Eerst de specs
Tagan 480W (TG480-U22) (op 12v kijn max 2x20A)
A8N-Sli-deluxe
Opteron 175
Maxtor 120 Gb harde schijf
2x 250gb Hitachi (niet in raid)
Geforce 8800 GTS (640 mb, van Club3d)
512mb ram (Tijdelijk dus geen idee wat voor ram)
2 case-fans
1 brander
G15 Toetsenbord
MX518 Muis
Het probleem
Random vastlopers tijdens gamen, maar ook tijdens windows werk, geen BSOD meer, maar gewoon vastlopers. Niks reageerd, ook niet de display van mijn g15 toetsenbord.
Temperaturen
harde schijf 1 (boot windows) 42 graden, is de 120gb harde schijf
idle processor 63-66 graden (gemeten met Speedfan)
videokaart idle 58 graden
Heatsink, geen idee, maar ik kan er me vingers erop leggen en verbrand ik ze niet. (dus wel warm)
Wat al geprobeerd
Eerst random BSOD en andere zaken, zoals niet goed kunenn renderen van spellen.
Memory getest, RMA aangevraagt, gaf fouten met memtest binnen 15 minuten (zat al boven de 100 fouten). Tijdelijk geheugen geleend van een goed stabiel draaiend systeem.
Case schoongemaakt, moest toch gebeuren en af en toe zitten mijn tempraturen aan de hoge kant. Nieuwe coolpasta op cpu en chipset gedaan (pasief gekoeld)
Windows opnieuwd geinstalleerd.
Vermoedens
Ik heb zo'n vermoede dat het aan mijn harde schijf ligt, maakt veel lawaai (komt ook door windows die ram erop/eraf schrijft (weet niet meer het juiste naam ervoor)) deze harde schijf gaat weer een aantal jaren mee, maar ondanks vele testen nog niks uitgewezen (HD Tune etc) Ook vermoed ik dat mijn videokaart soms te warm wordt, dit komt nadat ik een vastloper heb gehad, dat ik windows terug moet zetten op "laatste juiste instellingen" moet zetten.
Nog bijzonderheden?
Heb de standaard cooler vervangen voor de zalman cooler. Ook dit weet ik niet zo uit mijn hoofd wat voor type.
Meer informatie, foto's of die richting in nodig
Plaats een berichtje en ik kijk wat ik kan doen. Alvast hartelijk dank voor alle reacties.
hopelijk dat ik op het juiste plek heb gepost
Tagan 480W (TG480-U22) (op 12v kijn max 2x20A)
A8N-Sli-deluxe
Opteron 175
Maxtor 120 Gb harde schijf
2x 250gb Hitachi (niet in raid)
Geforce 8800 GTS (640 mb, van Club3d)
512mb ram (Tijdelijk dus geen idee wat voor ram)
2 case-fans
1 brander
G15 Toetsenbord
MX518 Muis
Het probleem
Random vastlopers tijdens gamen, maar ook tijdens windows werk, geen BSOD meer, maar gewoon vastlopers. Niks reageerd, ook niet de display van mijn g15 toetsenbord.
Temperaturen
harde schijf 1 (boot windows) 42 graden, is de 120gb harde schijf
idle processor 63-66 graden (gemeten met Speedfan)
videokaart idle 58 graden
Heatsink, geen idee, maar ik kan er me vingers erop leggen en verbrand ik ze niet. (dus wel warm)
Wat al geprobeerd
Eerst random BSOD en andere zaken, zoals niet goed kunenn renderen van spellen.
Memory getest, RMA aangevraagt, gaf fouten met memtest binnen 15 minuten (zat al boven de 100 fouten). Tijdelijk geheugen geleend van een goed stabiel draaiend systeem.
Case schoongemaakt, moest toch gebeuren en af en toe zitten mijn tempraturen aan de hoge kant. Nieuwe coolpasta op cpu en chipset gedaan (pasief gekoeld)
Windows opnieuwd geinstalleerd.
Vermoedens
Ik heb zo'n vermoede dat het aan mijn harde schijf ligt, maakt veel lawaai (komt ook door windows die ram erop/eraf schrijft (weet niet meer het juiste naam ervoor)) deze harde schijf gaat weer een aantal jaren mee, maar ondanks vele testen nog niks uitgewezen (HD Tune etc) Ook vermoed ik dat mijn videokaart soms te warm wordt, dit komt nadat ik een vastloper heb gehad, dat ik windows terug moet zetten op "laatste juiste instellingen" moet zetten.
Nog bijzonderheden?
Heb de standaard cooler vervangen voor de zalman cooler. Ook dit weet ik niet zo uit mijn hoofd wat voor type.
Meer informatie, foto's of die richting in nodig
Plaats een berichtje en ik kijk wat ik kan doen. Alvast hartelijk dank voor alle reacties.
hopelijk dat ik op het juiste plek heb gepost