Een kennis van mij heeft één Pc (Windows XP) practice dag en nacht aan staan. Deze Pc heeft een internet verbinding via een kabel aansluiting. Nu wordt er gebruik gemaakt van Azureus, tot voorkort werkte dit gewoon prima. Maar sinds kort hebben ze op deze Pc internet delen ingeschakeld in Windows XP. Via een tweede netwerkkaart heeft nu ook een tweede Pc in de woning toegang tot internet. Alleen nu functioneerd Azureus niet meer op de eerste Pc, er verschijnen foutmeldingen m.b.t. tot NAT. Nu weet ik wel dat NAT gebruikt wordt voor de routering van de tweede Pc, maar het lijkt er nu ook op dat Azureus de weg naar het internet/buiten niet meer kan vinden.
Heeft iemand enig idee waar ik de oplossing zou moeten zoeken?
Zelf ben ik de instelling voor het delen van het internet al eens doorgelopen en ook ben ik eens met de firewall van Windows XP aan het stoeien geweest, maar helaas. Persoonlijk zou ik een routertje gebruiken voor het delen van een internet verbinding i.p.v. een Windows XP Pc.
Iemand eventueel een idee welke aan te raden is? Ik zelf gebruik een Linksys router met acces point de WRT54G, alleen heeft men hier geen acces point nodig. Zou een gewone router van Linksys ook voldoen in dit geval? Deze heb je al zo rond een euro of 4, bijvoorbeeld een Linksys BEFSR41.
Heeft iemand enig idee waar ik de oplossing zou moeten zoeken?
Zelf ben ik de instelling voor het delen van het internet al eens doorgelopen en ook ben ik eens met de firewall van Windows XP aan het stoeien geweest, maar helaas. Persoonlijk zou ik een routertje gebruiken voor het delen van een internet verbinding i.p.v. een Windows XP Pc.
Iemand eventueel een idee welke aan te raden is? Ik zelf gebruik een Linksys router met acces point de WRT54G, alleen heeft men hier geen acces point nodig. Zou een gewone router van Linksys ook voldoen in dit geval? Deze heb je al zo rond een euro of 4, bijvoorbeeld een Linksys BEFSR41.
[ Voor 28% gewijzigd door _Dune_ op 20-06-2007 00:44 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/