Toon posts:

PC crashed

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok het volgende:

gekocht, club3d ati 1650pro 512MB (AGP) dacht voor 100 euro mooi kan ik weer wat spellen doen...

ingebouwd in pc:
-asus k8v-se deluxe
-AMD 2000+
-maxtor 80 GB s-ata HDD
-512 MB geheugen

start spel op fout:

1)monitor springt tijdens spelen van spel (GRAW of GuildWars) uit en krijgt melding: Out of frequency.

Ok dus ik denk hmmm voeding ofzo misschien niet optimaal 300Watt en 350 is voorgeschreven. Dus ik een andere voeding gehaald 400Watt en maar gelijk een ander geheugen bankje

-PS schoongemaakt
-Bios AGP fastwrite uitgeschakeld
-VPU recovery uitgeschakeld in cathalyst
-nieuwste drivers geinstalleerd

Nu speelt GRAW wel goed maar GW hangt al vrij snel, in de pc hoor ik dan ook een geluid dat ik normaal niet hoor, het is niet hard en lijkt van CPU of VGAkaart af te komen kan het niet plaatsen ook niet met kast open.

De temperaturen kan ik zo wel zien, maar tijdens spel niet meer dus ik weet niet of iets oververhit raakt.

Ik heb geen flauw idee wat ik nog kan testen,

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
De melding Out of Frequency geeft bij mijn weten aan dat je videokaart probeert een hogere frequentie aan te sturen dan je monitor kan weergeven.
Heb je een TFT of een CRT als monitor draaien?
Als je een TFT hebt, probeer dan eens je verversingssnelheid vast te zetten op 60 of 70Hz.
Dat moet je TFT zonder problemen aankunnen...
Soms willen de nieuwste drivers nog wel eens buggy zijn voor iets oudere kaarten, dus misschien eens een driversetje proberen van een paar maand geleden?

Mis verder alleen nog welk OS je draait, maar goed, zal waarschijnlijk niet heel veel verschil maken in deze situatie...

Trouwens, ik neem aan dat je de drivers van je oude videokaart volledig hebt verwijderd voor je deze nieuwe kaart hebt geinstalleerd??

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probeer deze stappen eens:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Sowieso zijn je specs onvolledig, de wattage van een voeding is bijvoorbeeld minder relevant dan of het een goede is (merk+model), daar meld je niets over, je meldt niets over welk geheugen je hebt en of het in het QVL van mobo staat etc...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.