Toon posts:

Vreemd probleem met krakend geluid bij gamen???

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hai All,

Ik heb een paar weken terug een nieuwe videokaart gekocht, de NVIDIA (XFX) Geforce 8600 GTS... ik ben toen de game Rainbow Six Vegas gaan spelen, en het beeld was super, maar er zat een krakend, storend geluid in de game, tijdens het spelen... Nu heb ik net Tomb Raider Anniversary geinstalleerd en nu is helemaal het hek van de dam, het lijkt wel een oude radio!! Gisteren zag ik zelfs het beeld stotteren door deze krakende geluiden....

ik heb allebei de stroom"dongles" aangesloten op de power supply, een 400 wat voeding. Verdere specs:
- P4 3GHZ
- 2 Gig dual channel geheugen
- ATX Tower

Ik ga er vanuit dat het niet aan mijn geluidskaart (ESI waveterminal PRO) ligt... die heb ik al een paar jaar en die doet het verder perfect.. het is iets met de videokaart, maar ik weet simpelweg niet wat...

Please help me, want gamen is een hel zo!
Heeft iemand suggesties wat ik hieraan kan doen?

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:34
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:02:

Ik ga er vanuit dat het niet aan mijn videokaart ligt... die heb ik al een paar jaar (ESI waveterminal PRO) en die doet het verder perfect.. het is iets met de videokaart, maar ik weet simpelweg niet wat...
:X

Als dat je moederbord moet zijn. Ik heb er nog nooit van gehoord.. miss toch even in een ander systeem proberen?

[ Voor 15% gewijzigd door bokkow op 19-06-2007 20:07 ]

M3P - M3LR - 6320Wp

Verwijderd

Topicstarter
bokkow schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:06:
[...]
Als dat je moederbord moet zijn. Ik heb er nog nooit van gehoord.. miss toch even in een ander systeem proberen?
Ja foutje sorry, dat is mijn geluidskaart, heb de post ff aangepast.... iemand anders nog suggesties?

• bokkow
Je kunt toch sowieso even in een ander systeem proberen om uit te sluiten dat het niet iets anders is dan je 8600GTS?

M3P - M3LR - 6320Wp

Verwijderd

Topicstarter
Op zich wel natuurlijk, maar ik heb hier maar 1 systeem. vandaar.... ik ga dat ook wel doen, tenzij er nog andere mensen zijn die andere tips hebben.. ik heb wel wat gevonden over stroomtoever etc. maar dat heb ik allemaal al getest....

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer suggesties?

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-07 00:54
Ik heb hetzelfde gehad.. wist ook niet waardoor het kwam. dacht mobo of te weinig ram en dat door het laden het geluid deels wegviel en het dus ging kraken. bij lagere settings was het weg. nu inmiddels overgestapt naar vista en het prob is helemaal weg.. vraag me niet hoe maar het is weg. heb overigens xfx 8600GT xxx

Verwijderd

Topicstarter
gebruikershaes schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 02:05:
Ik heb hetzelfde gehad.. wist ook niet waardoor het kwam. dacht mobo of te weinig ram en dat door het laden het geluid deels wegviel en het dus ging kraken. bij lagere settings was het weg. nu inmiddels overgestapt naar vista en het prob is helemaal weg.. vraag me niet hoe maar het is weg. heb overigens xfx 8600GT xxx
Dat is dus precies wat ik heb... want als ik de quality settings voor tombraider naar beneden schroef is het goed te doen.... wat zou dat nou kunnen zijn? Wie heeft er nog ideeën?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nieuwe invalshoek... kan het kloppen dat een videokaart meer watt verbruikt als deze harder moet werken? Kan het dan misschien zo zijn dat de voeding van de PC niet zwaar genoeg is??

• bokkow
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:46:
Ok, nieuwe invalshoek... kan het kloppen dat een videokaart meer watt verbruikt als deze harder moet werken? Kan het dan misschien zo zijn dat de voeding van de PC niet zwaar genoeg is??
Je voeding is?
250 watt?

M3P - M3LR - 6320Wp

Verwijderd

Topicstarter
400....dat zal dan het probleem niet zijn?

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 22:14
ligt er aan welk merk. Sommige voedingen van 400 watt zijn nog steeds niet goed genoeg.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 22:16:
400....dat zal dan het probleem niet zijn?
Dit zegt 5x niks. Als je bijv. een Q-Tec hebt kun je er donder op zeggen dat het problemen veroorzaakt of ooit zal veroorzaken. Denk trouwens ook eens aan je chipsetdrivers (opnieuw) installeren.

En ja, je voeding zal meer power moeten leveren onder full load. Vrijwel alles vergt dan namelijk meer power, waaronder je stroomslurpende CPU en VGA kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken, heb de volgende voeding "QTechnology voeding, LowNoise 400W, ATX2.0, Blue" is dat die Q-tec waar jij het over hebt? Is er een manier om te meten of je voeding voldoende power geeft? Ik heb de volgende zaken in mijn PC hangen:

- NVIDIA (XFX) Geforce 8600 GTS
- 2 x HD Sata (RAID 1)
- 1 x HD IDE
- Esi Waveterminal Pro (geluidskaart)
- NEC dvd writer
- DVD speler
- P4 3GHZ
- MOBO "Asus P5GD1 Pro, S775, i915P, 4xDDR, RAID, PCI-E"

Hoe kan ik er het beste achter komen of de voeding het probleem is? Het lijkt wel het meest voor de hand liggende... ook omdat "gebruikershaes" aangaf dat na installatie van windows Vista het probleem was opgelost... windows Vista gaat volgens mij ook veel beter om met de verdeling van de power.....

Verwijderd

Ligt niet aan videokaart voor zover ik weet

Je kunt het als volgt oplossen, teminste zo heb ik het bij Tomb Raider opgelost. Als je naar start>uitvoeren gaat en daar dxdiag intypt.

Krijg je een mooi menuutje van directdx. Ga naar het tabje sound/geluid. Zet daar de hardware acceleratie naar 0 dus naar software matig. Nu is het krakende geluid weg en is het leuk speelbaar.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Maar dan wordt alles afgehandeld door de CPU, waardoor het kan zijn dat hij teveel werk krijgt en je spel alsnog blijft schokken.

Yes, but no.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:23:
Ligt niet aan videokaart voor zover ik weet

Je kunt het als volgt oplossen, teminste zo heb ik het bij Tomb Raider opgelost. Als je naar start>uitvoeren gaat en daar dxdiag intypt.

Krijg je een mooi menuutje van directdx. Ga naar het tabje sound/geluid. Zet daar de hardware acceleratie naar 0 dus naar software matig. Nu is het krakende geluid weg en is het leuk speelbaar.
Ja ik had dit al ergens gelezen, maar als ik dat doe geeft dxdiag aan dat mijn geluidskaart geen hardware acceleratie toestaat... dus dat hielp niet..

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
als je een hoog piep geluid hebt tijdens gamen zou dat volgens mij wel eens aan je videokaart kunnen liggen. Daar zitten spoeltjes op (dacht dat het spoeltjes waren) die dit geluid veroorzaken. Er zijn rubberen sokjes om dit geluid te reduceren..

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:36
Heb je je computer vaak lang aan staan?
Zo ja, ga eens gauw een 400Watt of meer voeding van bijvoorbeeld AOpen, CoolerMaster oid halen.
Qtec en Sweex is eigenlijk bedoeld voor mensen die maar kort achter hun pc zitten en de pc niet lang laten draaien.
Het kan wel degelijk komen door je voeding.
Deze kan wel 400Watt leveren, maar alleen als korte piek bij bijvoorbeeld het opstarten van de computer.
Is de voeding heet als je je hand erop legt (laat even je computer een tijd aan staan)?
Dan zit hij aan zijn max en is het zoiezo aan te raden om een andere te halen.

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 23:14

icecoolsniper

never run from a sniper!

Qtechnology != Q-tec

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

Topicstarter
Heren tweakers,

Qtechnology = geen q-tec, de voeding die ik heb is een prima voeding...
website q-tec: http://www.qtec.info/products/
website q-technology: http://www.qtechnology.net/main.htm

Inmiddels heb ik Windows Vista 32bit geinstalleerd, dit heeft het probleem niet opgelost. Daarna heb ik mijn geluidskaart eruit gehaald en geprobeerd of het onboard geluid van mijn mobo het probleem op zou lossen. Het was wel minder, maar nog niet weg.... zou dit toch niet wijzen op een tekortkoming van de voeding?

Op aanraden van een kennis heb ik ook de intel inf update utility gedraaid, maar dit heeft ook niks uitgehaald....wordt er wel een beetje moedeloos van...

Iemand nog een idee?
Pagina: 1