MSI PM8M-V kan mijn Graka niet vinden

Pagina: 1
Acties:

• d4r4h4n
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-02 14:42
Mijn oude moederbord, Aopen AX4B-533, had zn northbridge heatsink gelanceerd en trok de bevestiging mee, met oververhitting als gevolg. Daarom heb ik vandaag een nieuw mobotje gekocht, een MSI PM8M-V. Alles geinstaleerd, maar hij wil mijn XFX Geforce 6600GT 128MB AGP met Zalman VF-700 koeler niet booten.Doordat de koeler is aangesloten op de voeding, kan ik niet aan de buitenkant zien wat er precies niet werkt.
MVG

[ Voor 28% gewijzigd door d4r4h4n op 19-06-2007 21:47 ]

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Meestal kun je in de bios instellen of ie het AGPslot gebruikt of de onboard chip.

• d4r4h4n
Ik kan dat niet vinden in de gebruikersaanwijzing, daarnaast boot mn computer niet met de 6600GT aangesloten.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Nee omdat je waarschijnlijk eerst die setting moet veranderen. Ik heb net even in de manual gekeken en het staat er inderdaad niet in, omdat niet de hele bios wordt beschreven. Dat wil echter niet zeggen dat het niet in de bios zit. Heb je echt alle settings in de bios gechecked en alles stap voor stap nagelopen op iets dat met AGP heeft te maken ? Dat doe je natuurlijk zonder de kaart erin en als ie omgezet is steek je de kaart erin. Meestal delen ze de AGPbus wat wil zeggen dat het of de onboard is of een kaart. Dus als jij die kaart erin stopt en je in de bios zegt dat ie de onboard moet pakken (omdat je niks hebt veranderd) kunnen dingen zoals niet booten voorkomen.

• d4r4h4n
Ik heb vanalles geprobeerd, maar wil gewoon NIET booten. Heeft iemand ervaring met dit moederbordje met VIA chipset?

Verwijderd

6600gt met ouwe model via chip met onbourd
Zelfde probleem gehad hier met een 6600gt deze wilde niet werken met een bord waar een onbourd via chip zat.
Heel raar meer een nvidia 6800 deed het wel.
Wat de oorzaak is ? geen idee.
Wat kan je er aan doen?
Bord in ruilen waar geen onbourd via chip set op zit.
Kijk naar een ouwe sis model of een intel bord.

• d4r4h4n
Dit was het enige model wat ik kon krijgen gisteren in de buurt (Heerenveen e.o.). Beetje raar dat dit bord het volledig niet doet met mijn videokaart:S. Ik ga zo ff bellen naar MSI helpdesk wat ze daar nog voor me kunnen doen..
Pagina: 1