Seagate FreeAgent software

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• John Woo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-02 14:14
Ik heb onlangs een 500gb external hd gekocht. Direct maar even een format gedaan. Nu kom ik erachter dat de software die erop stond best wel handig is. Helaas kan ik die nergens op de site vinden. Weet iemand toevallig waar ik het kan downloaden? Het is niet de diagnostic tool, maar de utility tool waarmee je de standby tijd en dergelijken kan instellen

Verwijderd

Deze is gewoon te downloaden van de site van WD... kwestie van ff zoeken O-)

• John Woo
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 00:03:
Deze is gewoon te downloaden van de site van WD... kwestie van ff zoeken O-)
Zoals ik in de openingspost aangaf gaat het om een seagate! Dus als jij zegt dat ik die tool kan downloaden van de site (niet de diagnostic tool!!!) dan zou ik graag een linkje willen

• m2dekker
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-02 13:40
Als ik op de site van de Seagate FreeAgents Schijven (http://www.seagate.com/freeagent/) kijk, dan zie ik daar op het support stukje staan dat de FreeAgent "Desktop" schijven geen software erbij geleverd krijgen. Helaas ben je zelf niet volledig met de specificaties, dus valt voor mij alleen maar te gissen dat je de "desktop" verise hebt.

Hier de link waar het in staat aangegeven.
http://seagate.custhelp.c...GFnZT0x&p_li=&p_topview=1

En wat zou die software voor nuttigs bieden eigenlijk? :? Na 4 Externe HDD's te versleten te hebben, heb ik nog nooit "hulp-software/tools" gebruikt... 8)

Common sense is so rare, it should be classified as a super power.

• John Woo
Ik heb idd niet vermeld dat het om de pro versie gaat (wel dat het een externe hd betreft, desktop is intern dacht ik). Bij dat tabel van je link staat dat er software bij zit. Deze kan best wel handig zijn. Zelf de standby tijd instellen, automatische synchronisatie, enz. Helaas nog steeds niet gevonden waar ik hem kan downloaden

[ Voor 10% gewijzigd door John Woo op 23-06-2007 13:49 ]

• m2dekker
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-02 13:40
Ik begrijp je punt...
Heb net even wat gezocht, maar kwam alleen wat artikels tegen die erop wezen dat hij van de site van seagate te downloaden valt.

Helaas (voor jou) kan ook ik het niet vinden en kun je wellicht het beste even contact opnemen met seagate of de winkel waar je de schijf gekocht hebt. De CD (met de software, welke op de schijf stond) schijnt wel bij seagate te bestellen te zijn, maar ook in dit geval zul je even contact met ze op moeten nemen.

Via deze pagina kun je in ieder geval contact opnemen met de europese branch van seagate.

Laat ons in ieder geval weten hoe dit afloopt, zodat anderen hier eventueel ook wat aan hebben. ;)

Common sense is so rare, it should be classified as a super power.

• John Woo
Ik ga binnenkort even contact opnemen met seagate. Ik heb de schijf bij bestbuy gekocht in miami. Dus kan niet zo 1-2-3 terug naar de winkel. Er zat ook helemaal geen cd of zo bij. Alleen een boekje met een vijftal plaatjes om alles zo simpel mogelijk te houden. De software is ook niet zo nodig maar er zitten gewoon features op die wel leuk zijn. Ik laat wel een update achter wanneer ik de software heb

• John Woo
Nou, die customer support is ook niet echt snel. Duurde steeds 3 werkdagen voordat ze antwoord gaven. Eerst moest ik het serial number mailen. Helaas mailde ik de P/N nummer. 8)7 Na weer 3 dagen kreeg ik bericht terug en mailde ik nu wel het goede number. Na weer 3 dagen kreeg ik dan eindelijk een linkje:

http://www.seagate.com/support/freeagent/desktop-recovery-efigs.zip

Ik snap nou niet waarom het allemaal zo moeilijk wordt gemaakt. Het programma kan je vrij downloaden maar de link staat nergens op de site.
Pagina: 1