LCD Laptop kapot, wat nu? (Asus F3)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.900 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:14
Ik denk dat de titel zichzelf wel vrij goed verklaart, maar mijn grote vraag is dus 'Wat nu?'

Ik zal beginnen met een situatieschets: Vannacht in bed nog een serie gekeken op de laptop, toen ik ben gaan slapen de laptop naast m'n bed gelegd, vanmorgen wil ik hem pakken, hij lag op de oplader, dus hij wiebelde wat, ik til hem op, zet hem aan en zie dat de barsten en vlekken in mijn scherm zitten.

Winkelier gebeld, sorry meneer, kapotte LCD schermen vallen niet onder de garantie.
Leverancier gebeld, vriendelijke kerel eraan, ik moest foto's sturen, en dan zou hij nog contact met me opnemen. 6 uur later nogmaals gebeld, en toen kreeg ik een onvriendelijke man eraan die me eigenlijk 'afpoeierde'. Ik heb nu echter een email gekregen van de eerste contactpersoon, waarin staat dat dit niet onder de garantie valt. Daarmee was het eigenlijk af.

Gezien het feit dat ik mijn laptop wél nog kan gebruiken, (Ik schrijf dit bericht nu vanaf de laptop zelf) kan ik concluderen dat het enkel en alleen het scherm is dat kapot is. Het scherm knippert niet, en geeft ook geen rare kleuren weer. Conclusie; invertor en backlight zijn nog in orde.

Mijn vraag is nu, is het mogelijk om zelf een nieuw scherm in de laptop te bouwen, en zo jah, weet iemand waar je dit kunt krijgen?

Ik weet overigens dat het een B154EW01 V9 scherm van AU Optronics Inc is (lang leve Everest!) En als ik hier op internet op zoek, vind ik wel een B154EW01 scherm, echter is het dan een V3 of een V5 of een V1, de V9 kan ik zelf niet vinden... Wegens evt. afwijkende Pin layout zal ik niet 'zomaar' een van deze andere versies bestellen. (Ik heb overigens op google en ebay gezocht. Google levert me een aantal 'opsomsites' op waar leveranciers uit Taiwan of Hong Kong te vinden zijn, maar een link naar die leveranciers is niet te vinden, of een gesponsorde link, maar dan krijg ik een scherm waar niet bij staat dat het ook compatible is met de V9, er staat dan bij B154EW0 V7, en B154EW01 V5)

Ik zou dus nu graag willen weten of iemand al een laptopscherm van zijn laptop heeft laten vervangen bij Asus, hoeveel hem dit gekost heeft, en hoelang hij hem ongeveer kwijt is geweest.

En of het mogelijk is dat ik ergens een los scherm kan kopen, en het evt. zelf in kan bouwen.

Hier zijn de foto's:
Foto 1:
Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/689/dsc00255ju3.th.jpg
Foto 2:
Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/9056/dsc00256bj0.th.jpg

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:21
Oef zonde.... Tis dat de F3 ook relatief nieuw is (6 maanden) waardoor de kans op een andere kapotte op marktplaats heel heel heeeel klein is.. Ik zou met Asus contact opnemen om te vragen of je z'n scherm kan bestellen en wat het kost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Goed, een huidige update...

Ik had idd ook al op Marktplaats & Vraag en Aanbod gekeken, beiden geen Asus F3 beschikbaar.

Op internet gezocht... goedkoopste F3 die ik kon vinden was een van 599, maar dan wist ik dus niet zeker of er wel een bruikbaar scherm in zou zitten. Bovendien een vrij prijzige optie, want het is helemaal niet zeker of ik dan andere randapparatuur 'kwijt' kom (zoals de processor, een AMD, of 512MB DDRII-667 of een HD) dus die optie zou ook afvallen.

1 amerikaanse site gevonden die wellicht het scherm had, mail gestuurd, maar bleek de prijs heel anders te zijn dan verwacht. Om het kort te houden 400$+ en dan had ik alleen het scherm...

Verder gezocht, nog een paar emails gestuurd (veel waren tussen 5 en 6, 'sluittijd' voor veel bedrijven), maar nog geen reactie terug.

Een nederlands bedrijf daarentegen kon een LG scherm leveren, wat compatible zou zijn met de B154EW01 V8. Ook hun heb ik een mail gestuurd, mochten zij het kunnen leveren, dan is het voor 189€ ex. verzendkosten te repareren. Ze bouwen voor 50€ ook het scherm in je laptop in, dus voorlopig moet ik zeggen dat 240€ nog altijd duidelijk goedkoper is dan de prijs die Asus me aan de telefoon kon zeggen (geschatte prijs tussen 300 en 400€), en bij de winkel waar de laptop gekocht is liep het zelfs op naar 500€!

Ik hoop dat ik morgen een reactie van dit bedrijf heb, én dat het scherm in te bouwen is in mijn laptop, dan ben ik nog enigszins 'opgeluch', weliswaar 189€lichter.... maar wel een goed werkende laptop ervoor terug.

Tevens heb ik nog een aantal extra emails gestuurd naar een X aantal bedrijven, o.a. voor Barebone laptops, en voor wat losse schermen. Mocht ik binnen 2 dagen dus nog geen reactie hebben, dan gaat de laptop RMA naar Asus. Mocht het LG scherm passen, dan bestel ik het, en bouw ik het zelf in, zou dat niet lukken, dan kan ik alsnog naar de winkel zodat zij het inbouwen voor me.

Ik was nog aan het twijfelen voor een 1440x900 scherm, maar ik weet hier A) geen type van om te zoeken (ws. zijn die nóg schaarser te vinden, én duurder) en B) weet ik niet of dat scherm ondersteund wordt door mijn laptop....

Tevens ben ik van plan om uit te zoeken wát nu precies het verschil is tussen de AU Optronics B154EW01 V8 en V9, want dat kan voor mij ook wat vragen beantwoorden.

En verder, ook nog uitzoeken hoe ik de klep van mijn laptop af kan krijgen. Ik heb iig wel al de 4 schroefgaten voor de 'voorkap' gevonden.

Achja, ik wilde iedereen die dit topic volgde gewoon ff op de hoogte houden!

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154453

Met B154EW01 V8 gezocht op Ebay.nl, vink "zoeken in beschrijvingen" aan na eerste niks opleverende zoekopdracht, en je vind er uit Taiwan. €165 incl. verzekerde verzending + waarschijnlijk tax en inklaring. Die €189 is nog niet zo slecht. Als je een scherm met een hogere resolutie wil, zou je voor de zekerheid wel moeten checken of die compatible is met je inverter. Soms nl niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:21
Het scherm wordt toch gewoon via D-SUB/DVI compatible aansluitingen aangesloten, maar dan met andere pinlayout? Lijkt me niet nat de standaard videokaartjes voor ieder merk weer anders zijn namelijk. Ik zou dan ook geen reden zien waarom 1440x900 niet zou kunnen zolang de aansluiting hetzelfde is. Op een normale PC kan je ook een andere monitor aansluiten met andere resolutie en dat werkt ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit is toch normaal garantie? Of is het scherm stuk doordat hij OP de oplader lag? Heb je met ASUS gebeld?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Guardian Angel schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:50:
Dit is toch normaal garantie? Of is het scherm stuk doordat hij OP de oplader lag? Heb je met ASUS gebeld?
idd, Asus moet een oplossing hebben.
Als je belt en je komt er echt niet uit (maar moet bijna wel met zo'n nieuwe laptop) dan kun je altijd beleefd vragen wat je precies moet doen bij het vervangen van het scherm.
Ze geven je zo de essentiele specs mee en dan kun je aan de slag met een 2e hands scherm.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GremliN-Online schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:43:
k zou dan ook geen reden zien waarom 1440x900 niet zou kunnen zolang de aansluiting hetzelfde is. Op een normale PC kan je ook een andere monitor aansluiten met andere resolutie en dat werkt ook gewoon.
Je vergelijkt appels met peren. Je kan nooit met zekerheid zeggen dat een hoger resolutie scherm door de aanwezige inverter bediend kan worden. Helaas zelf meegemaakt, moest ook nog andere inverter halen bij een vervangingscherm met hogere resolutie, voor een hp zv5000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Asus biedt geen oplossing,. zij zeggen gewoon dat er veel kracht/druk voor nodig is dat het scherm zo kapot gaat. Zij zien als oorzaak vallen of stoten, en weigeren dus gewoon dat de reparatie onder garantievoorwaarden valt.

Wat betreft het vervangen, aangezien het beeld niet flikkert, en de kleuren gewoon in orde zijn, en er ook nog genoeg 'licht' is, kan ik concluderen dat de invertor en de backlight nog gewoon in orde zijn.

Vanmorgen had ik iig een prijsopgave van Asus terug, ik moest rekenen op minimaal 375€, als andere onderdelen ook nog kapot waren zou de prijs hoger worden, maar dan zouden ze contact met me opnemen, als ik dan zou weigeren om het scherm te laten maken, moest ik toch nog 75€ betalen voor het onderzoek.

@Gremlin-Online: Ik zou ook gokken dat het gewoon een standaard interface is.
@Badpritt: Dat valt idd ook nog mee die 169, alleen als het scherm niet passend blijkt te zijn, dan moet ik dat weer zien te regelen met de verkoper op Ebay, wat dat betreft vertrouw ik een winkel in Nederland dan nét iets meer... zeker als het verschil dan maar 20€ blijkt te zijn, en zij hem ook nog kunnen inbouwen voor je.

Nou goed, ik haal dalijk eens het scherm uit mijn laptop, dan kijk ik naar de aansluitingen, en dan vergelijk ik die eens met dat LG scherm, mochten die nl. overeen komen, dan bel ik dat bedrijf eens op. En dan ga ik straks tussentijds ook nog op zoek naar een 1440 schermpje

I'll keep you updated!

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

F-Tim schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:15:

@Badpritt: Dat valt idd ook nog mee die 169, alleen als het scherm niet passend blijkt te zijn, dan moet ik dat weer zien te regelen met de verkoper op Ebay, wat dat betreft vertrouw ik een winkel in Nederland dan nét iets meer... zeker als het verschil dan maar 20€ blijkt te zijn, en zij hem ook nog kunnen inbouwen voor je.
Precies, en vergeet de invoerkosten/btw niet, dat LG scherm is idd de beste optie tot nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Jeej! de connectoren komen precies overeen, zowel de data connector, als de aansluiiting naar de FL-invertor!

Ik heb de zaak gebeld vanmiddag, en die zeiden dat ik voor 99,99% kans het scherm kon uitwisselen! Dus ook dat is goed nieuws. Al met al zou het me dan 189€ voor het scherm kostten, plus 7,50€ verzendkosten. Later vandaag krijg ik nog een reactie of de connectoren overeen komen, daar zou een medewerker van het bedrijf voor kijken, nadat ik hem foto's had doorgestuurd.

Op zich toch nog best redelijk! En mocht dit scherm werken, dan zal ik dit uiteraard in het Asus F3 topic laten opnemen voor eventuele verdere schadegevallen.

Edit:
LG Scherm is gearriveerd, en ingebouwd! Alles is feilloos uitwisselbaar, en ook de schroefgaten voor het frame en de plastic kap zitten op de exact dezelfde plaats!

Al met al, ik kan nu weer perfect gebruik maken van m'n flaptop, én het grapje heeft me 'maar' 189€ gekost! (naja, en 7,50 verzendkosten en wat vroegtijdige grijze haren). Beduidend beter dan de laptop naar Asus opsturen, hem een week of 3/4 kwijt te zijn, en minimaal 375 ervoor neertellen.

[ Voor 26% gewijzigd door F-Tim op 22-06-2007 15:02 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101669

Hoi F-Tim,

Ik heb een Asus A6JA met zelfde probleem en ook een B154EW01 V9 scherm van AU Optronics Inc.
Kan je aangeven hoe je precies het scherm hebt vervangen. Welke schroefjes wel losmaken welke niet en welke aansluitingen etc....
Heb de boel wel zover losgemaakt zodat ik net de achterkant van het scherm kon zien om te bepalen welk type het was (geen Everest in bezit :)

thanx in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik weet natuurlijk niet precies wat je ermee hebt gedaan maar....

Volgens mij, als je er echt werk van maakt, en keihard stelt dat je gewoon normaal hebt gebruikt (als dat zo is) dan kan Asus zich niet aan de garantie plicht onttrekken.

Ze zullen het wel proberen om je af te poeieren. En dat lijkt ze ook gelukt in deze.

Ik zou het met een aangetekende brief met foto's proberen, en stellen dat je van een kwaliteitsmerk als Asus andere verwachtingen had. En dat mag ook wel, dure laptop met 2 jaar garantie.

Wat je ook beslist, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06 16:35
als ik die foto's zie, dan lijkt me dat nie echt het gevolg van alledaags gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Philflow schreef op maandag 02 juli 2007 @ 12:13:
Ik weet natuurlijk niet precies wat je ermee hebt gedaan maar....

Volgens mij, als je er echt werk van maakt, en keihard stelt dat je gewoon normaal hebt gebruikt (als dat zo is) dan kan Asus zich niet aan de garantie plicht onttrekken.

Ze zullen het wel proberen om je af te poeieren. En dat lijkt ze ook gelukt in deze.

Ik zou het met een aangetekende brief met foto's proberen, en stellen dat je van een kwaliteitsmerk als Asus andere verwachtingen had. En dat mag ook wel, dure laptop met 2 jaar garantie.

Wat je ook beslist, succes!
eh dude je kan stellen wat je wilt maar barsten in schermen vallen nooit onder de garantie.. of jij verwacht dat zo'n barst zomaar gebeurd? kabouters over je scherm zeker..

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Het is mooi dat ie t weer doet :)

Btw als jij echt normaal gebruik hebt gemaakt heb je recht op garantie.

Nu is dat nogal moeilijk als het buiten een bepaalde termijn ligt, (6 maanden dacht ik), want dan moet jij bewijzen dat je de laptop normaal hebt gebruikt, maar als het binnen die termijn ligt dan moet de andere partij het tegendeel bewijzen.

Korton is deze oplossing het beste, niet geweldig natuurlijk maar een stuk minder moeite dan je gelijk halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:01
Niet lullig bedoeld, zeker niet

Maar toevallig niet in je slaap domweg uit je bed gestapt en slaapgewandeld door je huis en daardoor met 2 voeten uit je bed op je lappie gaan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Anoniem: 101669 schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:29:
Hoi F-Tim,

Ik heb een Asus A6JA met zelfde probleem en ook een B154EW01 V9 scherm van AU Optronics Inc.
Kan je aangeven hoe je precies het scherm hebt vervangen. Welke schroefjes wel losmaken welke niet en welke aansluitingen etc....
Heb de boel wel zover losgemaakt zodat ik net de achterkant van het scherm kon zien om te bepalen welk type het was (geen Everest in bezit :)

thanx in advance
Ik doe het ff uit mijn hoofd helemaal, dus het kan zijn dat ik hier en daar een kleine stap mis....

Op het voorpanel de 8 rubbertjes losmaken met een pincet (ze zitten vastgeplakt, dus het kan stroef gaan) pincet met een punt eronder wippen en dan eraf 'trekken'. De voorkap lostgetrokken naar voren.

Dan op de 4 hoekpunten de schroeven losdraaien (je hoeft niet te onthouden op welke plek je ze hebt losgedraait daar op het frame een pijltje staat welk schroefje in welke positie moet komen). Dan kun je het scherm van de 'achterkap' losmaken Trek echter niet te hard hieraan, want de invertor zit hierin vastgemaakt, en die heb je naderhand nog nodig.

Dan het frame aan de zijkant van het scherm losmaken (zijn 4 hele kleine schroefjes aan beide kanten), en dan moet als het goed is je scherm helemaal 'los' zitten, alleen nog vast op de kabels.

Dan zit je met een los scherm in handen, en zie je aan de achterkant aan de onderkant de kabels vastgeplakt zitten met stukjes plakband. (Leg een theedoek op het toetsenbord, en leg je scherm hier op, dan kom je goed erbij zonder je scherm te beschadigen, alhoewel dat bij het kapotte scherm niet zo nodig is, als je het nieuwe scherm inbouwt is het zonde als je een kras erop krijgt he). Het moet iig een brede platte kabel (de datakabel) zijn, die naar de bovenkant van het scherm gaat, en een smalle 2-aderige (wit/rood) kabel zijn die naar de invertor op de achterkap gaat. De invertor-connector gewoon lostrekken. De datakabel zit aan de bovenkant vastgeplakt, pel dus eerst een stukje van de bovenkant los naar achter, en dan kun je de kabel lostrekken.

Voila, je hebt je scherm los in de handen. Inbouwen doe je gewoon omgekeerd, dus eerst de datakabel connector erin, dan de plakstrip terugklappen. Dan de invertorkabel aansluiten (zet hierna wel het scherm ff rechtop, en zet je laptop aan, dan kun je kijken of je de kabels goed hebt aangesloten en of het scherm werkt, als je nl. een kabel niet goed hebt aangesloten dan hoef je naderhand niet meer de gehele behuizing uit elkaar te halen.). Als alles werkt, het LCD aan het frame vastschroeven aan de zijkanten, de achterkap vastschroeven (met de gaatjes waar de pijltjes in staan bij de hoekpunten) De voorkap erop klikken, alle 8 de schroefjes erin draaien, en de rubbertjes erop plakken. En klaar ben je!

Moet je nog meer info hebben, of een 2tal foto's van de connectoren? Laat het dan maar ff weten, dan zal ik je daar een plaatje van sturen. Als je ook de winkel wilt weten waar ik het scherm besteld heb , en die me ook prima geholpen hebben met het identificeren van de juiste connectoren etc. Dan zeg het maar gewoon! Want ik mag denk ik geen URL hier neerzetten ivm. spam :)

In totaal heb ik dus als ik het goed heb 8 (voorkap) + 4 (hoekpunten) + 8 (frame) = 20 schroefjes losgemaakt. Je ziet het vanzelf wel welke nodig zijn, alles wat aan het scherm vastzit moet je iig losmaken!

@Tomino:
Ik heb de laptop onder m'n nachtkastje liggen, juist zodat ik er niet op kan gaan staan het 's nachts of als ik wakker word. En ten tweede als ik was gaan slaapwandelen had ik het wel van mijn vriendin gehoord de dag erna ;)

@Philflow:
ik heb ook een 3tal aangetekende brieven gestuurd naar Asus, waarin ik vermeldde dat het niet netjes was dat dat niet onder de garantievoorwaarden viel, en dat ik zoiets niet verwacht had van Asus, gezien het idd een A-merk is.
In het kort kwam de reactie er op neer dat er een dusdanige kracht op het scherm moet hebben gestaan, wat niet door de fabricage kan zijn gebeurd gezien de 'late' termijn waarop het is voorgekomen, anders was het volgens Asus wel eerder voorgekomen.
Na 3 brieven waar eigenlijk telkens eenzelfde soort reactie uit voort kwam ben ik maar gestopt met verzenden. Bovendien denk ik dat als ze me nu gelijk geven dat het scherm kapot ging door een fabricage fout, dan onttrekken ze zich daarna eraan wegens het feit dat ik het scherm zelf verwisseld heb, en ik aangezien ik geen professionele monteur ben op die manier de garantie daarop 'helaas' verspeeld heb.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

@ F-Tim. ok ja, het was me niet duidelijk dat je al die stappen al had genomen. succes verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200915

Ik had een tijdje precies dezelfde vlekken ook spontaan gekregen in de rechteronderhoek van mijn CL56. Ik heb het toen op een akkoordje met de verzekering kunnen gooien. Ik had hm verzekerd bij Mahe. Maar wie weet kan je het ook wel op je inboedel verzekering doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanx F-Tim.
Scherm besteld bij "Dat is het" :)
Vandaag aangekomen en ingebouwd echter ik krijg standaard een rode achtergrond. Alle andere kleuren zijn goed maar daar waar er geen kleur is (zou dan zwart moeten zijn) laat het scherm rood zien.
Dus als alles opstart vlak voor het standaard opstartscherm zie je het scherm eerst rood worden en daarna "schijnt" dat dan door op de plekken waar zwart (of geen kleur dus zwart) te zien moet zijn.

zo even mailtje naar de winkel sturen. zal waarschijnlijk net 1 draadje verkeerd zitten bij die data kabel?!

Als iemand hier wat tips heeft hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Anoniem: 101669 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 13:13:
Thanx F-Tim.
Vandaag aangekomen en ingebouwd echter ik krijg standaard een rode achtergrond. Alle andere kleuren zijn goed maar daar waar er geen kleur is (zou dan zwart moeten zijn) laat het scherm rood zien.
Dus als alles opstart vlak voor het standaard opstartscherm zie je het scherm eerst rood worden en daarna "schijnt" dat dan door op de plekken waar zwart (of geen kleur dus zwart) te zien moet zijn.

zo even mailtje naar de winkel sturen. zal waarschijnlijk net 1 draadje verkeerd zitten bij die data kabel?!

Mijn F3 is een keer kapot geweest, toen vertoonde hij dezelfde fouten.
Is een verbroken contact of kortsluiting in je datakabel, check bij je rechter scharnier (in geopende toestand), een van die kabels zit waarschijnlijk los.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Anoniem: 101669 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 13:13:
Thanx F-Tim.

Dan heb je dezelfde winkel gevonden ;) Ik zou gokken dat je datakabel niet helemaal erin zit. Probeer hem nog eens los te maken en opnieuw vast te duwen. Wellicht dat het probleem dan opgelost is. Hier had het scherm iig geen problemen, ook niet met de kleuren. Dus ik zou je datakabel écht nog eens controleren (evt. ook aan de andere kant als je daarbij komt, misschien dat ie daar een beetje vertrokken is.... al gaat ie volgens mij zo de 'onderkant' in zonder dat je de connector ziet zitten he? Dat herinner ik me nl. niet meer helemaal :))

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoewel nog geen antwoord van de winkel heb ik weer even zelf zitten prutsen.
Beetje aan kabel freubelen en toen goed beeld (wel tricky met los scherm en power on maar goed :) )
Omdat het bij F-Tim wel werkte (bijna exacte specs) en info van darthplastic ook positief was toch risico genomen. En het werkt! Wat extra plakband en voila.
Thanx all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The saga continues....gister laptop weer gepakt...aan gezet....en niks!
Nu scherm helemaal zwart!
Weer even open gemaakt maar geen enkel beeld meer wat ik ook probeer :(
Nu toch maar opsturen...zucht.
Volgende keer maar zo'n outdoor notebook kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Anoniem: 101669 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 08:34:
The saga continues....gister laptop weer gepakt...aan gezet....en niks!
Nu scherm helemaal zwart!
Weer even open gemaakt maar geen enkel beeld meer wat ik ook probeer :(
Nu toch maar opsturen...zucht.
Volgende keer maar zo'n outdoor notebook kopen :)
Zou je niet eens bij die winkel langs kunnen gaan? Die kunnen je scherm repareren voor 50€.... en als je je bon nog hebt van het eerste scherm, en het in goede staat is.... heb ej nog recht op garantie neem ik toch aan?

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

update

na wat (eenzijdige) mailwisseling en een telefoontje bleef het van de winkel uit erg stil.
Ze zouden het erg druk hebben maar nog niet echt excuus om dan maar gewoon helemaal niks te laten horen maar goed....

Doordat ik de laptop laatste tijd niet echt meer intensief gebruikte was de druk ook niet erg groot maar vandaag toch maar besloten langs te gaan.
Maar niet voordat ik toch nog even 1 keer de laptop aan zou doen....en wat schetst mijn verbazing: beeld!

vreemd....maar na wat spelen met scherm resoluties moest ik de laptop even herstarten wegens bijwerken windows (had wat patches gemist natuurlijk) en toen weer zwart scherm!

Via externe monitor wat lopen tweaken en uiteindelijk resolutie weer op originele stand (1280X800) en weer geboot....en voila!

Nu staat er in mijn apparaatbeheer bij monitors 2 standaard en 2 plug&play monitors waarbij geen van allen het LG scherm is terug te vinden (geen duidelijke produkt id iig)

Denk dan ook dat het daar aan ligt maar zeker weten doe ik het niet.
En snap ook nog niet waarom ene keer wel ok en andere keer niet (afgezien van resolutie)
Vraag is of het verstandig is om alles daar weg te gooien en dan windows herstarten zodat die dan de monitor opnieuw installeert maar dan 1 keer goed?!

dus als iemand tip heeft...

thanx in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1x standaard en 1 x plug&play verwijderen. Niks aan het handje. De een is je vga monitor, de ander je lcd-scherm. (wat nooit onder zijn merknaam geinstalleerd zal worden trouwens)

• prozak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-06 22:54
Vraagje aan F-Tim: welke winkel was het die het scherm leverde en kon inbouwen? Heb namelijk een asus laptop waar olie over het scherm is gevallen en mijn poging e.e.a. zelf schoon te maken heeft het alleen erger gemaakt (uiteraard). Ik heb weinig zin om 75 euro te betalen om erachter te komen dat ik reperatie te duur vind. www.replacedirect.com levert geen 11' lcd schermen (suggestie van Asus) waarschijnlijk breng ik hem dan maar naar Mycom ofzo. Die zullen het vast kunnen repareren.
Pagina: 1