HighPoint HPT366, hoe weer werkend te krijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:47

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Topicstarter
Ik heb de HPT366 controller op m'n Abit BE6-II een paar keer met succes aan de gang gekregen, maar nu is het toch echt mis :(. Ik krijg dat ding met geen mogelijkheid meer aan de praat onder Windows 98SE, elke keer blauw scherm net na de start of hij blijft daarvoor al hangen (en dan zit m'n IBM DTLA-307015 nog gewoon op de udma33 controller). Gewoon HighPoint uitschakelen en hd lekker op udma33 controller gebruiken vind ik ook niet geweldig, performance gaat flink omlaag en zodra ik DMA aanvink hapert m'n systeem. Hoe kan ik die HighPoint HPT366 controller weer aan de praat krijgen?

Ik gebruik bios SH (1.22 driver) samen met de 1.26b driver voor win98se.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ik heb precies het zelfde mijn HPT370.. Onder win98 precies hetzelfde, maar onder win2k werkt het wel goed

(het is trouwens de onboard raid controller van mijn KT7A)

• BrZ

BrZ

Hmmz.. echt niemand anders? lijkt me vaag dat wij de enigsten zijn met dit probleem...

• Neman

Neman

Topicstarter
Ja bijna iedereen heeft problemen met de HighPoint controllers. Ik heb nu trouwens win2k geinstalleerd. Ik heb m'n hd tijdens de setup op de udma33 controller gedaan om zo zekerweten goed te kunnen installeren, dat is ook prima gelukt. Toen ik de HighPoint controller weer aanzette kreeg ik alleen meteen weer een blauw stop scherm van win2k :'(, wil niet echt werken dus :(.

• BrZ

BrZ

hmm, het wazige is dat als ik in win98 naar veilige modus ga en dan de drivers eruit gooi, dat hij dan wel opstart (das eigenlijk niet zo vreemd) dat hij hem dan detecteert (ook niet zo vreemd) maar als je dat dan annuleert dat hij wel gewoon werkt zonder geinstalleerd te zijn... :?
Wel vaag....

Lijkt erop dat er een fout in de drivers zit ofzo

• Neman

Neman

Topicstarter
Ik verdenk de SH bios die ik gebruik, toen ik nog de NZ gebruikte werkte de controller als een trein...

ps Ga ff online met icq dan kunnen we er ff over chatten

• Neman

Neman

Topicstarter
Weet iemand welke BIOS het goed doet onder win2k als het gaat om de HighPoint controller? Heeft iemand die SH versie met de 1.26 BIOS van HighPoint?

Verwijderd

nieuwe drivertjeS van highpoint al geprobeert?
bij mij werkt het wel (al heeft ie wel eens kuren als hij even niet gebruikt wordt)

Verwijderd

Ik gebruik de de 1.28b (beta) voor de controller onder W2K in combinatie met bios versie 1.26 voor de BE6-2.

Hang een (oude) schijf zonder opstartbare partitie aan de DMA33 poort , en je snelle schijf aan de DMA66 poort. Boot settings (BIOS) op:
1. Floppy
2. CD-rom
3. HD-0 (de DMA33)
Opstarten met W2K CD-rom in je speler..in het begin van SETUP F6 kiezen voor het installeren van de HPT366 driver. Vervolgens installeren op een partitie van de DMA66 schijf.

Mijn bootbestanden staan nu dus op c: (1e partitie van de schijf aan de DMA33 poort) maar W2K draait op D: (1e partitie van de schijf aan de DMA66 poort). De overige partities van de oude schijf gebruik ik voor back-ups e.d.

Zo kreeg ik het uiteindelijk na 2 weken voor elkaar om die schijf aan de DMA66 poort te laten draaien. Eventueel heb ik thuis nog wel ergens een link naar een goede site voor info.

• Neman

Neman

Topicstarter
Eventueel heb ik thuis nog wel ergens een link naar een goede site voor info.
Als je die even wilt opzoeken ben ik je heel dankbaar. Ik heb nu nl. win2k al geinstalleerd toen de controller uit stond, heb dus niet zoveel zin om het over te moeten doen zodat ik dan F6 kan drukken.

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 13:35 schreef Neman het volgende:

[..]

Als je die even wilt opzoeken ben ik je heel dankbaar. Ik heb nu nl. win2k al geinstalleerd toen de controller uit stond, heb dus niet zoveel zin om het over te moeten doen zodat ik dan F6 kan drukken.
Mail me maar ff op michiel.van-dijk@chello.nl zodat ik het niet vergeet. Krijg je als het meezit vanavond een reply :)

• Neman

Neman

Topicstarter
Ok ik heb hem nu aan de praat! Dit was bij mij de oplossing:

-als de controller uit staat in de bios de drivers installeren onder win2k
-controller aanzetten, nu geen stop scherm :o
-nieuwe hardware gevonden, bekende proces
-ff opnieuw opstarten en de hd werkt op de udma66 controller...

Die site hoeft nu dus niet echt meer, toch bedankt voor het aanbod :). (bedoelde je misschien http://bp6.gamesquad.net/win2k_install.phtml ?)

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 15:18 schreef Neman het volgende:
Ok ik heb hem nu aan de praat! Dit was bij mij de oplossing:

-als de controller uit staat in de bios de drivers installeren onder win2k
-controller aanzetten, nu geen stop scherm :o
-nieuwe hardware gevonden, bekende proces
-ff opnieuw opstarten en de hd werkt op de udma66 controller...

Die site hoeft nu dus niet echt meer, toch bedankt voor het aanbod :). (bedoelde je misschien http://bp6.gamesquad.net/win2k_install.phtml ?)
TOPPIE...congrats :) Dat was niet de site die ik bedoelde trouwens. Hoe is je configuratie trouwens? Want je boot dus niet van de schijf op de DMA66 poort begrijp ik?

edit:

Hmm, de vraag is anders..je hebt de setup van W2K dus gedaan terwijl de schijf aan de DMA33 poort hing. Nu had je problemen om de schijf aan de DMA66 poort te hangen...toch?

• Neman

Neman

Topicstarter
Hmm, de vraag is anders..je hebt de setup van W2K dus gedaan terwijl de schijf aan de DMA33 poort hing. Nu had je problemen om de schijf aan de DMA66 poort te hangen...toch?
Klopt als een bus :).

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 17:38 schreef Neman het volgende:

[..]

Klopt als een bus :).
Ah, op de manier zoals ik het beschreef is het dus mogelijk om W2K te installen met de schijf al aan de DMA66....maar dat had je misschien al begrepen :)

Ik geef je toch nog ff de link voor het geval je ooit nog 's opnieuw gaat beginnen:
http://www.littlewhitedog.com/reviews_other_00007.asp

Ik heb het artikel uitgeprint, en gebruik het iedere keer als leidraad.

Anywayz, voorlopig draait je systeem weer. Keep it up ! 8-)

Verwijderd

Ik heb ook 1 keer de 1.26 bios voor de hpt366 gebruikt en die blijken erg slecht te zijn. Ik heb er alleen maar problemen mee gehad.

Probeer eens terug te gaan naar de 1.25 daar heb ik nooit problemen mee gehad.
Of gebruik anders de 1.26 drivers die waren bij mij de beste die ik gebruiken kon.

Verdere tip: gewoon bios en driver proberen tot je de beste oplossing hebt gevonden.
Dat moest ik ook voor ik alles goed werkende heb gekregen. :(

• Neman

Neman

Topicstarter
Ja ik gebruik nu een vage BEHSH126.BIN, schijnt dat Abit de oudere SH ooit heeft voorzien van de 1.25 (ja je leest het goed, heel vaag maar het is gewoon de 1.25 ipv 1.26) BIOS. Ding is alleen erg klote bij aflsuiten, spin up - spin down - spin up - spin down - tak tak tak uit. Heb hier al meer over gelezen. Dit kan niet goed zijn voor m'n hd dus ik ga maar 's op zoek naar een andere BIOS. Die allernieuwste voor de BE6-II werkte niet goed samen met m'n SB16, wat een gedoe allemaal :'(.
Pagina: 1