Nieuwe pc: stil en snel, veeleisend, max ongeveer 800

Pagina: 1
Acties:

• ErwinDoornbos
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-01 03:31
Hallo,

Ik ben hard aan een nieuwe pc toe (vind ik zelf) dus ben me wat aan het oriënteren. Mijn eisen zijn eigenlijk: snel, sneller, snelst, daarom heb ik gekozen voor de E6600 welke in de laatste tests er wel erg goed uit komt en niet veel kost. Ik vind het ook belangrijk (essentieel) dat het systeem STIL is. Ik wil 'm niet kunnen horen, niet dat ik er achter ga hangen met m'n oren gespitst, maar ik zit niet te wachten op geruis van hardwerkende (videokaart)koelers.

Na wat knutsel en zoekwerk kwam ik op het volgende systeem uit:

Processor Intel Core 2 Duo E6600
Floppy NEC Floppydrive
Behuizing Arctic-Cooling Silentium T5 Pro
DVD-Brander NEC AD-5170A
Moederbord GigaByte 945P-DS3
Harddisks (SATA) Seagate Barracuda 7200.10 320GB
Geheugen MDT 1 GB DDR2-667

Processor omdat dit de beste is volgens mij. Floppy voor emergency gevallen, behuizing klinkt met de woorden "cooling" en "silentum" wel erg goed. Dvd's branden ga ik niet vaak doen, leuk dingetje van 25 euro lijkt me goed. Moederbord vond ik moeilijk. Ik zit niet te wachten op extra's zoals VGA e.d. omdat ik toch een videokaart neem. Deze is behoorlijk goedkoop en leek me wel goed. Harde schijf heb ik aan 320 GB ruim voldoende. 1GB geheugen lijkt me eerst ook genoeg omdat ik toch bij WinXP blijf. Het moederbord heeft 4 sloten dus uitbreiden kan altijd.

Kosten: 531 euro. Valt dus wel mee. Maar we missen een onderdeel: de videokaart. Ik ben eigenlijk helemaal geen gamer maar dat heeft misschien ook wel met m'n huidige pc te maken. Ik ben eigenlijk op zoek naar een kaart die me de mogelijkheid geeft om nieuwe games te spelen, maar het hoeft niet zo te zijn dat de kaart in de tests er als snelste uitkomt, als het maar geen grote bibberzooi is in het spel, beetje vlotte graphics in de laatste spellen lijkt me redelijk. En stil natuurlijk...

Samengevat:
- Snelle pc, heb veel programma's open, email, browser, winamp, xampp, regelmatig een filmpje, wil ook kunnen gamen, skype is ook favoriet, m'n huidige pc begint nogal te proesten na een half uurtje skypen, dat is niet leuk meer... ben veeleisend, hangende programma wordt ik boos om :( en ja ik draai al die programma's tegelijk
- Stille pc, ik wil 'm niet horen, ook niet in de verte, en ook niet wanneer die wanneer z'n best moet doen
- moederbord, is dit wel goed? hij is niet heel duur en lijkt mij goed, heeft iemand een mening?
- And last but not least: wat voor videokaart moet ik hebben? Hoeft niet super te zijn, maar wel stil (silent cooled?) en moet laatste games goed aankunnen zonder schokkerig te doen. Twee dvi aansluitingen erop zouden trouwens erg mooi zijn, wil graag ooit naar tweede monitor, als dit anders kan hoor ik het graag.

Reacties op m'n samengevat lijstje hoor ik graag!

(Oh ja, dit heb ik samengesteld met alternate pc builer, als iemand mening heeft over compleet systeem wat doet wat ik graag wil of andere winkel die goedkoper is dan hoor ik dat graag natuurlijk)
(Monitor heb ik al, suggesties heb ik niet nodig, 1680x1050 resolutie moet de videokaart wel ondersteunen btw!)

Groeten,

Erwin

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

moet er geen voeding bij, ik zou 2 gig ram kopen, en van een A-merk

XBL: Warheadheadshot

• ErwinDoornbos
Voeding zit in de kast ;)
Linkje naar hardware opslag plaats

Die prijsverschillen bij het geheugen vielen me inderdaad op. In welk opzich is zo'n goedkoop reepje minder dan een a-merk? En, 2 GB, ik zat er al aan te denken inderdaad.

• EvilMeBe
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-01 22:21
Als je echt een stille pc wil kan je een Samsung Spinpoint overwegen. Deze presteert (bijna) even goed als de Barracuda, maar is in verschillende tests een stuk stiller gebleken.

http://www.alternate.nl/h...stingFrame&source2=needed

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:44
Je zoekt een passief gekoelde videokaart ;)

• ErwinDoornbos
Als ik bij de specs kijk van die spinpoint zie ik qua geluidsproductie (dbA) vrijwel geen verschil met de Barracuda, de Barracuda is wel iets sneller qua toegangstijd, 8,5 sec tegenover 8,9 van de Spinpoint. Als je een linkje hebt naar die "verschillende tests" dan wil ik zeker nadenken over een overstap.

@masser120: Precies, dat bedoelde ik. Ik zie Radeon, Geforce en nog wat onbekendere. Ik weet dat Pci express beter is dan gewoon PCI, maar AGP, waar bevindt die zich ongeveer?

[ Voor 22% gewijzigd door ErwinDoornbos op 19-06-2007 22:06 ]

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-01 19:10
Zou voor een 8600 GT passief gaan, kan je tog nog mee gamen als je wilt ik kan zelfs Supreme Commander op max spelen met 1280 X 1024 op E6420

Seagate Barracuda ES heb ik en dat ding maakt kolere veel herrie echt een miskoop dus zou voor een spinpoint gaan

2GB geheugen is gewoon nodig en ram is tegenwoordig echt niks 50 - 70 euri voor 2 GB

En neem een Antec Sonata Lifestyle II(I) Is goede kast met A Merk voeding

En waarom een E6600 Als je ook de E6750 heb die goedkoper en sneller is

[ Voor 8% gewijzigd door Rorando op 19-06-2007 22:06 ]

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik adviseer ook om 2 GB te nemen. Kost niet veel meer, en je pc zal daar vast responsiever van worden. Anders gaat 'ie toch weer swappen. Je zegt immers dat je de progs simultaan gebruikt.
Processor omdat dit de beste is volgens mij.
Hm, misschien prijs/kwaliteit, maar intel heeft wel betere en binnenkort komen de vernieuwde versies uit.

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-01 19:10
bulle bas schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:05:
Hm, misschien prijs/kwaliteit, maar intel heeft wel betere en binnenkort komen de vernieuwde versies uit.
Is dus totaal geen goede prijs kwaliteit vergeleken met de E6750

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik zie hier nu vragen gesteld worden terwijl er talloze topics met vrijwel dezelfde configuratie zijn dus ik zou die eventjes nalezen om te zien of je daar wijzer van wordt. Herhalen van de antwoorden is weinig zinvol.

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**

[ Voor 13% gewijzigd door Guardian Angel op 19-06-2007 22:15 ]

ARME AOW’er

Pagina: 1