Toon posts:

[W2K3-SP1] TermSrv voor administration soms niet beschikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op een aantal servers in het domain duikt regelmatig een vreemd probleem op:
Na een herstart van de server is de server niet meer met remote desktop te benaderen.
remote computerbeheer (via MMC) lukt bijvoorbeeld wel. Ook client pushen met dameware gaat goed en dan is de machine ook gewoon remote te beheren.
Alleen Remote Desktop client gaat om de één of andere reden niet goed.
(mstsc die default in XP zit, dus dat is denk ik 5.2)

Na raadplegen van GOT / support.microsoft.com / Technet / Google heb ik een aantal zaken nagekeken:
- Voor zover ik kan zien draaien alle relevante services.
(terminalservices-service is by design niet te restarten)
- na een volgende herstart is het probleem weer weg, maar het kan zomaar opnieuw optreden na een volgende herstart.
- het commando qwinsta laat zien dat de listener (RDP-tcp) niet draait.
- diasablen en weer enablen van deze listener in terminal services configuration lost dit niet op.

Het is dus op te lossen met een herstart maar het komt op meer servers voor en is redelijk iritant, zeker als je in het weekend van huis uit een server overneemt en je kunt deze hierna niet meer overnemen.

Ik heb ondere andere in de nieuwsgroupen van Microsoft een aantal mensen met hetzelfde probleem gezien, maar nog niemand met een oplossing.
Zijn er Tweakende Systeembeheerders die het probleem kennen?

EDIT:
Dat is een goede, dat had ik al wel bekeken, maar nog niet vermeld: ik heb geen relevante meldingen in het applog en syslog terug kunnen vinden.
Ik connect op dit moment (er is nu een server met dit probleem) vanaf een pc in het zelfde subnet.

EDIT 2:
In ieder geval één server met sp2 heeft er ook last van, dus helaas: sp2 biedt geen oplossing

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 08:43 ]

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Wat is er in je eventlog over te vinden? Worden daar nog errors gelogd?
Probeer je ze op het moment van falen vanaf een LAN of VPN te bereiken?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Hotdog
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-12-2024
same problem here!
wij hebben dit ook nog in onderzoek, maar echt een oplossing hebben we er nog niet voor gevonden.
ben benieuwd.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
7hotdog8 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:29:
same problem here!
wij hebben dit ook nog in onderzoek, maar echt een oplossing hebben we er nog niet voor gevonden.
ben benieuwd.
ook nog met sp2 :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Startpost aangepast: In ieder geval één server met sp2 heeft er ook last van, dus helaas: sp2 biedt geen oplossing.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 08:42 ]

• Hotdog
yep, eigenlijk sinds sp2.
maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen, aangezien ik de sp2 install niet meegemaakt heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Hotdog op 20-06-2007 13:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
* kick *

mensen kennen het probleem, maar niemand heeft het opgelost?

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 13:11

BFS

Rude awakening

Ik heb het probleem ook al gezien, mijn oplossing is MSTSC /Console gebruiken als je gaat reboten.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Topicstarter
BFS schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 15:45:
Ik heb het probleem ook al gezien, mijn oplossing is MSTSC /Console gebruiken als je gaat reboten.
Dus het reboot commando geven vanuit de Console-sessie?

• BFS

BFS

Rude awakening

Najah gewoon rebooten als je via de /console inlogd zit. Daarbij heb ik het probleem nog niet gehad...

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Hotdog
ik heb vanavond op 3 terminal servers proberen het probleem te tackelen, en toevallig doen 2 van de 3 servers het ineens als een zonnetje :)
maar 1tje niet, die wilde na de 1e reboot vanuit de NIET/console sessie niet goed booten.

in de appl.log vind ik alleen dit wat afwijkt:
Event Type: Warning
Event Source: Userenv
Event Category: None
Event ID: 1524
Date: 27-6-2007
Time: 21:05:36
User: *****\Administrator
Computer: SERVER4
Description:
Windows cannot unload your classes registry file - it is still in use by other applications or services. The file will be unloaded when it is no longer in use.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
en 1 event hoger:
Event Type: Warning
Event Source: Userenv
Event Category: None
Event ID: 1517
Date: 27-6-2007
Time: 21:05:37
User: NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer: SERVER4
Description:
Windows saved user *****\Administrator registry while an application or service was still using the registry during log off. The memory used by the user's registry has not been freed. The registry will be unloaded when it is no longer in use.

This is often caused by services running as a user account, try configuring the services to run in either the LocalService or NetworkService account.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
heb het getest op 2 terminal servers met W2K3 sp1 (hp ml370 g3 en een hp ml530 g2) en op 1 server W2K3 sp2 (hp ml370 g3).
De W2K3 sp1 (g2) server geeft problemen.

Nog meer info nodig?

ps: de "retro" G2 server is onze test- en rotzooi-maar-raak-server.

• _Chris_
  • Laatst online: 30-01 16:13
Als je "klaar" bent met je RDP sessie, log je dan netjes uit, of sluit je je RDP sessie met "X" af?

• Hotdog
da's niet nodig tijdens een reboot, je wordt vanzelf eruit geknikkerd.

gelukkig ben ik wel zo opgevoed om netjes uit te loggen na een "normale" rdp-sessie.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
user profile hive cleanup installeren (uphcclean, een microsoft tool) en je bent grotendeels van deze meldingen af

A wise man's life is based around fuck you

• BFS

BFS

Rude awakening

Ik zal dit topic nog even kicken omdat we inmiddels wat verder lijken te zijn in de oorzaak, hierbij de bevindingen van een collega:
Wanneer je nl ook op de console ingelogd bent, sessie gelocked hebt... en je logt dan in via RDP (dus geen console) en je geeft een reboot, dan zegt ie prima.... maar dat kan eigenlijk niet want de console is gelocked!

Wanneer je nl een shutdown -r commando geeft dan zegt ie dat wel netjes en gaat het feest dus niet door. Daarom gaat rebooten via console altijd goed

• youtoo1000
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-11-2025
IK heb hetzelfde probleem: met een een RDP-verbinding via 'mstsc /console' kan ik gewoon weer remote verbinden na een herstart. Als ik gewoon via MSTSC inlog en herstart kan ik daarna niet meer remote verbinden. Ik moet dan de server herstarten om wel weer toegang te krijgen.

Weet iemand al een oplossing?

[ Voor 17% gewijzigd door youtoo1000 op 01-06-2010 10:56 ]

Pagina: 1