Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 14:27
Ik kon er geen topic over vinden en verder sowieso weinig info over deze soort van navigatie.

Mijn vader heeft een jacht en wil nu graag navigatie erin via een laptop. Hij is vandaag bij Correct geweest maar werd daar dusdanig slecht (of beter gezegd: niet) geholpen dat ik het zelf maar ga uitzoeken. Hij heeft een laptop (FujitsuSiemens met 1GB geheugen en een CoreDuo 2250 cpu) maar moet dus nog de GPS oplossing en de juiste software hebben. Heeft iemand hiervoor tips of misschien winkels waar ze zulke oplossingen verkopen (en waar ze wel verkopers hebben die de moeite nemen om achter de balie vandaan te komen om iets uit te leggen?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:31
LoL ik loop tegen het zelfde probleem aan..

Ik kan wel radar systeemen vinden maar dat is gewoon te gek.

GPS + waterkaarten Interface ala TomTom en dan op een laptop draaien.

HMMZZZ

http://www.stentec.com/software/anwb-nnl.html

Gevonden :P

[ Voor 17% gewijzigd door To_Tall op 20-06-2007 14:00 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Wat zegt een dealer in jachten / plezierbootjes hierover? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er geen handzaam systeem op de markt is voor deze toepassing?

Hier staat tekst

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-11 15:57

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Stentec is idd een van de weinigen die dit aanbied, maar je hebt dan wel meteen een ruime keuze uit pakketten die ze bieden en je heb veel opties, vooraf route definieren, combinatie gebruik maken van het programma 'Tides' zodat je rekening kan houden met hoog/laag water en stromingen.

Verwijderd

Van Stentec heb je de mogelijkheid tot het bestellen van de gewone of pro versie van Wingps. De pro versie biedt de mogelijkheid tot het aansluiten van NMEA apparaten (kompas, windmeter, dieptemeter etc). Voor normale navigatie voldoet de gewone versie.
De 1800 kaarten zijn hydrografische kaarten en behelzen het kustgebied van nederland (Kust, Scheldes, Ijsselmeer). De binnenwateren worden gedekt door andere sets kaarten. Bestandsformaten zijn DKW2, wat door de Wingps software gelezen kan worden.

Een andere mogelijkheid is Waypointsgps, waar standaard 'light' versies van de 1800 kaarten worden bijgeleverd. De echte 1800 kaarten en binnenwateren zijn ook hier apart te bestellen.

Een veelgeprezen gps navigatieprogramma is Oziexplorer. Hier zijn echter geen standaard formaat waterkaarten voor beschikbaar, dus zullen deze handmatig omgezet en gecalibreerd moeten worden.

Prijzen:

Wingps

Pc versie €119 (pro €319)
Pda versie €69
1800 kaarten: €22,50/stuk, korting bij meerdere
ANWB binnenwateren: €65/set

Waypointsgps

Pc versie €89 (inclusief eigen kaarten gebaseerd op 1800, voor verschil zie hier
PDA versie €69 (combi PDA en PC €139)
1800 kaarten: €22/stuk, korting bij meerdere
Binnenwateren: variabel

OziExplorer

Pc versie €70
PDA versie €25

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:12

Sabbi

je denkt aan mij.

Stentec is rommel imho, Ozi en waypointsgps is ok, ik gebruik zelf memory-map navagator icm maptech bsb kaarten.

random webshop http://watersportnavigatie.gpsplaza.nl/

met deze trefwoorden kom je wel verder toch?

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 17:05

TwoR

Gekleurde stippen

Sabbi schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:03:
Stentec is rommel imho, Ozi en waypointsgps is ok, ik gebruik zelf memory-map navagator icm maptech bsb kaarten.

random webshop http://watersportnavigatie.gpsplaza.nl/

met deze trefwoorden kom je wel verder toch?
Verklaar dat eens als je wil. Ik gebruik al erg lang stentec op de laptop en het werkt erg goed naar mijn mening. Dus wat zijn volgens jou de negatieve eigenschappen hiervan

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zal later reageren op deze thread, aangezien ik dit een tijd geleden ook uit moest zoeken voor mijn pa. We hebben inmiddels aardig wat software aangeschaft, waardoor we wellicht wat vragen van jullie kunnen beantwoorden:
- PC Navigo => beste voor navigatie
- Alle ANWB kaarten + bijbehorend proggie
- berg andere proggies waarvan ik de naam ben vergeten
Kijk ook eens naar Google Gem. Geschreven door een Nederlander. Je kan de kaarten van Google gebruiken en het is niet duur.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• LordLynx
  • Laatst online: 23-11 14:27
Bedankt voor de tips, ik ga ze binnenkort even uitspitten.

Als GPS reciever, kan ik daarvoor elk blokje gebruiken of moeten ze ergens speciaals aan voldoen?

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik gebruik zel Ozi op m'n PDA voor navigatie met de kaarten van de ANWB die 'ergens op het internet' te vinden zijn. Werkt erg goed naar mijn mening, maar het is geen navigatie zoals Stentec.

• Dutch_guy
  • Laatst online: 04-11 09:21

Dutch_guy

WYSIWYG

Ik gebruik navigatie op het water exact zoals de poster hier boven mij. Werkt perfect, en je hoeft niet te slepen met een laptop. Een envoudige pda met een bluetooth gps en je hebt het prima voor elkaar.

Pay peanuts get monkeys !

Pagina: 1