Uhm, mogen we de specs van je systeem even?
Dat kan een hoop helpen iig.
Ik heb hier trouwens een X1600pro, en die wordt onder load, bijna passief gekoeld, nog geen 50 graden.
Die uitlezingen van 127graden zijn gewoon defecte of niet verbonden sensor uitgangen van de monitoring chip.
127 is namelijk de maximum waarde die je krijgt bij infinite weerstandswaarde. (niet aangesloten of defect resulteert in infinite weerstand, thus explaining de waarde 127.)
Als er echt iets 127 graden zou worden, zou er al lang iets aan het roken zijn
Wat er wel schrikbarend laag uit ziet, is de 12volt lijn van je voeding.
Wat voor merk/type/wattage voeding heb je?
-12 wordt vaak verkeerd uitgelezen. Zo ongeveer in 90% van de gevallen. Nothing to worry about.
Amstel76 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:44:
Ik denk eerder dat de voeding je nieuwe videokaart niet trekt, kijk eens naar die 12V lijn
Volgens mij is die eerste temperatuur in Speedfan je CPU, dat zit dus wel goed. Grote kans dat de rest gewoon verkeerd wordt uitgelezen. Probeer het anders eens met je kast open en lees de temperaturen in de bios uit.
Je kan best wel eens gelijk hebben ja.
Verder kan die CPU temp wel hoog zijn, maar dat is nogal afhankelijk van het CPU type.
Als het een Core 2 Duo of Athlon64 X2 is, dan is het best wel veel.
Voor een Pentium4/D of AthlonXP zijn zulke temperaturen wel normaal.
Core is de temperatuur die door de CPU zelf uitgelezen wordt en is het meest betrouwbaar. 60 graden op een C2D/A64X2 is erg hoog. Ietsjes hoger en dan zit je over de design max temp van die chips
[
Voor 48% gewijzigd door
McKaamos op 20-06-2007 13:53
]