Toon posts:

Speedtouch 780 in combo met sipura 2100 (optibeladapter)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben al enige tijd bezig om de sipura 2100 (optibeladapter) achter mijn speedtouch modem werkend te krijgen.
Het principe van de voor geconfigureerde optibeladapter is simpel. Je hoeft hem alleen maar in te pluggen en je kunt bijna gelijk bellen. Maar die vlieger ging bij mij dus niet op. De
optibel adapter wordt wel gezien en je kunt tevens via de adapter internet op. Maar bellen via de optibeladapter werkt niet. Hij registreert zich niet. Moest nog de een unbind doe van de sip service die default staat ingesteld op speedtouch. Voor de speedtouch 716 werkt dit volgens de handleidingen. Bellen werkt nog steeds niet. Mijn speedtouch is routed geconfigureerd, en geen firewall.

De optibel adapter heb ik bij andere mensen getest en daar kon ik wel bellen.

Firmware geupdate van de speedtouch. Speedtouch op dezelfde manier geconfigureerd. Standaard adsl gegevens opgegeven en mijn lan opgezet zonder firewall. De sipura ingeplugd maar telefoneren werkt nog steeds niet.

Als ik de speedtouch via spoofing configureer dan werkt het bellen wel maar dan bij ik mijn lanomgeving kwijt. En ik wil het niet via deze manier verder gaan inrichten.

Kan iemand mij helpen.

Alvast Dank