[Macbook Pro] Kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FruityKinG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-02 12:03
Vorige week kon ik de verleiding niet meer weerstaan en heb ik de nieuwe macbook pro 15" (santa rosa) aangeschaft. In eerste instantie functioneerde het apparaat perfect en was ik er ontzettend blij mee.
Helaas is er in de tussentijd wel het een en ander veranderd.

Afgelopen weekend besloot de batterij er spontaan mee op te houden. Kruisje in het batterij icoontje... Hmmm. Magsafe er even uitgehaald, opnieuw aangesloten, geen verschil. Macbook Pro vervolgens maar even uitgezet en de batterij eruitgehaald. Deze was gloeiend heet en er zat een klein bruin brandplekje aan de binnenkant. :( :(
Het indicator lampje werkte ook al niet meer. Na het weekend maar even met Apple gebeld en een nieuwe batterij is inmiddels onderweg. In de tussentijd werk ik dan maar op netspanning.

Inmiddels lijkt er echter nog meer loos:

- Uit sluimerstand ontwaken duurt na het indrukken van een toets niet meer 1 a 2 seconden maar letterlijk 10 seconden. Komt dit wellicht door het ontbreken van de batterij?

- Ik speel regelmatig retro games. Toen ik m'n macbook pro net had werkten BSNES en Nestopia perfect. Zowel beeld als geluid vloeiend.
Sinds het batterijprobleem hapert zowel het beeld als geluid in BSNES ENORM en in Nestopia merkbaar. In BSNES haal ik nu nog maar tussen de 7 en 15 frames en de cpu belasting voor BSNES komt tot 112% !! Dit met precies dezelfde versie/instellingen. (0.1.8)
Het afspelen van een dvd in VLC loopt nog wel vloeiend met 40-50% cpu belasting.

Ik heb inmiddels een complete re-install gedaan en bovengenoemde problemen blijven bestaan. Voor de rest lijkt het systeem nog stabiel.
Dit is m'n eerste mac dus wellicht zie ik iets over het hoofd.

Ik ben er echter bang voor dat het doorbranden van de batterij ook andere hardware beschadigd heeft met bovengenoemde problemen tot gevolg.

Ik ben van plan om morgen de Apple lijn te bellen maar ben een beetje bang dat ze deze klachten (te) vaag zullen vinden.

Wat kan ik zelf nog proberen?

Ik voel me inmiddels behoorlijk lullig over m'n aankoop :'(

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:38
Lijkt een beetje op een maandagmorgen gevalletje. Ik zou er mee terug naar de winkel gaan en uitleggen wat het probleem is.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-02 10:20

Apache

amateur software devver

Bij mijn core duo macbook was het zo dat hij zonder de batterij ook een stuk slomer was omdat zonder de batterij de max snelheid lager ligt en/of slechts één van de 2 cores werkt, vond het ook vreemd maar het leek in ieder geval zo.

Ik zou even je nieuwe batterij afwachten, heb je het toch nog wanneer die er is meteen contact opnemen met apple ivm garantie.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• FruityKinG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-02 12:03
Apache schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 23:33:
Bij mijn core duo macbook was het zo dat hij zonder de batterij ook een stuk slomer was omdat zonder de batterij de max snelheid lager ligt en/of slechts één van de 2 cores werkt, vond het ook vreemd maar het leek in ieder geval zo.

Ik zou even je nieuwe batterij afwachten, heb je het toch nog wanneer die er is meteen contact opnemen met apple ivm garantie.
Dit lijkt inderdaad veel op het probleem waar ik nu mee zit.

Toch is het gek want het netspanning profiel staat op "betere prestaties".
Je zou verwachten dat je dan een betere performance hebt dan met je batterij op "meer energiebesparing".

Ik wacht even tot de nieuwe batterij binnen is en laat dan wel weten of dat m'n systeem ook weer 3x zo snel maakt. Hoop 't wel!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01 23:29

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

FruityKinG schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 23:27:
Ik ben er echter bang voor dat het doorbranden van de batterij ook andere hardware beschadigd heeft met bovengenoemde problemen tot gevolg.
Zonder batterij en op netspanning werkt er inderdaad maar 1 core, en dat heeft een behoorlijke performance-hit tot gevolg. Waarom dat precies is weet ik niet, maar meer Core Duo notebooks hebben dat, niet alleen de Macbook en Macbook Pro. Je problemen moeten dus over zijn zodra je ofwel je stukke accu in je MBP steekt, of z'n vervanger aankomt.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zonder accu (of dooie accu) werkt er idd maar 1 core en die werkt ook nog eens op 50% van zijn snelheid. Dus feitelijk heb je een 1 Ghz Core Solo :P

Gewoon even een belletje naar apple plegen, die sturen je dan een nieuwe accu op :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

dus als ik het goed begrijp komt dit probleem ook bij de macbook terug.., dat als je accu dood c.q. eruit is, je processor maar op de helft werkt...

daar merkte ik niets van toen ik dat had.., maar ben ook niet veel met de macbook bezig geweest toen..

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:28
Atlas schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 01:45:
Zonder accu (of dooie accu) werkt er idd maar 1 core en die werkt ook nog eens op 50% van zijn snelheid. Dus feitelijk heb je een 1 Ghz Core Solo :P

Gewoon even een belletje naar apple plegen, die sturen je dan een nieuwe accu op :)
Enig idee waarom? Dit is wel ERG vreemd...

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:26

alienfruit

the alien you never expected

Ja, je zou verwachten dat het apparaat dan niet zuinig hoeft te doen met zijn stroom, en dus lekker op fullspeed gaat draaien.
Pagina: 1