Toon posts:

Terminal service performance

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Oude Situatie:
7 vestigingen
1 Hoofdvestiging(hier staan de servers)
40 gebruikers verspreid over de 7 vestigingen
10 gebruikers op de hoofdvestiging.
Server1: terminal server 2000(office, mail, rdp connectie naar server2)
Server2: Terminal server 2003 (Clientapplicatie van een maatwerkoplossing)

Via wyse terminals werd een verbinding gemaakt naar Server1 via rdp werd er connectie gemaakt naar server2.
Op server1 ontstonden capaciteitsproblemen.

Nieuwe situatie:
Server1 is vervangen door server3(2003 terminal server).

Probleem:
Server 3 werkt nu supersnel maar als er via server3 verbinding wordt gemaakt met server2 is deze zeer traag. Dit probleem treedt alleen op bij de 7 vestigingen en niet bij de hoofdvestiging.

server 2 + 3 hebben beide geen cappaciteitsproblemen.

Verwijderd

Hoe maak je de verbinding van server 3 naar server 2? wederom via RDP?

En je zegt dat server 2 is vervangen door server 3... Moet dit niet server 1 is vervangen door server 3 zijn?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2007 17:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:46:
Hoe maak je de verbinding van server 3 naar server 2? wederom via RDP?

En je zegt dat server 2 is vervangen door server 3... Moet dit niet server 1 is vervangen door server 3 zijn?
Van server 3 naar 2 is idd wederom via RDP.

Moet idd server 1 vervangen door server 3 zijn heb het aangepast.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Hebben je lijnen geen capaciteitsproblemen?

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:28:
Hebben je lijnen geen capaciteitsproblemen?
Ik heb nog geen meting gedaan maar dit is naar mijn mening al bijna uit te sluiten aangezien de performance op server3 goed is en de verbinding van server3 naar server2 gewoon een lan(100mbit) is.
Verder waren er met server1 ook geen capaciteitsproblemen met de lijnen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
10/100/1000 Mbit full/half duplex setting van je netwerkkaarten al eens nagelopen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:30:
10/100/1000 Mbit full/half duplex setting van je netwerkkaarten al eens nagelopen?
Nope maar kan het niet zijn want vanuit de hoofdvestiging werkt het wel snel.

Verwijderd

hebben de vestigings lijnen geen problemen, hoe groot zijn die lijnen van de vestigingen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:20:
hebben de vestigings lijnen geen problemen, hoe groot zijn die lijnen van de vestigingen?
Dit lijkt me zoals ik hierboven al aangaf niet waarschijnlijk want server3 werkt gewoon snel bij de vestigingen en het lijkt me niet dat het iets uitmaakt voor het verkeer over de lijnen als je via server3 een rdp sessie naar server1 opzet.
Dit omdat het verkeer rdp verkeer tussen server3 en server1 niet over de netlijnen gaat.

server3 en server1 staan allebei op de hoofdvestiging

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:13
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:24:
Server 3 werkt nu supersnel maar als er via server3 verbinding wordt gemaakt met server2 is deze zeer traag. Dit probleem treedt alleen op bij de 7 vestigingen en niet bij de hoofdvestiging.
Welke RDP client gebruik je en hoe is deze geconfigureerd?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:33:
[...]

Welke RDP client gebruik je en hoe is deze geconfigureerd?
rdp 6.0 met de instellingen i.v.m. de performance problemen geoptimaliseerd voor een 28k modem verbinding.
op het einde van de middag heb ik op de rdp verbindingen "ts gateway" op "not use" gezet. De resultaten hiervan weet ik morgen.

Heb dit topic vast geopend voor extra info over wat de oorzaak kan zijn

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:18

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik vind het allemaal wel zeer vaag hoor.
'server nummer zoveel' , 'capaciteits problemen' , 'windows 2003' , 'de lijnen zijn goed'.
Allemaal loze kreten waar je niets mee kunt.

Noem eens concrete feiten.
Wat zijn de specs van je servers ? Wat voor OS draai je exact op je servers ? (W2K3 of W2K3R2) ? Welke patches / SP op die servers ? Hoe ziet je domain eruit ?
Waarom lus je een sessie in een sessie door ? Is dat om bandbreedte te besparen ?

En nogmaals : define capaciteitsproblemen ? Er staat echt niet in je event log een melding "Hellup, ik heb een capaciteits probleem!". Wat voor proc & mem ? Wat zijn de problemen daarmee ? Vanaf hoeveel man gaan de problemen beginnen ?

Enfin, je snapt wel wat ik bedoel hoop ik.
rdp 6.0 met de instellingen i.v.m. de performance problemen geoptimaliseerd voor een 28k modem verbinding.
Dat bedoel ik nou. Daar kun je toch niets mee ?
Ik neem aan dat er gevraagd word hoeveel kleuren er bij welke resolutie over je lijntje gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Koffie op 19-06-2007 20:51 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 15:49
Afgezien dat je weinig informatie geeft, vind ik het maken van een RDP verbinding in een RDP verbinding eigenlijk al fout.

Is er geen mogelijkheid om een client versie van het maatwerkpakket op de terminalserver 3 te installeren.

misshien een idee om gewoon 2 dezelfde terminal servers maken, dan kan je veel beter de load in de gaten houden, en heb je ook als terminal server 3 uitvalt een backup, en zo viceversa,

[ Voor 13% gewijzigd door michelc85 op 23-06-2007 11:03 ]

• Hotdog
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-12-2024
Bij RDP over RDP moet je goed in de gaten houden dat de instellingen exact hetzelfde staan.

heb je trouwens de bitmapcaching aanstaan?

[ Voor 20% gewijzigd door Hotdog op 25-06-2007 14:16 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:29

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

RDP in RDP gaat inderdaad traag omdat de caching etc dan op de tussen terminal server gebeurd.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:15:
[...]

Nope maar kan het niet zijn want vanuit de hoofdvestiging werkt het wel snel.
Dit is een dom antwoord. 95% van de troubleshoots die ik uitvoer op Terminal Server/Citrix farm heeft hiermee te maken. Kijk eens hoe de clients ingesteld staan in de neven lokaties maar ook hoe de terminal server staan. Alles op een dedicted snelheid geeft 99% de beste performance, alhoewel ik ook ergens in een ministerie juist alles op Auto heb moeten zetten voor de beste response.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Eerst maakte je een RDP sessie van windows 2000 naar 2003 (=256 kleuren). Nu maak je een sessie van 2003 naar 2003 en gebruik je dus waarschijnlijk 16-bits kleur. Ff terugschalen misschien?

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Pagina: 1