curry684 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:29:
Dude, hoe lang werk je al, jaar of 2? Kom over 5 tot 10 jaar eens terug over "jouw ervaring". Je wekt in dit topic iig de indruk dat je 5 a 6 jaar informatica hebt gestudeerd en nu meent over alles de wijsheid in pacht te hebben.
Ik ben tijdens m'n studie begonnen bij een webdesignbedrijf als PHP programmeur, da's nu zo'n 8 jaar geleden. Ik werk bijna 6 jaar bij m'n huidige werkgever. Mijn meningen zijn vooral gebaseerd op ervaringen en niet op wat ik tijdens mijn studie geleerd heb. Dit ter info. Ik ben geen 'purist' omdat dat zo moet binnen een opleiding, maar omdat ik te veel klojo's heb meegemaakt die enorm ranzig werk afleverden.
Refereer even terug aan mijn opmerkingen een stuk hierboven over bekrompenheid en gebrek aan ervaring. Door alles wat niet in jouw extreem kleine wereldje past als 'zo fucked up' te kwalificeren lok je bepaalde reacties ook wel enorm uit natuurlijk.
Ach komop man. Een iets dikkere huid mag ook wel. Ik zeg dat ik iets fucked up vindt, boeiend.
.....als je dat nou bewaart voor
echt ranzige code in plaats van dingen die jij blijkbaar niet kent?
Is goed, ik ga even topics uit 2004 uppen!
Neuj ik zal je niet aanklagen. Wel vraagtekens plaatsen bij hoeverre je in deze community op je plaats bent als je geen ruimte biedt aan andere meningen als de jouwe.
Het is een mening. Ik heb de mijne, jij de jouwe. Misschien moet je er eens mee leren omgaan dat als iemand zijn mening verdedigd dat niet meteen een persoonlijke aanval is.
Daar heeft het dan ook een enorme markt mee.
Gast, ons product is in C++ geschreven, ik weet dat er nog steeds een enorme markt voor is. Weet je, er is ook nog steeds een enorme markt voor COBOL.
.oisyn schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:36:
Mijn punt is dat je doet voorkomen alsof elke serieuze professional net zo denkt als jij en (naar jou eigen zeggen) jouw klanten. Dat is gewoon niet zo en dat heb ik al laten zien. Dat jij daar een andere mening over hebt is natuurlijk jouw goed recht, maar je moet niet doen voorkomen alsof iedereen die er anders over denkt meteen onprofessioneel of "fucked up" is, want dat is gewoon niet zo. Ik was niet degene over jouw wereldje begon, je hebt zelf de deur open gezet door te beweren dat, and I quote:
Ach komop zeg! Die oplossing die de TS aandroeg is smerig, ik ben niet de enige die dat vind! Ik heb geen zin om hier verder een welles-nietes spelletje over te spelen, want ik geloof nooit dat iemand als C# (en ik heb het hier dus over de code van de TS!) programmeur met een dergelijke contructie weg zou komen.
Jouw collega's accepteren het misschien niet, maar er zijn wel degelijk professionele en competente collega's die het wél accepteren (wat uiteraard niet meteen betekent dat jij of je collega's niet competent zijn). Dát is wat ik probeerde te zeggen, niets denigrerends dus.
De oplossing van de TS?
En je denkt dat dat bij mij niet zo is?
[...]
.edit: ik las verkeerd (gecompliceerd ipv gecompileerd)
Je haalt dat stukje totaal uit z'n verband. Ik zou het op prijs stellen dat je niet een verhaal uit z'n verband haalt door een zin doormidden te quoten. Het punt is dat ik niet alleen door m'n collegae afgerekend wordt maar rechtstreeks door klanten die m'n code reviewen. Dat bedoel ik dus met dat het anders is dan een gecompileerd product opleveren; de code krijgen ze vaak niet te zien (hiermee vel ik dus geen waardeoordeel, ik vertel alleen waarom ik zo op code-kwaliteit hamer).
al3x schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:29:
Opnieuw, hier wordt de << operator gebruikt waarvoor hij bedoeld is; het toevoegen van een waarde aan een collectie van waarden. Dit geldt evenzo voor bits; de bit shift voegt bits toe aan een collectie van bits...
In C++ libs wordt << in plaats van een shift ook wel eens de 'insertion operator' genoemd. Aangezien iedereen begint met cout<<"Hello world\n"; oid vind ik dat niet zo vreemd inderdaad. Ik vind het overigens nog steeds lelijk
[
Voor 7% gewijzigd door
Hydra op 20-06-2007 18:04
]