Toon posts:

Mybook world edion krijgt geen ip-adres

Pagina: 1
Acties:
  • 1.507 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag en externe hardeschijf gekocht:

De "My Book world etition" van western digital.
Deze versie is 500 GB groot en heet een aansluiting voor ethernet en USB2.0
Nou is het probleem dat deze schijf geen ip adres krijgt. Niet op mijn router en niet op mijn ethernet kaart van mijn computer en laptop. Ik heb hem nu op mijn pc direct aangesloten maar die "bolletjes" ( ipadres zoeken) bijven maar op en neer gaan na een tijdje krijgt hij het ip-adres 169.xxx.xx.xx

Mijn merk router is: zyxel P-2602HW-D1A

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik heb hem nu op mijn pc direct aangesloten maar die "bolletjes" ( ipadres zoeken) bijven maar op en neer gaan na een tijdje krijgt hij het ip-adres 169.xxx.xx.xx
Niet gek, dan zit er ook geen DHCP op je 'netwerk'.
enable de DHCP eens van die zyxel router, dat moet schelen.

Verwijderd

Topicstarter
Jawel DHCP server staat wel aan...

Host Name: ADSL-WiFi
Model Number: P-2602HW-D1A
MAC Address: 00:13:49:f3:1b:29
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.1)b1 | 11/28/2006
DSL Firmware Version: TI AR7 07.00.04.00
WAN Information
- DSL Mode: ADSL2PLUS
- IP Address: 82.136.207.238
- IP Subnet Mask: 255.255.240.0
- Default Gateway: 82.136.207.254
- VPI/VCI: 0/34
LAN Information
- IP Address: 192.168.1.254
- IP Subnet Mask: 255.255.255.0
- DHCP: Server
WLAN Information
- SSID: Janssen-WEP
- Channel: 11
- Security: 64-bit WEP
Security
- Firewall: Disable
- Content Filter: Disable

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 22:32 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
stop hem eens in je router en check in je router of hij in de device list staat. Zoniet dan ligt het waarschijnlijk aan de hd zelf

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-02 21:11

r0_

heren,

ik zit te twijvelen om deze externe harde schijf ( WD My Book World Edition 500GB) aan te schaffen. Alleen na wat onderzoek op verschillende sites ben ik tegen een aantal kwesties aangelopen.
  1. Klopt het dat er gebruik moet gemaakt worden van een apart bijgeleverd programma (Mionet) om je gegevens op de harde schijf te zetten?
  2. Klopt het dat voor Mionet maandelijks betaald moet worden? En houdt dit dan in dat het niet mogelijk is om gebruik van de HD te maken zonder maandelijks te betalen?
  3. Het aanmelden van de HD op je PC schijnt nogal lastig te verlopen, hoe zijn hier de ervaringen?
  4. Is het mogelijk om de HD rechtstreeks op je PC aan te sluiten of moet dit perse via het netwerk?
  5. Ik heb gelezen dat de autenticatie niet lokaal is. Is dit inderdaad het geval en wat is hier het nadeel van?
Ik ben deze kwesties tegen gekomen op Kieskeurig. Het leek me verstandig om het hier even bij de 'kenners' voor te leggen ;)

Ik kijk uit naar jullie reacties.

MvG,

r0

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Alleen heeft dit niet veel meer te maken met het originele doel van dit topic natuurlijk. ;) Je kunt beter zelf even een topic openen of een ander ervaringen topic schoppen, zoals deze: My Book World Edition 500GB

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
r0_ schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 15:59:
heren,
  1. Klopt het dat er gebruik moet gemaakt worden van een apart bijgeleverd programma (Mionet) om je gegevens op de harde schijf te zetten?
  2. Klopt het dat voor Mionet maandelijks betaald moet worden? En houdt dit dan in dat het niet mogelijk is om gebruik van de HD te maken zonder maandelijks te betalen?
offtopic...ik weet 't, maar was al getikt:
Mionet is voor zover ik weet een 3rd party applicatie met een online backup en remote access dienst, dit is geen vereiste om die disk te gebruiken, het is een extraatje op de disk/cd wat door WD aangeleverd wordt in de hoop wat extra service te kunnen bieden. Voor Mionet dien je te betalen...voor je disk natuurlijk niet anders dan de aanschafprijs (anders stond het ook wel op de doos aan de buitenkant/in de folder).

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-02 21:11

r0_

Roamor schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 16:01:
Alleen heeft dit niet veel meer te maken met het originele doel van dit topic natuurlijk. ;) Je kunt beter zelf even een topic openen of een ander ervaringen topic schoppen, zoals deze: My Book World Edition 500GB
Ja je hebt gelijk! Had wel gezocht naar een dergelijk topic maar kon hem niet vinden. Zal wel weer scheel gekeken hebben. Mijn excuses :)
Pagina: 1