Ik heb een bizar probleem met mijn adaptec controller. Ik heb 3 identieke schrijven namelijk Seagate baracuda's van 320gig. Wanneer ik 1 schijf aansluit op 1 van de 4 poorten (ook apart getest op alle poorten) dan detecteerd hij 1 schijf en gaat hij verder. Kan perfect booten naar os en kan de schijf daar zien. Ffie ter info is gewone JBOD geen raid ofzo.
Een probleem doet zich echter voor als ik een tweede schijf aansluit op 1 van de 3 resterende poorten. Bij het booten (bios screen) doet hij er langer over om de 2de schijf te detecteren. Uiteindelijk (na 1 min) geeft hij aan dat er 2 disk aangesloten zijn. Dan gaat hij verder en laat hij het scherm zien met de irq en dergelijke maar dan gaat hij niet meer verder. Hij blijft hangen en geeft gewoon een zwart scherm.
Als ik 1 van de schijven verwijder dan gaat het terug. Heb ook alle drie is geprobeerd en de schijven verwisseld. Ze werken allemaal perfect als ik er telkens 1 insteek. Het loopt dus mis vanaf de 2de schijf.
Hieronder nog volgende specs:
mobo: Asus tuv4x
cpu: intel PIII 1000mhz
ram: 640 MB
netwerk: dlink gigabit
sata controller: adaptec 1420sa (4 poort)
Enige info zou geweldig zijn en alvast bedankt voor jullie reacties.
Een probleem doet zich echter voor als ik een tweede schijf aansluit op 1 van de 3 resterende poorten. Bij het booten (bios screen) doet hij er langer over om de 2de schijf te detecteren. Uiteindelijk (na 1 min) geeft hij aan dat er 2 disk aangesloten zijn. Dan gaat hij verder en laat hij het scherm zien met de irq en dergelijke maar dan gaat hij niet meer verder. Hij blijft hangen en geeft gewoon een zwart scherm.
Als ik 1 van de schijven verwijder dan gaat het terug. Heb ook alle drie is geprobeerd en de schijven verwisseld. Ze werken allemaal perfect als ik er telkens 1 insteek. Het loopt dus mis vanaf de 2de schijf.
Hieronder nog volgende specs:
mobo: Asus tuv4x
cpu: intel PIII 1000mhz
ram: 640 MB
netwerk: dlink gigabit
sata controller: adaptec 1420sa (4 poort)
Enige info zou geweldig zijn en alvast bedankt voor jullie reacties.