[Exchange 2003] OWA geeft verkeerde gebruiker weer in url

Pagina: 1
Acties:

• Don van Boven
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Momenteel heb ik een vaag probleem met Outlook Web Access;

Wanneer een gebruiker inlogd bij de OWA, krijg hij in de url een andere gebruikersnaam te zien. Qua mailbox krijgt de gebruiker wel zijn eigen mailbox, alleen in de url krijgt hij een andere naam (zelfs van een gebruiker die niet meer bestaat in het AD).
Opzich heeft niet iedereen dit probleem, bijv. bij de Administrator gaat het gewoon goed.

Hieronder een voorbeeld van de url:
https://owa-adres/exchange/username

Wat meer info over de situatie:

Server: Windows Small Business Server 2003 SP1
Exchange: Microsoft Exchange SP2
IIS: IIS v6.0

Ook heb ik op verschillende site's gezocht op dit probleem, o.a.: GoT, Google, Google Discussiegroepen, enz.

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee verder helpen en alvast bedankt voor de tijd en moeite :) .

I'll make you an offer you can't refuse!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 16:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Waarschijnlijk een useraccount waarvan de gebruikersnaam in de loop van de tijd is gewijzigd?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Don van Boven
  • Niet online
Dat kan het niet geweest zijn, zover ik dat weet. Want het waren tot voor kort 2 afzonderlijke gebruikers, in het AD, met allebei een eigen mailbox.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het waren tot voor kort twee afzonderlijke gebruikers.
...en wat zijn het dan nu? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je misschien via associated external account of whatever andere manier de mailbox gekoppeld aan deze gebruiker? En geef eens wat meer informatie, want "tot voor kort twee afzonderlijke gebruikers" in je tekst doet me denken dat er iets niet goed gegaan is bij het samenvoegen van de twee accounts op wat voor manier dan ook :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Don van Boven
  • Niet online
alt-92 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:10:
Het waren tot voor kort twee afzonderlijke gebruikers.
...en wat zijn het dan nu? :)
Het waren inderdaad twee afzonderlijke gebruikers en daarvan is er nu één verwijderd.
sanfranjake schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 23:35:
Heb je misschien via associated external account of whatever andere manier de mailbox gekoppeld aan deze gebruiker? En geef eens wat meer informatie, want "tot voor kort twee afzonderlijke gebruikers" in je tekst doet me denken dat er iets niet goed gegaan is bij het samenvoegen van de twee accounts op wat voor manier dan ook :)
Hierbij even een korte omschrijving wat ik gedaan heb; gebruiker "x" toegang gegeven tot de mailbox van gebruiker "y". Ook heb ik voor gebruiker "x" Full Control rechten gegeven op de gebruiker "y". Na van loop van tijd heb ik gebruiker "y" verwijderd en de mailadressen (aliassen) toegevoegd bij gebruiker "x".

Zover ik weet moet bovenstaand niet echt een probleem opleveren :) .

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...maar dan is het nog steeds voor Exchange de mailbox van gebruiker Y en zie je dáár de naam ook nog van staan toch? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Don van Boven
  • Niet online
Nee, dat niet. Want gebruiker "x" had al een eigen mailbox en later heb ik bij de aliassen wat mailadressen toegevoegd, van gebruiker "y". Dus qua naam is er niets aangepast en binnen MS Outlook staat het allemaal ook wel goed, het gaat alleen 'fout' met OWA (url).

Pagina: 1