Toon posts:

Help, wat gaat er fout?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Ik heb een kleine 2 weken geleden mijn pc geupgrade, en de specs zijn nu als volgt:

ASUS Crosshair
AMD Athlon 64 X2 6000+
Nvidia 8800GTS 320 MB
2 GB Kingston 533 Mhz RAM
Western Digital 500 GB SATA
550 watt voeding

Ik heb 2 weken lekker kunnen werken met mn pc, maar kreeg toen wat issues met Vista,
en besloot weer terug te gaan naar XP. Echter nadat ik de cd erin gedaan had, en de computer van de XP cdrom opnieuw moest opstarten, liep hij hierbij vast. Toen heb ik m gereset, maar hij starte niet meer op. Wel zie ik dat mijn fan's een seconde gaan draaien, net als de CPU fan. Dit blijft hij de hele tijd doen.

Wat ik reeds geprobeerd heb:

- Bios reset
- Een voor een alles losgekoppeld en zo uitgesloten (videokaart, geheugen, harddisk)
- Om te testen of het resetknopje niet vastgelopen was, de plugjes losgehaald en met een jumper de pc opgestart, precies hetzelfde probleem.

Heeft iemand nog enige idee? Zou mijn CPU dan toch kapot zijn? Dan zou je toch piepjes moeten horen? Ik heb nog wel ergens een 3500+ liggen, die zou ik nog kunnen proberen, met het risico dat ik mijn 6000+ beschadig als k hem loshaal.. =/

Help?

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:20

Theo

moederbord

Wat voor voeindg heb je? Een 550 watt Qtec (sweex, Xgear, trust en No-Name vallen in hetzelfde rijtje) of een goede voeidng? Een voeding van bovenstaande merken behoort namelijk niet echt thuis in een computer, eerder in de vuilnisbak. Deze voedingen zijn namelijk erg slecht, ze geven het vermogen op in piekvermogen. Een 550 watt sweex voeindg kan bijvoorbeeld maar 300 watt continu leveren met een piek (voor een seconde) van 550 watt. Een goede voeindg van 550 watt kan continu 550 watt leveren met een piek welke hoger ligt.
Ik raad je daarom ook aan om naar de voeidng te kijken. Mocht je één van de bovenstaande merken voeingen hebben, vervang hem dan, waarschijnlijk is jouw probleem dan weg.

Heb je een goede voeindg dan kun je eens kijken naar het moederbord.

Je heb trouwens alles losgehaald zeg je, alleen heb je ook de DVD losgekoppeld?

Nu met WP, PV, EV en PC

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Je meldt niet wat voor voeding je hebt, dat doet meestal het ergste vermoeden. Maar goed, je hebt al alles gedaan wat je kunt doen zonder uit te wisselen met andere hardware. Zeker aangezien je dat hebt liggen lijkt me dat je daar eerst eens aan moet beginnen. Pas als je weet waar het aan ligt heeft een topic hier zin.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.