Toon posts:

Super instap pc

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik wil voor mijn zusje een superinstap peeceetje kopen, puur voor internet/downloaden en office. Echt heel minimaal wbt specs en mijn budget ligt tot 350 euro. Ik heb op dit moment het volgende gevonden:

Behuizing:Aopen QF-50-D (400W) 47,18
Moederbord:ASUS M2A-VM 53,24
Processor: AMD Athlon 64 X2 3800+ 62,42
Geheugen PC2-5400 1GB 45,39
Harde schijf: Hitachi 160GB 49,67
Totaalprijs: 257,90

Ik heb dus nog een kleine 100 euro extra te besteden. DVD rewriter en monitor/cordless desktop heb ik al. Ook is er al een 250GB externe harde schijf aanwezig.

Wat zou ik volgens jullie het beste kunnen doen? Het belangrijkste is dat het systeempje stabiel is.

Ik ben benieuwd....

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Wat doe je met het OS? Ik zou persoonlijk meteen voor 2GB geheugen gaan trouwens.

Hier staat tekst

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:22:
Wat doe je met het OS? Ik zou persoonlijk meteen voor 2GB geheugen gaan trouwens.
Voor een internet/office PC :?...... Plz zeg.... :/

Call me crazy hoor, maar moet er niet een vid kaart in ? (of is die integrated in je mobo :? ).

Verder zie ik geen problemen met het systeem. enige wat ook nog mist isn het OS. Maar als je die al hebt, zou ik gewoon lekker gaan met dit systeem. Voor die 100 euro kan je miss nog wat meer HDD ruimte nemen of een andere Proc. Maar voor instap is dit dikke prima :)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
zit een GF6150 op mobo, zit me alleen af te vragen in hoeverre je in het dagelijks gebruik zoals genoemd bijvoorbeeld het verschil met een PD915 met 2GB gaat merken. 2 seconden langer wachten op opstarten van programma's is geen probleem....

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-01 09:35
Tja het is nu ook al overkill. 1 giga lijkt me ideaal(eigenlijk werkt 512 ook wel, maar om nou daarvoor tien euro uit te sparen...) Ik zou een EE versie van de cpu nemen. Spaar je stroom en kabaal uit. Zet er ook nog wat andere koeling in. Een dualcore is eigenlijk ook overkill voor die taken. Voor 200 euro zou je het kunnen klaarspelen. Steek dan liever geld in goeie koeling zodat het lekker stil blijft. Passief lijkt me trouwens wel te doen met zo'n pc. Koop een goeie kast en passieve voeding. Een stille harde schijf van samsung en steek die nog eens in een silencer. Dan nog een dik koelblok op je cpu en je kan waarschijnlijk volledig passief koelen.

Dus: cpu veranderen naar single core(sempron 3000 oid, lekker zuinig en goedkoop), andere kast die lekker stil is(m-atx kast om plaats uit te sparen?) en een passieve voeding.

http://specs.tweak.to/16567

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:43:
zit een GF6150 op mobo, zit me alleen af te vragen in hoeverre je in het dagelijks gebruik zoals genoemd bijvoorbeeld het verschil met een PD915 met 2GB gaat merken. 2 seconden langer wachten op opstarten van programma's is geen probleem....
Dat hangt er vanaf wat je precies met je pc gaat doen. Voor internetgebruik, wat worddocumenten tikken en wat downloaden heb je echt geen 1GB nodig. Wil je echter daarnaast af en toe wat meer doen, dan kan het aan te raden zijn om 2GB te nemen. Maar ik zie hier geen reden voor.

Verder zou je natuurlijk zélf ook even het een en ander op kunnen zoeken over het nut van geheugen, PMG staat er vol mee.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ik zit nu al jaren op een p4 2,4ghz 512 mb intern en ik kan genoeg tegelijk doen zonder problemen (azureus, msn, generals zero hour oid), dus 2gb lijkt mij toch een beetje overdreven :?

Verwijderd

Het is idd wel wat overkill, maar ook goedkoop, dus dan kan je het net zo goed wel nemen ;)

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:30:
Het is idd wel wat overkill, maar ook goedkoop, dus dan kan je het net zo goed wel nemen ;)
Bij een pc van 350 euro is het toch een redelijk groot percentage bovenop het bedrag. Dus ik zou het niet doen. Ook omdat je er in de toekomst ook zo wat bij kunt zetten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ehh, zijn die krengen niet onnoemelijk duur als je een beetje een goede wil hebben?

Dan lijkt me zo'n Aopen een prima mogelijkheid.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat dacht je van deze? Sloop handmatig de DVD eruit, en het is nóg goedkoper ;)

Linkje naar gestript systeem vanaf BBG: http://tweakers.net/ext/p...2C139404%2F1%2C119311%2F1

edit:
Hetzelfde als jij had dus. Denk niet dat er nog iets aan te verbeteren valt in dat geval. Misschien handig om voortaan zelf de BBG te lezen?

edit:
Ik heb er idd een spinpoint in gezet, 320 is dik overdreven

[ Voor 74% gewijzigd door TheZeroorez op 20-06-2007 16:43 ]

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2007
Het Ultra-Budget Systeem. Misschien heb je er nog iets aan.

Ik zou toch nog een losse videokaart erin zetten. Neemt wat druk van je processor af en misschien gaat je zusje nog wel iets van Sims / Second Life spelen oid?

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:54
hee, lijkt mijn nieuwe PC wel. Alleen had ik een samsung spinpoint op mijn lijstje staan.

/edit: hee, daar heb je "mijn" spinpoint in de ook al staan in de vorige post.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Notna schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:25:
[...]
Voor een internet/office PC :?...... Plz zeg.... :/
Als je Vista wil gaan draaien zou ik er zeker 2GB instoppen. Kost geen drol en scheelt een hoop. Vooral als je net als ik een hoop venstertjes en tabjes wil opengooien.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Philflow schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:49:
[...]

Als je Vista wil gaan draaien zou ik er zeker 2GB instoppen. Kost geen drol en scheelt een hoop. Vooral als je net als ik een hoop venstertjes en tabjes wil opengooien.
Bij een budget PC ook een budget OS. In het geval van een zusje wordt dat: XP. Wat waarschijnlijk al in de TS z'n "bezit" is.

Verder zou ik toch echt met een videokaart beginnen, mocht je Vista willen :>

• RoD
  • Niet online

RoD

TheZeroorez schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:59:
[...]

Bij een budget PC ook een budget OS. In het geval van een zusje wordt dat: XP. Wat waarschijnlijk al in de TS z'n "bezit" is.

Verder zou ik toch echt met een videokaart beginnen, mocht je Vista willen :>
Ik denk het ook ja. Ik vind het persoonlijk ook zonde om voor Vista te gaan als de eisen zo beperkt zijn.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

roelroel77, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.