Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Honda] Start niet altjid bij warm weer.

Pagina: 1
Acties:
  • 4.673 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 18:15

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
In de ochtend heeft de auto nooit problemen om te starten en loopt dan ook direct aan. Zodra de auto in de zon heeft gestaan en dus warm is start deze de laatste tijd pas na een half uur na de eerste poging. Ondertussen dus met de motorkap open (voor koeling ??).

Maar het meest vreemde is dus dat de motor probeert aan te lopen. De startmotor heeft echt geen enkel probleem. De accu is nog geen half jaar oud en de radiator is ook nog geen jaar oud.

Ik heb op het internet gelezen dat het de relais van de benzinetoevoer zou kunnen zijn en mijn vraag is dan ook ' of jullie weten of dat zelf te controleren en mischien zelf wel te vervangen is' . Ik heb genoeg electronicakennis om de relais te controleren maar ik heb geen idee hoe deze eruit ziet bij mijn auto en waar ik deze zou kunnen vinden.

Het is een Honda Civic uit 91, hij is nog geen maand geleden door de APK gekomen zonder bijzonderheden. Volgens mij is het type van de 4e generatie. Dit model is het iig; http://www.civic4g.com/images/frontpage-sir2.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Emiel1984 op 20-06-2007 14:47 ]

[LTS][MTS][HTS]

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:10

Soggy

vroemmmm

Krijg je ook problemen met afslaan bij filerijden op een hete dag? Ik denk namelijk aan Vapour-lock.
De brandstof gaat door teveel hitte aan de kook en verdampt. Hierdoor komt er geen (vloeibare) brandstof meer naar de cilinders.

If it works, tweak it

• doodindegoot
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11 23:00
http://www.civicclubholla.../technisch/fuelrelais.htm

Heb je ook problemen als je de auto kort uit zet als hij warm is en je hem weer wilt starten? Zoals bij het tanken?

[ Voor 44% gewijzigd door doodindegoot op 20-06-2007 14:48 ]

Wie het laatst lacht is traag van begrip

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
Soggy schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:46:
Krijg je ook problemen met afslaan bij filerijden op een hete dag? Ik denk namelijk aan Vapour-lock.
De brandstof gaat door teveel hitte aan de kook en verdampt. Hierdoor komt er geen (vloeibare) brandstof meer naar de cilinders.
Nee geen problemen bij stilstaan. De auto staat daarnaast eigenlijk nooit in de file(de laatste maanden iig niet).

@Doodoodindegoot Bedankt voor de link ik ga er is naar kijken.

Er wordt in jouw^^ link gesproken over het niet willen starten na een korte rit en het daarna snel weer starten. Het geval is dat de auto een geruime tijd heeft stilgestaan ( > 7 a 8 h). Maar door de extreme warmte de laatste dagen zal dat wel hetzelfde effect hebben als na een korte rit. Of is dit laatste onmogenlijk ?

Ik heb gister 2x het probleem gehad. Eerste keer na de 7a 8 h. Daarna na 15 minuten in de supermarkt. Een maand of 1,5 geleden had ik idd wel het probleem na het tanken. Tot aan gister dus geen problemen meer gehad.

[ Voor 40% gewijzigd door Emiel1984 op 20-06-2007 14:55 ]

[LTS][MTS][HTS]

• doodindegoot
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11 23:00
Heb hetzelfde gehad met het type erna. Gewoon even de tekst volgen, soldeerbout pakken en klaar. Hooguit 10 minuutjes werk (Plus de tijd voor het vinden van het relais :P ). Naar een garage brengen kun je altijd nog ;)

[ Voor 16% gewijzigd door doodindegoot op 20-06-2007 15:32 ]

Wie het laatst lacht is traag van begrip

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
doodindegoot schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 14:56:
Naar een garage brengen kun je altijd nog ;)
Dat laatste was dus ook niet mijn eerste keuze ;).

offtopic:
De radiator vervangen ging me ook goed af, terwijl de garages meestal zelf vertellen(begrijpelijk) dat je dat soort dingen beter aan 'vakmensen' kan overlaten. Dat scheelde me toen al 150 euro met de zekerheid hetzelfde type radiator te hebben welke wel prijzig was (150 euro)

Editje : Ik kan de Relais niet vinden .. iemand toevallig ook een 4th gen Civic en weet waar deze exact zou moeten zitten ?Bij het dashboardkastje kon ik de relais niet vinden. Bij de zekereingen onder het stuur zie ik hem ook zo snel niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Emiel1984 op 20-06-2007 15:17 ]

[LTS][MTS][HTS]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:50

Meneer aard

Porsche rulez!

Een vapour lock heb je niet echt meer last van tegenwoordig door de fuel rail. Enkel zou je nog wel de terugslag klep in de pomp die kapot kan gaan waardoor benzine terug kan stromen en je gasbellen krijgt. Enigste manier is door starten + brandstof pomp laten lopen. Of je accumudator gaat naar de klote die het systeem onder druk houd.

Vroeger had je met een k-jetronic systeem (met brandstof leidingen onder de kap) ook last van vapour lock, dat systeem werkt onder benzine druk (injectoren openen bij 3,3 Bar). Als de motor uit is gezet + onder een bakkende zon heb je vaak last van vapour lock, enigste remedie is vol gas doorstarten.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Pagina: 1