ervan (ik meen unitsValue?) vertelt hoeveel units er zijn verrekend.
Zie
http://www.google.com/api...dwords_api_intro_response

Mag ik vragen wat je wil doen met die tool?
Pagina: 1