Toon posts:

Livebox en IP-telefoon problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar weken heb ik een Siemens Gigaset C450IP.
Ik heb deze verbonden met de tweede poort op mijn Orange Livebox.

Op zich werkt het allemaal, maar ik moet wel een keer of 4 per dag de stekker uit de Livebox halen omdat de Livebox het even niet meer trekt.

Ik heb dan geen verbinding meer met Internet. Niet via mijn pc, en ook niet via de telefoon. 8)7

Kan dit verholpen worden? |:(

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Je hebt dus twee telefoons erop aan gesloten? Werkt het met een telefoon wel?
Of maak je gebruik van P2P software?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb op de eerste ethernetpoort mijn PC aangesloten en op de tweede ethernetpoort het basisstation van mijn Siemens Gigaset C450 IP.

M.b.v. DHCP krijgt mijn PC een apart IP adres, en ook mijn Siemens krijgt een IP adres.

Ik kan vervolgens via mijn PC het basisstation van de Siemens Gigaset configureren.
Ik kan hier Username, Password, etc. van mijn SIP-account invoeren.

De Siemens maakt vervolgens verbinding, en ik kan gewoon bellen via VOIP.

Helaas valt om de zoveel tijd mijn hele internet-verbinding weg. Ik kan dan ook niet meer met mijn PC op internet. De stekker uit mijn Livebox is dan de enige oplossing.

Ik heb het vermoeden dat dit gebeurt als ik flink wat traffic genereer op mijn PC (livestream open, browsen etc.) en vervolgens probeer te bellen.
Maar dit kan ik nog niet met zekerheid stellen.

Nog even ter info:
Ik heb de 20Mb verbinding van Orange, ZONDER Bellen...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 14:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees op een ander forum dat het instellen van een Stun-server misschien helpt.

Wat moet ik mij voorstellen bij een Stun-server?

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:05:
Ik lees op een ander forum dat het instellen van een Stun-server misschien helpt.

Wat moet ik mij voorstellen bij een Stun-server?
Een stun (= Simple Traversal of UDP through NAT) server zorgt ervoor dat een host achter een router bewust is van het publieke adres (dus wat op de WAN poort staat), waardoor hij makkelijker door NAT heen kan komen. STUN is een client-server protocol en de host moet wel STUN software ondersteunen.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas... Ik heb de Stun-server ingesteld, maar nog steeds dezelfde problemen :-(

Nog suggesties?
Pagina: 1