Toon posts:

Beste/goedkoopste (web)shop ?

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De meesten bestellen altijd bij Alternate of Azerty.
Azerty heeft wel goedkope prijzen, zeker t.o.v. shops in België.
Maar voor een volledig systeem vind ik hun verzendkosten toch ook niet weinig (€45).
Bij Alternate is dit slechts €17.

Nu, omdat Azerty en Salland (2goedkoopste ?) dicht bij Duitse grens liggen dacht ik, is het mss goedkoper in Duitsland ?

Daarom mijn vraag:
In welk land koop ik het best mijn PC onderdelen ?
(wil tot 250KM rijden met auto vertrekkende uit Gent, anders verzenden)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Shopsurveys lezen? Dit topic kan dicht wat mij betreft omdat het allemaal zelf uit te zoeken is.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Wat mij betreft ook, gewoon een kwestie van de pricewatch checken...

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:59
Als je voor een volledig systeem al afhankelijk gaat worden van de verzendkosten..

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

GremliN-Online schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:54:
Shopsurveys lezen? Dit topic kan dicht wat mij betreft omdat het allemaal zelf uit te zoeken is.
Hij heeft al redelijk wat uitgezocht gezien de info in zijn startpost. Misschien vraagt hij naar ervaringen met webshops in het zuiden ?
offtopic:
Anders doe je effe topicreport ofzo ipv hier te klagen. Er zit wel een kern van waarheid in dat dit zelf is uit te zoeken, maar om slotje vragen is niet conform de faq volgens mij.

Ik zou me richten op het zuiden des lands. In Eindhoven/Breda heb je ook wel 1 en ander zitten dat de moeite waard kan zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door under-world op 19-06-2007 20:59 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Liever kopen bij een iets duurdere shop met een prima shop-survey rating dan voor 2 tientjes later veel problemen hebben met RMA of andere dingen.

Edit: In Eindhoven zit 4launch. Dat is zeker een van de beste zaken als je de shop-survey leest.

[ Voor 25% gewijzigd door PilatuS op 19-06-2007 21:00 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik weet niet in wat voor auto je rijdt, maar 250KM (heen en weer terug?) kost ook aardig wat aan benzine en een hapje eten onderweg e.d. Verder zijn een een stuk meer winkels waar je onderdelen kan kopen, vast ook in België. (4Launch heb ik ook goede ervaringen mee)

Verder zou ik me gewoon eens informeren bij een Duitse winkel wat de verzendkosten zouden zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door fsfikke op 19-06-2007 21:04 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Wel ja, Duitse shops.
Maar men Duits is niet al te best.
En zou niet weten waar te beginnen zoeken naar Duitse shops.
Iemand een idee waar ik kan beginnen ? Dan zoek ik het zelf wel uit :)
Bedankt al !

• PilatuS
  • Niet online
Waarom in Duitsland gaan kopen als je zelf aangeeft slecht in Duits te zijn. Als je dan problemen krijgt met de hardware wordt het allemaal nog moeilijker als je de taal niet spreekt.

Ik zou gewoon lekker in Nederland of Belgie kopen voor een paar euro extra. Wat maakt 40 euro ofzo nou uit op een systeem van 1000 euro of meer.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 19-06-2007 21:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké dan. Dacht echt dat het honderden euro's verschil was.
Blijkbaar mis :D

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-01 00:22
pc megastore in halsteren geloof ik is een winkel waar ik prima ervaringen mee heb, vooral met de after sales, shop survey is ook erg goed.
Zou het in nederland/belgie kopen, je spreekt nederlands dus geen (nou ok, amper) communicatieproblemen ;-)
zuiden van het land herbergt ook prima shops (zoals 4launch en pcmegastore)

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
drfrisbee schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:06:
pc megastore in halsteren geloof ik is een winkel waar ik prima ervaringen mee heb, vooral met de after sales, shop survey is ook erg goed.
Zou het in nederland/belgie kopen, je spreekt nederlands dus geen (nou ok, amper) communicatieproblemen ;-)
zuiden van het land herbergt ook prima shops (zoals 4launch en pcmegastore)
Het zuiden noemen ze dat, Noord-Brabant...het zuiden!!!
Ik ben een uur met de trein richting noorden als ik naar Eindhoven ga, niet echt het zuiden dus, meer beetje onder het midden :P

4Launch is prima webwinkel met mooie service en mooie aanbidiengen.
Eind Juli wordt er wel verhuisd naar een ander pand, zie de website 4launch.nl
Dat zorgt voor andere/betere bereikbaarheid en betere service mogelijkheden.

Ctrl+k

• Steve_0
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-01 10:48
Ik woon zelf in het hoge noorden en mijn bestellingen hebben tot nu alleen maar plaatsgevonden in het zuiden, met name bij 4Launch in Eindhoven wat een hele goeie zaak is en ik daar al wat bestellingen achter de rug heb. Ook PC Megastore in Bergen op Zoom is een goeie zaak alhoewel ik daar nog maar 1 bestelling heb gedaan.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:29

steveman

Comfortabel ten onder

Steve_0 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:56:
Ik woon zelf in het hoge noorden en mijn bestellingen hebben tot nu alleen maar plaatsgevonden in het zuiden, met name bij 4Launch in Eindhoven wat een hele goeie zaak is en ik daar al wat bestellingen achter de rug heb. Ook PC Megastore in Bergen op Zoom is een goeie zaak alhoewel ik daar nog maar 1 bestelling heb gedaan.
Lol, ik woon ook in het noorden en krijg vandaag spul van 4Launch binnen :)

Maar meestal stap ik voor grote dingen naar de lokale computerboer (norrod in mijn geval) voor dingen als monitoren zeg maar. M'n laptop heb ik ook bij een bedrijf in de buurt besteld, hartstikke handig want toen het moederbord defect bleek kwam er iemand bij me langs om het te herstellen, dus geen weken je hardware kwijt, maar slechts anderhalf uur (schroefjes werkten bijzonder tegen).

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Steve_0
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-01 10:48
steveman schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 10:13:
[...]

Lol, ik woon ook in het noorden en krijg vandaag spul van 4Launch binnen :)

Maar meestal stap ik voor grote dingen naar de lokale computerboer (norrod in mijn geval) voor dingen als monitoren zeg maar. M'n laptop heb ik ook bij een bedrijf in de buurt besteld, hartstikke handig want toen het moederbord defect bleek kwam er iemand bij me langs om het te herstellen, dus geen weken je hardware kwijt, maar slechts anderhalf uur (schroefjes werkten bijzonder tegen).
Ik vind de lokale computerzaken hier in de provincie Groningen maar een beetje aan de dure kant. Daarom bestel ik liever bij 4Launch in Eindhoven. Norrod is ook niet altijd de goedkoopste, dan nog liever de concurrent CityPC! :) Als iets defect raakt dan ben je het inderdaad minstens een week kwijt maar dat is de risico die ik dus loop.. Maar tot nu toe heb ik nog nooit gebruik gemaakt van RMA of dergelijke :) Blijkbaar vermijdt ik toch de 'maandagochtend-productie'-modellen :P

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-01 00:22
ik kom ook niet echt uit de buurt, maar heb tot nu toe altijd besteld bij pcmegastore, de winkels waar ik tussen twijfelde: pcmegastore, 4launch en salland, de laatste kreeg toen met name kritiek op de aftersales (en die kritiek is alleen erger geworden), pcmegastore had iets wat 4launch niet had (weet niet eens meer wat), daarna daar nog meerdere bestellingen gedaan en altijd uitstekend geholpen. maar vooral de after sales deden het voor mij (blabla, het begint bijna op spam te lijken ;-)
Sibylle schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:51:
[...]

Het zuiden noemen ze dat, Noord-Brabant...het zuiden!!!
Ik ben een uur met de trein richting noorden als ik naar Eindhoven ga, niet echt het zuiden dus, meer beetje onder het midden :P
:*) Mooi toch dat limburgs land ;-) blij dat ik het alleen met vakanties en fietstochten zie....

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-01 12:05

DaOverclocker

Overclocker for life...

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:35:

Maar voor een volledig systeem vind ik hun verzendkosten toch ook niet weinig (€45).
Ik heb anders vorige week een compleet systeem besteld (kast + tft) en mijn verzendkosten waren 8,95. Het pakket kwam aan in 2 dozen.....

systeem specs

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:13

Gamer

Electrified

Kijk even naar de Duitse sites, Hardwareversand, atelco,... er zijn er genoeg.
En Duits moet je niet echt kunnen, ze replyen in het Engels, maar als dat ook een probleem is :)

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Turkish
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

hier hebben we op de frontpage de shop surveys en pricewatch voor :)

Dit topic is dus overbodig en gaat dicht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.