php script om de online/offline status door te geven

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

• skoers
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12-2025
Hi!

Weet iemand een batchfile (of liever nog php script) die het mogelijk maakt om op 1 html pagina de status weer te geven of bepaalde poorten bereikt kunnen worden van een aantal servers van klanten van mij.

Het mooist natuurlijk als er een mail /sms gestuurd kan worden als er een server offline is.
Sommige van mijn servers zijn niet benaderbaar op poort 80, maar bv alleen op poort 3389 (remote desktop). Ik heb alleen (nogal prijzige) commericiele tools gevonden, maar als php script moet iemand dit vast al hebben draaien !??
thanks

happy 2023 !

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-02 22:41

Comgenie

Soms heb je dat

Dit zou vast eenvoudig te maken zijn. Je moet even kijken bij http://www.php.net/manual/en/function.socket-connect.php , hier kun je php laten verbinden met een server na keuze. Er zitten goede voorbeelden bij waarmee je kan maken wat jij wilt, en met een cronjob kan je het sms'sen ook regelen

No animals were harmed in the making of this comment.

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Dat doet me denken aan een stukje software dat ik heel vroeger eens heb gebruikt, BigBrother.

Op http://www.bb4.org/bb/ staat een demo.

Mocht je het echt professioneel aan willen pakken dan zou je bijvoorbeeld eens kunnen kijken naar Zabbix, een open source monitoring oplossing.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Uh, nagios iemand?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nagios, Whatsup Gold, HP SIM, er zijn talloze producten die dat voor je kunnen doen. Daarnaast heb ik niet het idee dat je uberhaubt enig voorwerk hebt gedaan om zelf tot een oplossing te komen.

PNS is niet de plek waar je dit soort helpdesk vragen kunt dumpen. GoT over het geheel niet eigenlijk.

We verwachten van je dat je een stukje inzet toont door zelf wat te proberen. Mocht je met vragen zitten kunnen we je altijd helpen, maar we zijn geen helpdesk.

Dit topic is gesloten.