Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

{flash} Advies gevraagd, creative of sony

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De Creative Zen nano plus of de Sony NW-S703F. Deze twee spelers heb ik momenteel op het oog.
Ik ben namelijk op zoek naar een kleine speler, zonder groot kleurenscherm om foto's of filmpjes op te kijken ofzo. Het liefst met een radio erin en min. 1024 Mb geheugen. De prijs max. 200,-. Natuurlijk is de geluidskwaliteit het belangrijkste bij zo'n ding. ;) Deze twee zijn, wat er er tot nu toe van heb gelezen, allebij goede spelers. Wat ik echter het liefst wil is een speler met gewone batterijen zodat je die overal en altijd kunt vervangen. Ook de batterijduur vindt ik wel erg fijn als dat lang is. Dat is ook een rede waarom ik nog tussen deze twee zit te twijfelen. De creative heeft gewone batterijen maar die gaat ongeveer 18 uur mee. En de Sony heeft zo'n li-ion batterij en dus dus niet vervangbaar, maar die kan dan wel weer 50 uur mee. Opzich dus wel een aardige tijd. Wat ik me hierover alleen zit af te vragen is, hoe lang dit zo blijft. Volgens mij worden batterijen op den duur toch minder in levensduur, dus hoe is het over een jaar bij dit soort dingen ? Kunnen jullie mij wat advies geven wat dit betreft ? Misschien heb ik ook wel helemaal geen goede keus gemaakt of weet iemand een andere speler die nog beter is ?
O ja, ik heb al wel een rode speler gezien van sony, maar dat vindt ik weer zo'n lastige rare vorm.
Ik hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen met de juiste aanschaf. Alvast bedankt !

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Batterijen kunnen inderdaad minder worden. Echter, je kunt er jaren mee doen bij normaal gebruik. En zelfs al verliest de Sony iets van zijn capaciteit, dan nog zal het ding met gemak de Creative voorbijstreven.
Als je budget 200 euro is zijn er trouwens wel meer leuke spelers te krijgen. iriver komt trouwens binnenkort ook met een nieuw stel flashspelers, waarvan eentje die gewone batterijen slikt. De huidige range flash-spelers van Cowon en iriver voldoet trouwens ook wel aan je eisen denk ik. Imo wel dé merken op het gebied van geluidskwaliteit.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:52

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik heb zelf ook een Creative Zen Nano Plus van 1GB...

Batterijduur is echt afhankelijk van de gebruikte batterij.
Met een Duracell Plus kan ik met backlight bijna uit en 'gewone' 128kb bitrates zelfs tot 30 uur doen.

Grotere nummers en meer backlight kosten meer batterijkracht.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zit je met sony ook niet vast aan zo'n vreselijke itunes lookalike?

specs

Verwijderd

Topicstarter
iRiver en Cowon had ik ook al gezien, alleen de nieuwe serie van iRiver nog niet, die zie ik net op de site dus dat ga ik ook eens bekijken. In eerste instantie had ik gekozen voor de Cowon iAudio G3, eigenlijk precies wat ik zocht. 50 uur batterylife en gewone batterijen erin, en Cowon dus goede kwaliteit. Maar helaas overal over de hele wereld uitverkocht en niet meer te krijgen. Heb ik weer.... :'(
Maar naast deze twee merken is volgens mij sony ook bekend op dit gebied en goed. Alleen creative zat ik eerst wat over te twijfelen maar op kieskeurig waren daar toch ook goede reacties op.
Michael Knight, bevalt de speler je ook goed wat de geluidskwaliteit betreft, en ook de radio ?

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
maratropa schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:02:
Zit je met sony ook niet vast aan zo'n vreselijke itunes lookalike?
Ja, je zit aan de Sony SonicStage software vast.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:52

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:44:
iRiver en Cowon had ik ook al gezien, alleen de nieuwe serie van iRiver nog niet, die zie ik net op de site dus dat ga ik ook eens bekijken. In eerste instantie had ik gekozen voor de Cowon iAudio G3, eigenlijk precies wat ik zocht. 50 uur batterylife en gewone batterijen erin, en Cowon dus goede kwaliteit. Maar helaas overal over de hele wereld uitverkocht en niet meer te krijgen. Heb ik weer.... :'(
Maar naast deze twee merken is volgens mij sony ook bekend op dit gebied en goed. Alleen creative zat ik eerst wat over te twijfelen maar op kieskeurig waren daar toch ook goede reacties op.
Michael Knight, bevalt de speler je ook goed wat de geluidskwaliteit betreft, en ook de radio ?
Ik ben zeer tevreden over de geluidskwaliteit.
De ingebouwde equalizer heeft een aantal presets (rock, jazz, pop, etc), maar kun je ook zelf instellen (dus schuifjes regelen op het display :) ).

De radio doet het ook goed. Volgens mij gebruikt de speler je oordopjes+snoer als antenne.
Tevens kun je van radio-uitzendingen ook direct mp3`s maken tot 192kbps-bitrate ofzo...erg netjes dus :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu ook op internet de iriver T10 tegen gekomen. AA batterijen en zo'n 50 uur kan ie het volhouden. Is eigenlijk zobeetje wat ik zoek, maar heeft iemand hier ervaring mee ?

• RoD
  • Niet online

RoD

Jahoor: [Flash] iRiver U10 en Tx0

Leuke spelertjes :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben uiteindelijk voor de iRiver T10 gegaan. Is heeft alles wel wat ik zocht. Lange battery life, goede kwaliteit, gewone AA batterij erin en kan genoeg formaten afspelen. Bedankt voor de reacties !

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 18:48:
Ik ben uiteindelijk voor de iRiver T10 gegaan. Is heeft alles wel wat ik zocht. Lange battery life, goede kwaliteit, gewone AA batterij erin en kan genoeg formaten afspelen. Bedankt voor de reacties !
Goede keus :) Veel plezier ermee.
Pagina: 1