SLA rapportage tool

Pagina: 1
Acties:

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Zoals het hoort heb ik al flink gegoogled maar niks van mijn gading gevonden.

Wat zoek ik: Ik ben op zoek naar een tool waarin ik incidenten kan vastleggen (niet alle incidenten maar de servers/services/diensten binnen scope) en SLA's kan berekenen (uptime/downtime) iets á la Trac. Ik zoek iets wat super eenvoudig is, we gebruiken nagios en daar kunnen we al de begin en eind tijd mee bepalen, verder zijn er nog 4 categorieën om van oorzaak naar CI/apparaat te komen , verder moet er nog een oplossing veld komen die vrij in te vullen is om bijv. een workaround of de genomen acties in weg te kunnen schrijven.

Uiteraard is dit ook nog wel zelf te ontwikkelen, maar ja waarom zelf het wiel uitvinden...

OS eisen heb ik niet, we hebben hier van Debian tot Windows alles wel staan.

[ Voor 2% gewijzigd door artharpe op 20-06-2007 14:36 . Reden: verduidelijking ]

• artharpe
  • Niet online
klein kickje, ik ben nog steeds erg benieuwd naar ervaringen van anderen.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 22:27

Korakal

Up up up!

Ik weet niet of het jouw bedoeling is om iets te vinden waarvoor betaald mag worden, maar wij gebruiken Mercury ITG. Volgens mij wordt daarmee in alles voorzien wat jij wil.

• artharpe
  • Niet online
Korakal schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 14:38:
Ik weet niet of het jouw bedoeling is om iets te vinden waarvoor betaald mag worden, maar wij gebruiken Mercury ITG. Volgens mij wordt daarmee in alles voorzien wat jij wil.
Uiteraard bij voorkeur een gratis pakket. Maar ik heb inmiddels ook wat documentatie doorgelezen over Mercury en het ziet er inderdaad wel uit dat dit de vraag gaat dekken.