Toon posts:

Sandisk SD Ultra II 2 gig wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 1.551 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds 1,5 dag een Canon digital ixus 950IS met een 2 gig ultra II Sandisk SD kaartje.

In mn camera wordt deze kaart gewoon herkend, en levert dus geen problemen op, maar wanneer ik de kaart in mn cardreader stop (welke gewoon SD kan lezen, en al mn andere SD kaart wél pakt) leest hij niets.

Mn huisgenoot heeft dezelfde Acer Aspire 1692WLMi, en ook hij leest hem niet. Terwijl mn andere huisgenoot ook een Acer heeft, de 5672WLMi, welke nieuwer is, en hem wel kan lezen.

Nu heb ik zojuist via de acer site al de laatste driver gedownload voor mn cardreader, maar dit werkt niet.

Iemand enig idee? Is Ultra II een techniek die te nieuw is??

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Formateren in de camera en dan kijken wat hij in de PC doet.

Mijn IXUS40 doet het prima met Ultra II (weliswaar 512 MB kaartjes, 4 GB hokkiewokkie werkt ook prima)

[ Voor 46% gewijzigd door ajhaverkamp op 20-06-2007 13:14 ]

This footer is intentionally left blank

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:28

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Het kan ook een kwestie zijn van de firmware upgraden van je cardreader, zo kon ik laatst niet een MS pro duo 1 GB uitlezen met m'n cardreader. Na een firmwareupdate wel.

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:12:
Formateren in de camera en dan kijken wat hij in de PC doet.

Mijn IXUS40 doet het prima met Ultra II (weliswaar 512 MB kaartjes, 4 GB hokkiewokkie werkt ook prima)
Gedaan, werkt niet.
Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:15:
Het kan ook een kwestie zijn van de firmware upgraden van je cardreader, zo kon ik laatst niet een MS pro duo 1 GB uitlezen met m'n cardreader. Na een firmwareupdate wel.
Wil wel proberen, maar weet niet wat voor reader ik exact heb.

Bij hardware staat het volgende: Texas Instruments PCIxx21/x515 Cardbus Controller én Texas instruments PCIxx21 Integrated FlashMedia Controller.

Heb al op de site van TI gekeken, maar kom daar totaal geen wijs uit.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 13:19 ]

• Kastaar
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09-2025
'k weet niet of het nog relevant is, maar is inderdaad een driverprobleem. Ik heb een Medionlaptop die ook geen SD cards > 2G wou lezen, maar heb op een andere site een recentere driver van TI gevonden, en nu doet de reader het wel met kaartjes van 4G.
http://www.maxdata.nl/services/fm/index.jsp?folderId=125761

succes !