Kwaliteit draadloze ramplanken

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-02 14:06
Ik ben hard toe aan een nieuw toetsenbord (zit met een noname van tig jaar oud en toetsen beginnen slecht te worden).
Nu ben ik zelf ontzettend huiverig met draadloze toetsenborden. Alles wat ik ooit draadloos (bij anderen weliswaar) gebruikt heb (muis, ramplank) vond ik niet prettig werken door vertraging of signaalverlies. Deze mensen hebben echter allemaal verouderd spul vergeleken met wat er nu is, en mijn vraag is nu dus, hoe bevallen de huidige draadloze sets?
Aangezien bedraad er bijna helemaal uit is, moet ik me er misschien toch maar eens aan wagen. Het zal dan in elk geval een Microsoft of Logitech bordje worden, ik wil wel wat kwaliteit. Het mag evt. ook een desktopset zijn, zolang de prijzen maar onder de 30 euro blijven (hoef geen superdeluxe).
Verder vroeg ik mij af hoe lang de batterijen ongeveer meegaan en of er nog andere dingen zijn waar je op moet letten.
Misschien kunnen jullie zelfs bepaalde goedkope sets aanraden :).

• liquid_ice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 06:36
wat wil je doen???

typen? dan is alles wel goed dat jij prettig vind typen.
Bedraad en draadloos.

gaming? dan zou bedraad wel eens sneller kunnen zijn dan draadloos, maar of je dat merkt???

probeer gewoon eens wat bij een plaatselijke PC shop.

Klus page: http://klusthuis.blogspot.com

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 15:42

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, ik heb jaren op een logitech toetsenbord gewerkt. Batterijen van het toetsenbord heb ik in 4 jaar volgens mij maar 1 of twee keer hoeven vervangen. Dat is inderdaad heel weinig, maar het is super irritant wanneer de batterijen zondag ochtend opraken en je niks in huis hebt ;). (Ja, je merkt donderdag al dat er een icoontje komt, maar een icoontje is meestal nog niet een trigger dat je daadwerkelijk eens batterijen gaat halen. Die trigger heb je pas als je toetsenbord het niet meer doet :) )

Met signaal verlies en/of vertraging heb ik eigenlijk nooit problemen gehad. Zorg wel dat je de ontvanger niet te ver weg zet en dat de batterijen niet (bijna) leeg zijn.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• DarkSide
  • Laatst online: 21:38

DarkSide

theres no place like ::1

Draadloze toetsenborden zijn, volgens mij, niet los verkrijgbaar. Alleen i.c.m met een muis.
Je hebt van logitech wel setjes van zo'n €30,-. De mx110 dacht ik.
voordeel is dat deze niet duur is. Je hebt een redelijk normaal toetsenbord met wat extra functie toetsen die vrij programeerbaar zijn. En je krijgt de wel bekende logitech muis (drieknoppen en scroll) in draadloze versie. Maar je moet hierwel redelijk vaak batterijen wisselen.
Zelf heb ik een duurdere set (€89,-) en daar zit een draadloze laser muis bij. Deze heeft geen batterijen maar een accu. Is veel makkelijker en zo opgeladen.
De ramplank is uitgebreider, maar typt fijn en heeft zeker geen last van lag.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• The__Virus
Wil er inderdaad ook wel mee gamen. Ik denk dat ik de muis gewoon bedraad houd (huidige doet het nog prima, alleen jammer dat ie wit is :P).
Proberen is niet echt een optie, ik wil er graag een bestellen bij www.icomputers.nl, omdat ik daar ook al wat andere spullen heb besteld :).
Janoz, wat voor set heb jij op dit moment?

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:04
DarkSide schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 10:09:
Draadloze toetsenborden zijn, volgens mij, niet los verkrijgbaar. Alleen i.c.m met een muis.
Je hebt van logitech wel setjes van zo'n €30,-. De mx110 dacht ik.
voordeel is dat deze niet duur is. Je hebt een redelijk normaal toetsenbord met wat extra functie toetsen die vrij programeerbaar zijn. En je krijgt de wel bekende logitech muis (drieknoppen en scroll) in draadloze versie. Maar je moet hierwel redelijk vaak batterijen wisselen.
Zelf heb ik een duurdere set (€89,-) en daar zit een draadloze laser muis bij. Deze heeft geen batterijen maar een accu. Is veel makkelijker en zo opgeladen.
De ramplank is uitgebreider, maar typt fijn en heeft zeker geen last van lag.
Wat noem jij de DiNovo Edge dan? Draadloos tobo ZONDER muis ;)

Nja, ben zelf ook geen fan van draadloze zooi, gelukkig dat ik voor muizen enkel Razer aanhoudt, die hebben allemaal een staartje. Tobo's met draad zijn nog steeds goed te vinden, vooral Logitech Ultra-X etc is best aan te raden. Verder heb ik hier nog een DiNovo for notebooks ding liggen, enige nadeel is het gebruik van het numpad. Om de een of andere vage reden hapert het tobo daarna zelf eventjes. Al is de DiNovo een uitzondering omdat tobo en numpad twee losse delen zijn :)

• The__Virus
Ultra-X is helaas bijna nergens meer op voorraad, in elk geval niet bij iComputers :(.

Ik zit echt te twijfelen tussen deze twee sets:
Afbeeldingslocatie: http://www.spcnet.be/images/matos/mvp2.jpg
Microsoft Value Pack 2.0

voordelen:
- geen draadloze problemen
- Muis bruikbaar (ga vanwege vertraging en batterij (levensduur, gewicht) geen draadloze gebruiken)
- Iets goedkoper (eigenlijk onbelangrijk)
- Veel functietoetsen
- polssteun

nadelen:
- F-lock (heeft mn broertje die moet je iedere keer aanzetten voordat je de F-toetsen kunt gebruiken, is dit met IntelliType software in te stellen? Is echt heel belangrijk anders neem ik um niet)
- draden
- 1 jaar garantie

Afbeeldingslocatie: http://img.kakaku.com/images/productimage/fullscale/01503010249.jpg
Logitech Cordless Desktop EX 110

voordelen:
- geen draden
- mooi design
- Geen F-lock
- 5 jaar (beperkte?) garantie

nadelen:
- Wel een F-lock?!
- Kleine spatie
- Kleine backspace
- betrouwbaarheid draadloos
- geen bruikbare muis (dus nog eens extra duurder)

Door de nadelen van de logitech van met name de knoppen neig ik nu sterk naar de Microsoft Value pack. Denk toch dat ik daar dan maar voor ga, dan maar een draadje, heb ik nu tenslotte ook :P.

[ Voor 11% gewijzigd door The__Virus op 20-06-2007 10:35 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 16:05
Ik heb die 2de thuis liggen, alleen dan met een normale spatiebalk
Afbeeldingslocatie: http://www.cdromland.nl/img.php?filename=prodimg/101345-Logitech-Desktop-Cordless-EX110-Black.jpg

Bevalt goed. Geen vertraging gemerkt, maar gebruik hem ook niet heel vaak
Ziet er ook mooi uit, ook de ontvanger. Aan te sluiten op 1 USB poort of de PS/2 poorten voor tobo en muis. Batterijen meegeleverd, en dat voor een krappe 30 euro. Ik ben er blij mee.

UltraX is hier om de hoek gewoon altijd op voorraad geweest (heb er inmiddels 3 versleten).

[ Voor 35% gewijzigd door frickY op 20-06-2007 11:20 ]

• The__Virus
Die spatiebalk is denk ik idd alleen het plaatje. Heb de Microsoft inmiddels besteld, alleen vraag me af: wat vind je van de F-lock op dat logitech bordje? Is er voor Logitech ook software zoiets als IntelliType?

• frickY
Wat is een F-Lock :?

Ik gebruik het ding met een oudere pc aangesloten op de tv. Werk er dus niet dagelijks mee, maar gebruik hem bijv om even een filmpje op te starten, mail te checken, ed.
De muis is meen ik een 1000DPI lasermuis. Dpet het op vrijwel elke ondergrond.. behal ve de glazen tafel :)

[ Voor 87% gewijzigd door frickY op 20-06-2007 11:24 ]

• DarkSide
  • Laatst online: 21:38

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb ook zo'n f-lock en vindt het totaal geen nadeel. Mijn vrouw heeft het bovengenoemde setje en heeft ook geen last van f-lock. Bij mij staat hij zo ingesteld dat ik alleen de normale F-toetsen gebruik. Dus F-lock is zeker geen nadeel.

ps met f-lock kan je behalve de normale functie toetsen ook bv applicaties opstarten. zo is bv F4 word opstarten (of een eigen programma wat je zelf geprogrammeerd hebt).

Zo krijgen toetsen dubbele functies. Net als de FN toets op een laptop zeg maar.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-02 01:12

mace

Sapere Aude

Ik heb ooit eens een programmaatje gehad welke f-lock altijd aanzette, dus ik had geen gezeur met F-toetsen die niet deden wat ik wilde. Ik kan me alleen niet herrinneren hoe dat progsel ook alweer heette.

• The__Virus
Tja bij de computer beneden staat deze dus elke keer weer uit, maar dat is dus op te lossen :). Denk dat ik wel plezier ga krijgen van die MS, handig ook dat daar een polssteun bijzit, vind ik altijd wel fijn werken.

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-02 10:48

Bravo

Second Best

Wat betreft dat F-Lock zou ik me keuze daar niet door laten beinvloeden. Voor windows is er een registry-hack uit te voeren, zodat de toets precies andersom werkt (standaard normale F-toetsen, alleen die extra functies indien ingeschakeld).

Zelf heb ik nu al 2 jaar naar volle tevredenheid een microsoft set, muis en toetsenbord los aangeschaft kostte het toen maar 20 euro.
Enig nadeel van de muis is dat hij op een spiegelende ondergrond (zoals een glazen tafel) gaat driften.

Ioniq 6 LR Lounge 20" @ Elli Pro
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

• Janoz
  • Laatst online: 10-02 15:42

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

The__Virus schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 10:15:
Janoz, wat voor set heb jij op dit moment?
Logitech cordless desktop MX. Worden tegenwoordig niet meer verkocht.

Plaatje van de bluetooth variant (ik heb de non bluetooth):
Afbeeldingslocatie: http://www.progamingshop.sk/images/Cordles%20Desktop%20MX%20for%20Blutooth.jpg

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik heb een logitech MX3000 en daar zit ook geen f-lock (meer) op. Ik gebruik de multimediatoetsen erg veel bij winamp en dat werkt perfect. Gamen gaat ook gewoon lekker overigens;
Afbeeldingslocatie: http://www.jham-trading.nl/images/Logitech%20MX3000.jpg

Toetsenbord (toetsaanslag) voelt ook erg degelijk aan btw

I'm not as think as you stoned I am

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Laatst was de diNovo bij Office Centre in de aanbieding voor 49 euro inc muis, ook een zeer mooi tobo dat 2 jaar geleden 249 euro kostte.

Over vertraging zou ik me niet druk maken, ik heb al jaren een Logitech draadloze muis (MX700, G7, MX Revo) en je merkt er niks van.

• frickY
Dat is ongetwijfelt de notebook-variant geweest, welke altijd al een stuk goedkoper is geweest.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik heb een goedkoop draadloos toetsenbord (no-name). Maar dat heeft we een enorme lag. Niet geschikt voor gamen, maar voor de rest werkt het lekker (10 euro).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Ik heb een draadloos setje van Trust (ja lach er maar om :P ) die ik al drie jaar gebruik. Hierop merk ik echt geen verschil met een andere pc die een Logitech ramplankje heeft. (ook draadloos) Ze typen beiden gewoon erg fijn. :) En het verschil met een draadje. Mja... Dat verschil is volgens mij zo miniem dat ik het iig nog nooit gemerkt heb. :)

• The__Virus
Ik ben toch gegaan voor de bedrade versie, vond het zonde om de muis niet te gebruiken. Ik ben gewoon verwend en wil nooit ergens last van hebben (zware muis, batterijen vervangen etc.) maar ik denk toch dat draadloze desktopsets tegenwoordig zeker een volwaardige opvolger zijn.
Ach ja, als de volgende set net zo lang meegaat als mijn huidige tobo (muizen heb ik zat versleten :X) dan zijn er tegen die tijd bluetooth 4.1 apparaten ofzo die sneller zijn dan het licht :+.
Pagina: 1