Ik zag vanmorgen op het nieuws dat er wel al gprs is in duitsland, maar wanneer komt deze in nederland? En welke provides gaan het aanbieden?
Misschien een wat botte vraag: Wat denk je er mee te kunnen gaan doen?
Je kan er (op dit moment en het komende jaar) niets anders mee dan een connectie krijgen naar een bedrijfsnetwerk. M.A.W. niet geschikt/bedoeld voor de consumenten markt.
Halverwege dit jaar leveren KNP en Libertel (en waarschijnlijk ook Telfort) GPRS verbindingen aan.
Je kan er (op dit moment en het komende jaar) niets anders mee dan een connectie krijgen naar een bedrijfsnetwerk. M.A.W. niet geschikt/bedoeld voor de consumenten markt.
Halverwege dit jaar leveren KNP en Libertel (en waarschijnlijk ook Telfort) GPRS verbindingen aan.
Chaos, panic, & disorder - my work here is done.
Verwijderd
KPN Mobile biedt nu al GPRS aan, maar alleen voor zakelijk gebruik. Ook in eerste instantie "maar" 57k6.
KPN Mobile gaat ook voor eindgebruikers GPRS beschikbaar stellen, maar een planning hebben ze daar nog niet voor. Officieel hangt dat af van de beschikbaarheid van GPRS-produkten.
GPRS kan NU inderdaad alleen naar bedrijfsnetwerken, je krijgt een VPN naar je "eigen" bedrijf. Straks wordt GPRS wel degelijk naar internet mogelijk. En dan wordt het natuurlijk wel leuk!
Andere providers? Geen idee. Libertel/Vodaphone zal er vast ook wel mee komen?
KPN Mobile gaat ook voor eindgebruikers GPRS beschikbaar stellen, maar een planning hebben ze daar nog niet voor. Officieel hangt dat af van de beschikbaarheid van GPRS-produkten.
GPRS kan NU inderdaad alleen naar bedrijfsnetwerken, je krijgt een VPN naar je "eigen" bedrijf. Straks wordt GPRS wel degelijk naar internet mogelijk. En dan wordt het natuurlijk wel leuk!
Andere providers? Geen idee. Libertel/Vodaphone zal er vast ook wel mee komen?
Ik had begrepen dat KPN het alweer van de markt gehaald had vanwege een tekort aan beschikbare hardware (lees:telefoons) en het van de zomer weer beschikbaar is. Wat ik wel weet is dat de performance een stuk lager is dan eerder geroepen, tussen de 20 en 30 kbps. Ook dit heeft te maken met de telefoons, die kunnen (nog) niet sneller.
Chaos, panic, & disorder - my work here is done.