[Laptop toetsenbord en touchpad probleem] Acer Aspire 3500

Pagina: 1
Acties:
  • 7.863 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 14:05

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
Ik heb hier een Acer Aspire 3500.

Laptop wordt opgestart ->
Toetsenbord reageert goed, maar wat trage reactie (kan in BIOS navigeren) / touchpad kan niet testen.

Laptop zit in windows XP Home (vers geïnstalleerd from scratch) ->
Toetsenbord reageert niet / touchpad in princiepe ook niet maar voert verplaatsopdracht soms na 20 sec. alsnog uit, maar daar blijft het ook bij.

Laptop zit in windows 98 van Hirens Boot CD ->
Toetsenbord reageert perfect / melding dat PS2 muis niet gevonden kan worden.

Sommige dagen werkt alles perfect, maar meeste dagen werkt geen van tweeën.
Wanneer laptop warm is (half uurtje draaien) kan het zijn dat toetsenbord en touchpad perfect reageren voor een lange tijd zonder haperen.

Ik heb de laptop compleet uit elkaar gehad (echt alles los) en weer in elkaar gezet, in de hoop dat er een contactje los zat. Alles werkte weer perfect, maar na een aantal uur laptop uit te hebben gehad, zelfde probleem weer. (had nog wel één schroefje over :9 )

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 14:05

intermusic

Marc Hoekstra

Topicstarter
Ik heb em echt helemaal uit elkaar gehaald! (m.a.w.: Kick!)

• jessie_s
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-01 07:57
Ik heb ook een Aspire 3503 WLMi.
Mijn laptopje heeft zeker 2 jaar probleemloos gewerkt.

Ik heb dit probleem ook en vanaf ongeveer hetzelfde moment als de TS.

Het is onwijs vreemd, als ik XP (Home) in veilige modus startte werkte het systeem vlekkeloos.
Input van het toetsenbord en het touchpad is geen probleem.

Nu heb ik, omdat het in normale modus geen werken was de recovery cd gedraaid en nu heb ik bij het configureren van XP (in het eerste scherm al) problemen.
Touchpad reageert niet, toetsenbord doet niks zelfs Caps-Lock niet.

Ik heb de laptop opnieuw opgestart met een knoppix DVD en alle toetsen en het touchpad werkte weer vlekkeloos.

Daarna weer de recovery gedraaid en weer dezelfde ellende.

Wie heeft er een idee???

• jessie_s
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-01 07:57
Ik zelf dus weer even.

Nadat ik mijn verhaal had ingetikt nog een keer een Google geprobeerd met wat andere keywords.
Ik vond deze link: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=139200

Het probleem zit m in de accu.
Ik heb de accu er uit getrokken en opgestart en nu werkt alles weer wel.

Verwijderd

tis , belachelijk, maar ok ik had dit probleem met mn acer paar maanden terug
batterijtje eruit en opeens alles weer goed

Verwijderd

Het is gewoon onwijs triest gesteld met die Acer laptops, ik heb een aspire 5000 en die is nog geen jaar oud. Maar hij heeft wel het probleem met toetsenbord en touchpad, die doen het niet. Heb dankzij dit topic de batterij eruit gehaald en nu doet hij het wel weer. Heb nu alleen een laptop die draagbaar is in de buurt van een stopcontact.

Mooie is nog dat hij is verzekerd maar de batterij natuurlijk niet!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:23
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 14:31:
Het is gewoon onwijs triest gesteld met die Acer laptops, ik heb een aspire 5000 en die is nog geen jaar oud. Maar hij heeft wel het probleem met toetsenbord en touchpad, die doen het niet. Heb dankzij dit topic de batterij eruit gehaald en nu doet hij het wel weer. Heb nu alleen een laptop die draagbaar is in de buurt van een stopcontact.

Mooie is nog dat hij is verzekerd maar de batterij natuurlijk niet!
nog geen jaar oud? Dan heb je toch nog garantie?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Op de accu niet. Dat werd mij in de winkel verteld. Omdat je je accu binnen 2 weken al helemaal naar de klote kan helpen door hem non-stop in het stopcontact te laten.

Verwijderd

hallo allemaal,
Ik zit sinds eergister met hetzelfde probleem, maar kan zelfs in de bios niets meer( ik kom dus wel in de bios maar daarna reageert geen een toets meer). Batterij er al uit gehaald, heeft bij mijn laptop geen effect :'(
Is er nog een andere oplossing?

het is btw een 5300 aspire

Bij voorbaat dank!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2008 15:36 ]

Verwijderd

Hallo,

Mijn acer4102wmli doet het weer, geen problemen meer met toetenbord en touchpad.
Contactpunten van de accu gereinigd met alcohol.
Probeer maar eens, graag reactie of dat bij jullie ook werkt.

Groet,
Thomas

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:35:
hallo allemaal,
Ik zit sinds eergister met hetzelfde probleem, maar kan zelfs in de bios niets meer( ik kom dus wel in de bios maar daarna reageert geen een toets meer). Batterij er al uit gehaald, heeft bij mijn laptop geen effect :'(
Is er nog een andere oplossing?

het is btw een 5300 aspire

Bij voorbaat dank!!!
Ik heb ook hetzelfde probleem, acer 5100, vriendin heeft ook een 5100, ook exact 't zelfde probleem. Geen reactie op toetsenbord+muis, ook geen externe. Kan alleen in 't begin F2 hitten maar daarna geen enkele reactie meer op toetsenbord+muis.

Geen idee wat ik moet doen, accu verwijderen blijkt niet de optie.

• Nelissuh
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-12 15:36
jeroen.straver schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 10:54:
Ik zelf dus weer even.

Nadat ik mijn verhaal had ingetikt nog een keer een Google geprobeerd met wat andere keywords.
Ik vond deze link: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=139200

Het probleem zit m in de accu.
Ik heb de accu er uit getrokken en opgestart en nu werkt alles weer wel.
Ik heb hier met de Acer Aspire 3003 LMi van mijn schoonpa dus precies hetzelfde:
- Toetsenbord incl. touchpad en dedicated buttons zoals "wlan" en "power" werken niet (of heel traag) onder XP. Muis (Intellimouse explorer 4 via USB) werkt wel gewoon.
- In veilige modus en in Bios werkt alles probleemloos
- Problemen blijven gelijk na recovery (ALT-F10 tijdens boot, recovery originele software van harddisk)

En inderdaad, als ik de accu er uit trek, dan zijn de problemen verdwenen....

Iemand een verklaring wat de koppeling is tussen de accu en het niet functioneren van invoervoerapparatuur???

Hoe hebben jullie het opgelost? Contacten schoongemaakt? Nieuwe accu?

B.v.d. Nelissuh

[ Voor 0% gewijzigd door Nelissuh op 06-04-2010 03:55 . Reden: Fout in type laptop gecorrigeerd ]

• Nelissuh
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-12 15:36
Oplossing op internet gevonden:

In apparaatbeheer "Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingmethode" uitschakelen.

Hierdoor zijn de problemen ook afwezig wanneer de accu in de laptop zit.
Pagina: 1