Toon posts:

[javascript] hulp oefentoets

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb morgen een javascript tentamen.
De volgende oefentoets hebben we gekregen als oefenmateriaal:

http://www.11-design.nl/upload/toets_js.pdf

Nu ben ik zelf al een tijdje bezig met de toets maar kom bij een aantal vragen er nog niet uit.
Deze antwoorden heb ik tot nu toe:

1D
2A
3D
4C
5______________________________????
6C
7ik denk A, klopt dat?
8B
9______________________________????
10C
11D
12_____________________________????
13ik denk D, klopt dat?
14A
15B
16B
17_____________________________????
18_____________________________????
19C
20D
Vraag 5,9,12,17 en 18 kom ik dus niet uit...
En over een paar vragen twijfel ik.
Wat ik van jullie vraag is niet het antwoord op de vragen, het mag wel mits er een goede uitleg bij zit.. want anders heb ik er morgen met de echte toets er ook niet veel aan he

Voordat het me gezegd word: Ik kies er juist bewust niet voor om de opgaves in een editor te zetten en vervolgens uit te voeren, dan krijg ik wel het juiste antwoord maar dan weet ik nog niet WAAROM

Ik heb al het hele boek Javascript: "a beginners guide" doorgenomen maar deze vragen zijn toch wel wat moeilijker dan de stof die in het boek staat. (daar komt nog eens bij dat het boek engels is wat niet echt mijn sterkste punt is.)

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 20:42
4 is B, 5 is B, 7 is A, 9 is A, 12 kan ik niet goed zien, 17 lijkt me A, 18 is B. Nu nog het waarom.. maar dat mag je zelf eerst proberen ;) (ik heb overigens alleen vlug naar je 'vraagteken'-vragen gekeken...)

[ Voor 20% gewijzigd door MisterData op 19-06-2007 21:02 ]

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Bij vraag 5, wat doen document.write, de slash en de plus?
Bij vraag 9, wat voor een soort iets wordt getal1 nadat iemand wat heeft ingevoerd?
Bij vraag 12 is het nogal vaag, ik zou zeggen volg het traject.
Bij vraag 17, kan je op het internet vinden opzich, maar denk goed na...
Bij vraag 18, welk getal (van de aantal keer dat getal in de code staat) wordt aangeroepen in de functie die hem uiteindelijk zal aanpassen?

Vraag 7 is idd A. (Kijk welk loopje en hoe dat zou lopen).
Vraag 13 is idd D. (Dit is gewoon rekenen).

spoiler: De antwoorden
Vraag 5 is B.
Vraag 9 is A.
Vraag 17 is A.
Vraag 18 is D!

Let vooral niet op mij, het zal wel te cryptisch zijn.... En ook nog eens fout zijn, bovendien ben ik geen javascript guru ofzo...

[ Voor 18% gewijzigd door ibmos2warp op 19-06-2007 21:31 . Reden: Het moet toch iets mooi worden? En ik heb geen zin in natuurkunde te leren dus doe ik dit maar :O ]

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Mja, eigenlijk is het niet de bedoeling dat we hier jouw voorbereiding maken.
Zowiezo heeft PRG niets van doen met Javascript :)

Ik den trouwens ook dat je gedurende het jaar wel voldoende tijd gehad hebt om de stof te beheersen...

https://fgheysels.github.io/

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

crisp

Devver

Pixelated

Ah leuk, een toets :P

1) Geen van allen, javascript kent geen integer of float type, alleen number:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
// netjes declareren :P
var A = 10;
var B = -8.6;
var C = "Hello, how are you doing?";

alert(typeof(A)); // number
alert(typeof(B)); // number
alert(typeof(C)); // string

2) A - de variabele som binnen de functie bereken() is lokaal, er gebeurd dus niets met de globale variabele som

3) D - de returnvalue van prompt is een string, de + opereert dus als een concatenatie

4) B - random() is een method van het Math object

5) dat ligt er aan of dit een inline script is of niet en hoe strict de HTML regels door de betreffende useragent worden nageleefd; volgens de specificatie zou de sequence "</" in de 2e regel het script-blok moeten afsluiten. Dat zou dan zoiets opleveren (samen met een javascript parse error):
<h1 style = "color: magenta">h1>");

En anders geen van de antwoorden gezien het feit dat in de code er een spatie tussen style en = staat en in de antwoorden niet :P

6) C

7) A

8) A - rood; de onload handler wordt pas na het volledige parsen en het binnenhalen van externe objecten uitgevoerd. In dit document zal het wellicht zo snel naar geel veranderen dat het niet opvalt, maar in eerste instantie is de achtergrond rood. En heel sec gezien eigenlijk ook niet eens; voordat de CSS rule wordt toegepast tijdens het incremental renderen zal eerst de default achtergrondkleur van je browser te zien zijn (meestal wit).

9) A en B - getal1 is een string, getal2 is een number (gebruik gewoon de correcte terminologie :P)

10) dat ligt er aan wat je op de puntjes invult; als ik de puntjes vervang door 'i = 10' dan zal in alle drie de situaties die code maar 1x uitgevoerd worden. Ambigieuze vraag dus geen eenduidig antwoord mogelijk :P

11) D

12) C vermits daar Teller == 5 staat (slecht te zien)

13) D

14) w3schools :/ antwoord is uiteraard gewoon A

15) B

16) B

17) neig ik naar D hoewel de meningen kunnen verschillen (ook hier speelt terminologie een grote rol):

Stelling I: het document object is een kind ("child") van het window object - daar ben ik het sowieso niet mee eens. Het document object is een property van het window object. Javascript objects moet je niet als tree-like structures zien maar als objects.

Stelling II: Een event wordt beschouwd als een object - ook mee oneens: dit is afhankelijk van het event-model dat gebruikt wordt, en daarbij is "wordt beschouwd als" nogal vaag; in feite overerft alles binnen javascript van Object. In IE lijkt event echter een cloned global property te zijn (vaag verhaal, maar IE's event implementatie is ook vaag) terwijl in echte browsers een echt event-object als argument meegegeven wordt aan handlers. De DOM level 2 Events specificatie spreekt ook van een echt Event object, dat maakt "wordt beschouwd als" dus al fout want het is een object :P

18) D - functieA doet niets met de globale variabele getal, zie ook vraag 2)

19) C, maar daarvoor moest ik echt IE opstarten. offsetX en offsetY zijn IE propriety en aangezien er crossbrowser alternatieven zijn is dit absoluut niet interessant of relevant.
Sowieso is hier de gebruikte terminologie van w3schools (en MSDN ook) vaag. De mouseover op de IMG genereerd welliswaar het mouseover event, maar die wordt door bubbling uiteindelijk uitgevoerd in de scope van het BODY element. srcElement wijst altijd naar het element dat het event genereerde, maar ik kan dat niet direct rijmen met het woord 'firing' want dat kan ook de scope impliceren in de bubbling phase.

20) onbekend; de variabele number kan een type number worden maar ook NaN, firstNumber kan natuurlijk van alles zijn:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
var a = '10 apen';
alert(parseInt(a)); // 10

var a = 9.67;
alert(parseInt(a)); // 9

var a = '010';
alert(parseInt(a)); // 8 (!)

var a = 'zeven apen';
alert(parseInt(a)); // NaN

var a = [];
alert(parseInt(a)); // NaN

Geef mijn antwoorden maar door aan je leraar. Ik ben ook zeer benieuwd naar de vragen van de echte toets, zou je die hier na je tentamen ook kunnen posten? Daarvoor wil ik dit topic graag heropenen en verplaatsen naar Webdesign, Markup & Clientside Scripting :)

Edit: Sorry whoami, maar dit kon ik niet laten schieten. Imo gaat dit niet over stof beheersen maar over slecht onderwijs :P

[ Voor 39% gewijzigd door crisp op 20-06-2007 01:59 ]

Intentionally left blank

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-11 21:07
.... niet goed gekeken

[ Voor 86% gewijzigd door InfoTracer op 20-06-2007 07:53 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

crisp

Devver