Toon posts:

3 interpretatiefouten in IE6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor een website waar ik mee bezig was, liep ik tegen een aantal verschillen tussen de webbrowsers, in interpretatie van de code. Met name Internet Explorer (6) lijkt dwars te zitten.Hieronder een voorbeeld in verschillende browsers:

In Firefox: KLIK

In Safari: KLIK

In IE6: KLIK

Het betreft de volgende 3 problemen bij IE6:
  1. Het formulier 'zoeken' rechts boven wordt niet goed uitgelijnd. Klein probleempje, moet op te lossen zijn, heb ik nog niet zo lang naar gezocht.
  2. De tabel wordt groen! Nergens in mijn code heb ik ooit de kleur groen gebruikt, dus ik heb geen idee waar dat vandaan komt.
  3. De rechter kant (tabelrow) wordt verkeerd geïnterpreteerd. Het is de bedoeling dat die tr een vaste hoogte heeft van 224px, en de ruimte eronder de rest opvult.
Ik heb het nog niet getest in IE7 of in Netscape, maar voor zover ik weet is IE6 nog steeds de meest gebruikte browser op internet. Erg vervelend dus als deze het niet goed slikt. Ter extra informatie:
Voor het scripten van de site maak ik gebruikt van XAMPP (Windows, Apache, Mysql, PHP), en CSS.

Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Het is niet alleen mijn computer, ik heb het op verschillende systemen getest.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik hoor je tablerow zeggen terwijl voor dat onderdeel ik geen tabel noodzakelijk zie. Misschien om allereerst ook semantisch correcte html schrijven?

En het is handig als je wat html post van een testcase waarin dit probleem zich ook voordoet, plaatjes zeggen niet zoveel ;)

Verwijderd

Topicstarter
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<table border=1>
    <tr>
        <td rowspan="2" width="539">
            TEKST 1

</td>
        <td width="241" height="224">
            TEKST 2
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td width="241">
            TEKST 3
        </td>
    </tr>

</table>

Zodra TEKST 1 meer ruimte in bezit neemt dan de 224px, groeit in IE de td rondom TEKST 2, ipv de td rondom TEKST 3. Ik hoop dat het zo iets duidelijker is.

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Staat er niets online, want met je voorbeeld en je plaatjes komen we er niet denk ik.

Een tabel werkt als een excel-blad. Rondom enzo lijkt erop dat je de float-eigenschap nodig hebt. Zie google.

Verwijderd

Topicstarter
moozzuzz schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:24:
Staat er niets online, want met je voorbeeld en je plaatjes komen we er niet denk ik.
Dit gaat dus over probleem 3:

Gewoon HTML: KLIK
Met CSS: KLIK

Het verschil zit 'em dus dat IE en FF het anders interpreteren, waarbij ik de interpretatie van FF wil hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft probleem 2, die heb ik inmiddels opgelost. In het Engels bestaat zowel 'grey' als 'gray'.

'Grey' wordt kennelijk door IE gezien als groen, de andere browsers zien het als grijs;
'Gray' wordt in alle browsers gezien als grijs.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Of gebruik een kleurcode voor grijs, dan heb je geen gedonder :P

We are shaping the future

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Probeer eens:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<div id="d1">
tekst 1
    <div id="d2">
        <div id="d2_up">
        tekst 2
        </div>
        <div id="d2_down">
        tekst 3
        </div>
    </div>
</div>

Cascading Stylesheet:
1
2
#d1 {position:relative; width: breedte px}
#d2 {float: kies_een_kant;} // left of right

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:21:
Wat betreft probleem 2, die heb ik inmiddels opgelost. In het Engels bestaat zowel 'grey' als 'gray'.

'Grey' wordt kennelijk door IE gezien als groen, de andere browsers zien het als grijs;
'Gray' wordt in alle browsers gezien als grijs.
gray is het enige engels hoor
grey is amerikaans.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Pagina: 1