Foutje in "Youtube maakt http weer groter dan p2p"

Pagina: 1
Acties:

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
In nieuws: Youtube maakt http weer groter dan p2p kom ik het volgende tegen:
HTML:
1
<acronym title="Wat overigens aan KPN's eigen software was te wijten">last</acronym>

Dat kan natuurlijk niet hè... een compleet herontworpen website met juist gebruik van standaarden, en dan zulk semantisch misbruik van het acronym element om een toelichting middels een tooltip te geven: "last" is géén acronym. ;)

Als je die toelichting wilt geven, zet 'm in de tekst dan. Zo niet, dan niet. Komt wel zo serieus over om dat correct te doen als grote IT-site vind ik. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Die viel mij inderdaad ook al op :)
Ik geloof overigens dat ACRONYM in HTML5 afgeschreven gaat worden ten favoure van ABBR (of was het nou andersom?)

[ Voor 10% gewijzigd door crisp op 20-06-2007 00:25 ]

Intentionally left blank

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:30

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Tweakers.net hoeft nooit als doelstelling gehad om 100 procent droge stof aan te bieden.

De redacteur moet de vrijheid hebben om dit soort 'leuke' dingen te doen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Femme schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 00:25:
Tweakers.net hoeft nooit als doelstelling gehad om 100 procent droge stof aan te bieden.

Het gaat niet om het 'geintje' an sich maar om het feit dat hiervoor een semantic rich element wordt misbruikt puur om het stippellijntje. Dat had dus beter met een span en (voor mijn part) een inline style gedaan kunnen worden.

Of misschien ook zo (heel erg subtiel, title op een superscript - welliswaar een presentationeel element maarja):

last*

[ Voor 16% gewijzigd door crisp op 20-06-2007 00:36 ]

Intentionally left blank

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
crisp schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 00:24:
Die viel mij inderdaad ook al op :)
Ik geloof overigens dat ACRONYM in HTML5 afgeschreven gaat worden ten favoure van ABBR (of was het nou andersom?)
Yep, acronyms (afkortingen die je als woord uit kunt spreken - letterwoorden) zijn een subset van abbreviations en omdat dat teveel verwarring gaf wordt in HTML5 ACRONYM eruit geschopt. :)
Femme schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 00:25:

Daar ben ik het snel mee eens de inhoud hoeft helemaal niet droog te zijn, maar het ging me ook meer om het gebruik van dit element dan om wat de auteur ermee uit wilde drukken. Tuurlijk snap ik de lol wel van zo'n tooltipje op deze manier... je verwacht het niet en 't is grappig. Maar het is zó makkelijk om in een goed gebouwde dynamische site als Tweakers.net semantisch correcte HTML te gebruiken: namelijk door gewoon geen HTML te gebruiken als je niet precies je weg erin weet. :P
Ik snap best dat je je redacteurs niet wilt verbieden om HTML te gebruiken naar hun goeddunken (die discussie hebben we vaker gevoerd en dat is ook niet nodig), maar ik ben vast niet de enige die opmerkt dat dit onjuist gebruik van HTML is en daar wilde ik graag even op wijzen. :)

Maak het de redacteurs anders makkelijk met een goede UBB-parser, zodat je de styling en semantiek aan je parser/css overlaat en de redacteur zich nergens druk om hoeft te maken behalve het opzoeken van de tag [fancy-tooltip-thing-underlined-with-dots]. (Er staat vast nog wel dat topic over die parser in Tweakers.net Crew Forum, dat destijds door .oisyn is gestart meen ik; die discussies over features was toen aardig ver gevorderd.)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• Mick
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04-2022

Mick

iedereen is uniek behalve ik

Superdeboer schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 00:17:
[...] Als je die toelichting wilt geven, zet 'm in de tekst dan. Zo niet, dan niet. Komt wel zo serieus over om dat correct te doen als grote IT-site vind ik. :)
Ik zie dingen het liefst ook correct gebeuren, maar hier ontbrak het me simpelweg aan een correcte manier om de extra info weer te geven - die m.i. relevant is, maar ook weer net te offtopic voor een plekje in de toch al lange alinea. Dus heb ik besloten maar eventjes van de regels af te wijken. :)

computo ergo sum

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Superdeboer schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 00:52:
Maak het de redacteurs anders makkelijk met een goede UBB-parser, zodat je de styling en semantiek aan je parser/css overlaat en de redacteur zich nergens druk om hoeft te maken behalve het opzoeken van de tag [fancy-tooltip-thing-underlined-with-dots]. (Er staat vast nog wel dat topic over die parser in Tweakers.net Crew Forum, dat destijds door .oisyn is gestart meen ik; die discussies over features was toen aardig ver gevorderd.)
Dat lijkt me een perfecte oplossing inderdaad. De acroniem tag misbruiken kan echt niet anno 2007 vind ik; maar de redacteur heeft natuurlijk wel een punt dat in dit geval zo'n tooltip een ideale oplossing is :)
Pagina: 1