Toon posts:

[XP] Bij afsluiten standaardkeuze 'slaapstand'. Vervelend!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows XP Home Edition.

Als ik mijn pc wil afsluiten en dus simpelweg op 'Afsluiten' klik in het startmenu verschijnt het welbekende bevestigingsschermpje met het scrolldown-menu waarin je kunt kiezen voor 'Herstarten', 'Afsluiten', 'Slaapstand', etc.

Echter, bij mij staat er standaard 'Slaapstand'. Vervelend, want dan moet ik altijd het scrolldown-menu openen, voor 'Afsluiten' kiezen en daarna op OK klikken zodat ie daadwerkelijk afsluit.

Ik zou graag 'Afsluiten' ingesteld hebben als standaardkeuze. De wijziging is waarschijnlijk een kleine en simpele handeling, maar ik kom d'r niet op... Iemand die het me kan vertellen? :)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat je kunt proberen is de slaapstand uitschakelen in energiebeheer, de machine opnieuw opstarten (c:\hiberfil.sys zou moeten verdwijnen). Is het dan opgelost? Kijken of het nog steeds goed werkt als je de slaapstand weer aanzet.

Wat het ook kan zijn is spyware/virussen die in de weg zitten, ff checken dus.

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
AFAIK wordt daar (normaal gesproken) de laatst gekozen actie opgeslagen/aangeboden ?

[ Voor 13% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 20-06-2007 16:57 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg