Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Overstappen naar onbekende bank :)

Pagina: 1
Acties:
  • 5.326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 21:41

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Topicstarter
Mensen,

even om ervaring gezocht.

Laatst keek ik Zembla, en hoorde wat banken wel niet met je geld doen.
Afgezien dit nu klopt, of overdreven is... stel dat ik naar een bank overstap die investeerd in "groene" fondsen. Bijvoorbeeld de Triodos bank of ASN.
Bij Triodos, kan je ook een betaalrekening openen. Dat wil ik dan ook wel, maar ik zit met 1 ding.

Normaal kan je met een pinpasje maar 1 keer geld pinnen bij een andere bank dan je thuisbank.
Omdat de Triodos bank een wat kleinere bank is, hebben ze ook bar weinig geldautomaten.

Wat als ik nu vaker per dag geld wil pinnen? Waar ik woon (Zwolle) is echt geen bank te bekennen...
Ik zoek mensen die ook een kleine bank hebben, en wat ervaringen hebben qua geld pinnen.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

http://www.triodos.nl/nl/...ng/betalen/198121/198250/
Geld opnemen in Nederland
Alle geldautomaten met Maestro of PIN logo tot maximaal € 250 en één keer per dag
Een keer per dag dus. Zou niets voor mij zijn. Maximaal 250 euro vind ik nogal weinig.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-11 21:11
sopsop schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:54:

[...]

Een keer per dag dus. Zou niets voor mij zijn. Maximaal 250 euro vind ik nogal weinig.
1x per dag 250 per euro uit de automaat is natuurlijk aardig wat.
De rest kun je natuurlijk altijd pinnen bij winkels e.d. bijv. tanken, boodschappen e.d.)

Tuurlijk is het een nadeel, maar zo erg lijkt me dit niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoyden op 19-06-2007 15:57 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

sopsop schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:54:

[...]

Standaard bv bij de ABN is 500, met 250 heb ik ook geen moeite. Ik trek bv misschien 2 tientjes in de maand uit de automaat. De rest kan je toch gewoon pinnen in winkels? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Contant geld zuigt en is uit de tijd. Ik zou er geen problemen mee hebben, maar als jij iemand bent die alles nog graag met harde cash afrekent dan lijkt me dit inderdaad wel een probleem, ja.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
250 euro per dag is inderdaad veel te weinig. En zéker een maal per dag kunnen pinnen (uit de muur dan) zou rampzalig zijn voor mij. Dat zou betekenen dat ik altijd met voldoende contante op zak moet lopen.

Ik heb het n.a.v. die uitzending ook overwogen maar had hier nog niet aan gedacht, eigenlijk. Goed dat je het vraagt dus!

[ Voor 114% gewijzigd door Room42 op 19-06-2007 16:04 . Reden: Gezien de reacties maar even een nieuwe post van gemaakt. ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:55

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@sopsop en sjaakduhuuhl: Ik kan me niet voorstellen dat je regelmatig vaker dan 1x per dag naar de pin automaat gaat en/of meer dan E250 opneemt. Bedenken jullie je wel dat het hier enkel gaat om transacties bij een geldautomaat en dat dit niet geld voor het pinnen in de winkel?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03
Je zult er ongetwijfeld een keer tegen de grens van EUR 250 per dag aanlopen, bijvoorbeeld bij een wat duurdere 2e handstransactie. Die keren zullen echter wel zeldzaam zijn. M'n vriendin had vorige week EUR 900 nodig en dan moet je in een vreemde stad dus ineens opzoek naar een Rabobank :+

offtopic:
SG -> WI omdat een betaalrekening een financieel product betreft :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 19-06-2007 16:02 ]

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:58:
Contant geld zuigt en is uit de tijd. Ik zou er geen problemen mee hebben, maar als jij iemand bent die alles nog graag met harde cash afrekent dan lijkt me dit inderdaad wel een probleem, ja.
Ik betaal overal waar ik kan met de pin, maar soms heb je gewoon contanten nodig omdat. Stel bijvoorbeeld dat je een auto gaat kopen. Dan kun je ook maar 2500 per pin betalen! De rest moet dan contant ofzo. Ik geef niet vaak grote bedragen uit, maar dat was wel ff schrikken toen ik 6000 moest betalen. Gelukkig had ik rijke vrienden bij me die bij elkaar de resterende 3500 euro konden voorschieten. Maar stel je voor dat je dus maar 250 euro per dag op kan nemen. Dan moet je dus twee weken (14 dagen) van tevoren al gaan pinnen! Zo lang heb ik niet eens nagedacht over de aankoop!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Room42 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:04:
Ik betaal overal waar ik kan met de pin, maar soms heb je gewoon contanten nodig omdat. Stel bijvoorbeeld dat je een auto gaat kopen. Dan kun je ook maar 2500 per pin betalen!
Je kan natuurlijk ook even naar je bank bellen, dan verhogen ze voor een dagje je betaallimiet naar 50000 euro :)

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:21
Ehm, geld overmaken gaat natuurlijk ook nog altijd.. lang leve het telebankieren !
(Neem aan dat zelfs de kleinere banken inmiddels telebakieren hebben...)

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
U kunt deelnemen aan Triodos Internet Bankieren wanneer u beschikt over een computer met een Microsoft besturingssysteem en Microsoft Internet Explorer 5 of hoger
Mmmzzz... ik dacht erover om na de zomer ook over te stappen, maar er zijn dus wel een paar dingen die ik eerst maar beter even kan navragen :>

• Thunde®
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-02 14:21

Thunde®

Don't Worry :)

[...]

Ik betaal overal waar ik kan met de pin, maar soms heb je gewoon contanten nodig omdat. Stel bijvoorbeeld dat je een auto gaat kopen. Dan kun je ook maar 2500 per pin betalen! De rest moet dan contant ofzo. Ik geef niet vaak grote bedragen uit, maar dat was wel ff schrikken toen ik 6000 moest betalen. Gelukkig had ik rijke vrienden bij me die bij elkaar de resterende 3500 euro konden voorschieten. Maar stel je voor dat je dus maar 250 euro per dag op kan nemen. Dan moet je dus twee weken (14 dagen) van tevoren al gaan pinnen! Zo lang heb ik niet eens nagedacht over de aankoop!
Of je loopt de bank binnen :P Dag daarna kan je volgens mij je geld ophalen :+

Mijn spec's | Modelbouwforum

• The Milkman

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Topicstarter
benoni schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:10:
[...]

Mmmzzz... ik dacht erover om na de zomer ook over te stappen, maar er zijn dus wel een paar dingen die ik eerst maar beter even kan navragen :>
Mmzz, inderdaad bést een groot nadeel !

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-11 23:56

ajhaverkamp

gewoon Arjan

[...]
Waar koop jij je auto's? Zwart bij Sjonnie op de sloperij? Naar mijn VW dealer heb ik gewoon het geld overgemaakt via de bank toen ik mijn auto nieuw kocht. Contant betalen is iets wat je doet in een kroeg of zo. Kleinere bedragen. Boodschappen reken ik af met de chipknip of via de pin. Enkel bij een pinstoring doe ik dat contant. Ik ben iemand die gewoon contant geld in zijn portomonee kan hebben zonder het uit te geven. Veel mensen kunnen dat dat niet.

Oftwel die € 250 beperking zou voor mij geen enkel probleem zijn.

This footer is intentionally left blank

• benoni
  • Niet online
Ondertussen heb ik even met de Triodos helpdesk gebeld :)

Internetbankieren met Safari voor de Macintosh wordt ondersteund (versie 2 of hoger), Firefox voor Linux wordt niet officieel ondersteund, maar intern hebben ze er wel applicaties op draaien, dus hij verwachtte geen problemen.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Thunde® schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:11:
[...]

Of je loopt de bank binnen :P Dag daarna kan je volgens mij je geld ophalen :+
Tja, dan heb je juist weer een probleem met een wat onbekendere bank. Die hebben lang niet zoveel vestigingen natuurlijk.

• Room42
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:17:
[...]

Waar koop jij je auto's? Zwart bij Sjonnie op de sloperij? Naar mijn VW dealer heb ik gewoon het geld overgemaakt via de bank toen ik mijn auto nieuw kocht. Contant betalen is iets wat je doet in een kroeg of zo. Kleinere bedragen. Boodschappen reken ik af met de chipknip of via de pin. Enkel bij een pinstoring doe ik dat contant. Ik ben iemand die gewoon contant geld in zijn portomonee kan hebben zonder het uit te geven. Veel mensen kunnen dat dat niet.

Oftwel die € 250 beperking zou voor mij geen enkel probleem zijn.
Nee, gewoon bij de dealer, maar ik had er toen geen rekening mee gehouden dat de dagelijkse max bij de postbank 2500 is. En het klopt, je kunt even het postkantoor binnenlopen dat je de volgende dag 10k wilt kunnen opnemen, dat is geen probleem. Maar even bij die Triodos is natuurlijk minder makkelijk als ze niet in de buurt zitten.

Zelf heb ik er ook geen moeite mee om geld in mijn zak te bewaren zonder het uit te geven... Impuls aankopen pin ik gewoon ;)

• The Milkman

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Topicstarter
Ja, maar stel je loopt in de stad, gaat ff pinnen voor de markt ofzo, en even later moet je toch nog je buurman terug betalen...

De enige oplossing die me nu te binnen schiet, is extra geld opnemen in een supermarkt. (Desnoods een ijsje kopen ofzo...)

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• Hoyden
  • Laatst online: 16-11 21:11
The Milkman schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 17:13:
Ja, maar stel je loopt in de stad, gaat ff pinnen voor de markt ofzo, en even later moet je toch nog je buurman terug betalen...

De enige oplossing die me nu te binnen schiet, is extra geld opnemen in een supermarkt. (Desnoods een ijsje kopen ofzo...)
Dan betaal je die buurman toch de volgende dag ?

Ongetwijfeld zul je een keer zo'n situatie tegen kunnen komen, maar dat is veelal geen ramp.
Alleen iets om misschien rekening mee te houden.

Pinnen bij de Supermarkt (als extra naast je boodschappen) is natuurlijk altijd even een optie voor kleine opnames van ong. 20euro.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
SandeR schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 22:17:
[...]
Pinnen bij de Supermarkt (als extra naast je boodschappen) is natuurlijk altijd even een optie voor kleine opnames van ong. 20euro.
Niet bij de AH hoor. Daar doen ze niet meer aan. Er staat in bijna alle filialen een Postbank geldautomaat. Wanneer je extra geld nodig hebt kun je dat daar halen, niet bij de kassa.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
benoni schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:10:
[...]

Ik weet niet of het bewust is, maar je quote de zakelijke internetbankieren-pagina. Op de particuliere pagina staan meer browsers. (Da's op zich best raar, aangezien er geen verschil is tussen IB voor particulieren en zakelijke gebruikers.)

Maar IE, Firefox, Opera, Safari, 't kan allemaal dus.

En juist omdat ze alleen in Zeist zitten kan je er wel vanuit gaan dat 99% van hun gebruikers van Internet Bankieren gebruik maakt en dat ze daarom Internet Bankieren wel serieus nemen (in tegenstelling tot bij de grootbanken is bij hen toen het bancaire systeem is ontworpen vanaf dag 1 rekening gehouden met Internet Bankieren, maar aan de andere kant: ze zijn natuurlijk kleiner en kunnen niet indien nodig even 40M in Internet Bankieren pompen wanneer ze denken dat dat nodig is).

(Disclosure: ik werk bij het bedrijf dat voor Triodos het bancaire systeem en internet bankieren heeft gebouwd, maar ik zit niet op dat project en verder heb ik ook niets met ze te maken, dus het zal mij echt een worst wezen of iemand nou wel of niet klant wordt bij hen.)

• benoni
  • Niet online
CubicQ schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 23:29:
Ik weet niet of het bewust is, maar je quote de zakelijke internetbankieren-pagina. Op de particuliere pagina staan meer browsers. (Da's op zich best raar, aangezien er geen verschil is tussen IB voor particulieren en zakelijke gebruikers.)
Ik was inderdaad op zoek naar een geschikte bank voor onze rekening-courant, vandaar dat ik op de zakelijke pagina's was beland :> Dank voor de verduidelijking :)

Voor privé heeft mijn partner een ASN spaarrekening, volgens haar kun je met de bankpas (die je erbij kunt aanvragen) betalingen vanaf 250 euro doen bij PIN-automaten in winkels, tot een max van 9975 euro per dag. Bij bank-PIN-automaten kun je alleen 250 euro opnemen.

• NoUser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:18

NoUser

For Real ?

Misschien als er meer mensen overstappen naar 'onbekende' banken, de opname limieten vanzelf stijgen (mede door het toenemend aantal service telefoontjes)

Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Volgens mij had de mr Milkman het over deze aflevering , anders wil ik weten welke wel.

Het clusterbom gevoel

Walmart (1 van die foute bedrijven waar vaak in belegd wordt)

[ Voor 75% gewijzigd door enchion op 20-06-2007 00:05 ]

How do you save a random generator ?

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
NoUser schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 23:50:
Misschien als er meer mensen overstappen naar 'onbekende' banken, de opname limieten vanzelf stijgen (mede door het toenemend aantal service telefoontjes)
Ik denk niet dat dat snel zal gebeuren: die 1x en 250 per dag zijn interbankaire afspraken, dus daar kunnen individuele banken zelf niet zo veel aan doen. Dus ook je daglimiet verhogen naar 5000 heeft niet zo veel zin, dat werkt alleen wanneer je bij je eigen bankautomaat gaat pinnen.

• benoni
  • Niet online
offtopic:
@enchion: '[' escapen met '%5b', ']' escapen met '%5d' (URL encode) ... oh je hebt 'm al, laat maar.
CubicQ schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 23:57:
[...]
Ik denk niet dat dat snel zal gebeuren: die 1x en 250 per dag zijn interbankaire afspraken, dus daar kunnen individuele banken zelf niet zo veel aan doen. Dus ook je daglimiet verhogen naar 5000 heeft niet zo veel zin, dat werkt alleen wanneer je bij je eigen bankautomaat gaat pinnen.
Bij de ASN spaarrekening kun je bij geldautomaten dus eenmalig 250 euro opnemen, niet meer, niet minder. Dat is waarschijnlijk dus ook een expres ingevoerd minimum van de ASN zelf om de kosten in de hand te houden (ervan uitgaande dat elke klant een betaalrekening erop nahoudt bij een andere bank, de Triodos bijvoorbeeld ;) ).

[ Voor 77% gewijzigd door benoni op 20-06-2007 00:13 ]

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Janoz schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:01:
@sopsop en sjaakduhuuhl: Ik kan me niet voorstellen dat je regelmatig vaker dan 1x per dag naar de pin automaat gaat en/of meer dan E250 opneemt. Bedenken jullie je wel dat het hier enkel gaat om transacties bij een geldautomaat en dat dit niet geld voor het pinnen in de winkel?
Niet regelmatig, maar zo nu en dan komt het wel voor. En als het dan niet kan, is dat lastig.

• NoUser

NoUser

For Real ?

CubicQ schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 23:57:
[...]

Dat is dan meteen de beperking want de meeste 'onbekende' banken hebben geen eigen cash automaten.

Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:20
Triodos en ASN groeien trouwen echt als (biologische) kool :)

• NoUser

NoUser

For Real ?

marteltor schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 00:49:
Triodos en ASN groeien trouwen echt als (biologische) kool :)
Hoezo rollen ze automaten uit ofzo?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

Die 250 euro per dag moet ruim voldoende zijn, heb je meer nodig dan kan je beter aan de CC gaan of gewoon internetbankieren. Mocht je veel cash geld op dagelijkse basis beheren waarom zou je het dan nog op de bank zetten?

Tja en als je af en toe een serieus bedrag nodig hebt en het moet per se cash, dan zou ik toch echt zeggen ga naar je bank. En anders kan je volgens mij ook bij een vreemde bank een bedrag apart laten zetten.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:25

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Room42 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:58:
250 euro per dag is inderdaad veel te weinig. En zéker een maal per dag kunnen pinnen (uit de muur dan) zou rampzalig zijn voor mij. Dat zou betekenen dat ik altijd met voldoende contante op zak moet lopen.
Je hebt een cashflow van minstens 7.500 euro per maand? Wat voor werk doe je?
250 euro per dag is MEER dan voldoende voor een normaal persoon. Een tank benzine kost (hoge uitzonderingen daargelaten) nog altijd geen 100 euro dus ik weet niet waar het probleem kan liggen.
Natuurlijk kan het zijn dat je eens een contante aankoop van meer dan 250 euro moet doen, maar dat kun je makkelijk plannen door twee dagen achter elkaar te pinnen, of met de pinpas te betalen of even bij het filiaal langs te lopen.

Signatures zijn voor boomers.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Maasluip schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 08:27:
[...]
Je hebt een cashflow van minstens 7.500 euro per maand? Wat voor werk doe je?
250 euro per dag is MEER dan voldoende voor een normaal persoon. Een tank benzine kost (hoge uitzonderingen daargelaten) nog altijd geen 100 euro dus ik weet niet waar het probleem kan liggen.
Natuurlijk kan het zijn dat je eens een contante aankoop van meer dan 250 euro moet doen, maar dat kun je makkelijk plannen door twee dagen achter elkaar te pinnen, of met de pinpas te betalen of even bij het filiaal langs te lopen.
Sommige mensen hebben nou eenmaal graag veel cash op zak. Bij de supermarkt zie ik ook wel eens mensen een stapel biljetten uit de zak toveren wat amper dubbel gevouwen kan worden. Vaar dat soort mensen is €250 aan cash erg weinig. Ieder z'n voorkeuren toch?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• BasieP
  • Laatst online: 19-10 08:18
The Milkman schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:45:
... Waar ik woon (Zwolle) is echt geen bank te bekennen.....
fortis bank op de hoek bij van nahuysplein, postkantoor in de stad, rabobank in de stad.. ow wacht hier de hele lijst:
http://dtgi.detelefoongid...sultaat&stap=BASIC_SEARCH

Oke, ze zitten bjina allemaal in't centrum, maar dat is toch waar je vaker wilt pinnengeld opnemen

[ Voor 4% gewijzigd door BasieP op 20-06-2007 09:16 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• benoni
  • Niet online
BasieP schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:01:
fortis bank op de hoek bij van nahuysplein, postkantoor in de stad, rabobank in de stad.. ow wacht hier de hele lijst [...]
Even voor de duidelijkheid: geldt die 250 euro daglimiet nu voor het totaal aan interbancair verkeer bij PIN-automaten, of kun je per bank 250 euro pinnen? In het laatste geval kun je nog een heel eind komen...

En daarbij, zoals eerder vermeld, in winkels kun je een aanzienlijk hoger bedrag pinnen.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:25

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

argro schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 08:56:
[...]
Sommige mensen hebben nou eenmaal graag veel cash op zak. Bij de supermarkt zie ik ook wel eens mensen een stapel biljetten uit de zak toveren wat amper dubbel gevouwen kan worden. Vaar dat soort mensen is €250 aan cash erg weinig. Ieder z'n voorkeuren toch?
Cashflow. Ik kan ook met € 1000 op zak gaan lopen, maar als ik elke dag maar € 10 uit geef hoef ik nog altijd maar eens per 4 weken te pinnen.
Natuurlijk, als het een probleem is en als je cashflow echt zo groot is moet je niet zo'n bank kiezen maar eentje die toch minstens een geldautomaat heeft daar waar je woont of werkt. Maar ik neem aan dat de TS van zichzelf wel weet hoeveel hij uitgeeft.
Voor elk normaal mens is een daglimiet van € 250 echt wel voldoende (uitzonderingen zoals aankoop van een auto daargelaten) .

Signatures zijn voor boomers.

• jubeth
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-10 20:24

jubeth

%^)

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:58:
Contant geld zuigt en is uit de tijd.
Het heeft echter een aantal hele grote voordelen boven giraal geld: https://jult.net/2005/09/10/zomaar-geld-cadeau/

[ Voor 8% gewijzigd door jubeth op 02-06-2015 12:41 ]

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

benoni schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:21:
[...]

Even voor de duidelijkheid: geldt die 250 euro daglimiet nu voor het totaal aan interbancair verkeer bij PIN-automaten, of kun je per bank 250 euro pinnen? In het laatste geval kun je nog een heel eind komen...
Lijkt me niet relevant aangezien je maar 1 gast transactie per dag mag doen. Je kunt dus niet vaker dan 1x per dag pinnen bij alle automaten samen die niet van je eigen bank zijn.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
[...]
Waarschijnlijk heeft die stapel biljetten nog nooit een bank van binnen gezien :X

Eigenlijk is het simpel: Degenen in deze draad die 250 euro te weinig vinden hebben keus genoeg in andere banken. Anderen, die een alternatief voor de gevestigde orde zoeken, kunnen bij de genoemde banken aansluiten. Ieders persoonlijke uitgavenpatroon is leidend en per definitie juist

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die 250euro per dag is geen probleem, wel dat je maar 1x per dag kan pinnen. Ik zit bij de SNS en die hebben ook niet zo gek veel automaten en soms wil ik wel eens vaker pinnen per dag, bij onverwachte dingen meestal. Het is gewoon ongelovelijk irritant als je niet bij je geld kan.

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
Aikon schreef op zondag 24 juni 2007 @ 17:53:
Die 250euro per dag is geen probleem, wel dat je maar 1x per dag kan pinnen. Ik zit bij de SNS en die hebben ook niet zo gek veel automaten en soms wil ik wel eens vaker pinnen per dag, bij onverwachte dingen meestal. Het is gewoon ongelovelijk irritant als je niet bij je geld kan.
je hoeft toch niet altijd contant te betalen?? Je kunt pinnen bij een betaalautomaat...

• Aikon
  • Niet online
Je kan niet overal pinnen, zeker niet in horeca gelegenheden waar je meestal terecht komt bij onverwachte dingen :)

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Ik kan niet in m'n stamkroeg pinnen bijvoorbeeld.

Moest laatst ergens € 550,- betalen. Wilde dat met de bankpas doen, maar helaas was hun automaat kapot/afgekeurd/whatever dus sja... Ik had iets van € 125,- bij me, dus dan maar even snel pinnen. Naar een Rabobank automaat gereden en uitgevonden dat ik maar € 250,- per dag kan pinnen :/ Had ik dus geld te weinig, kon de rest per bank overmaken maar dan met 19% toeslag (heej... da's net zoveel als de btw ;) ).

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

• Rukapul
Interessant hoe blijkbaar contante geldopname tot een bepaald maximum het enige criterium is om wel/niet over te stappen naar een relatief onbekende bank :P

• Aikon
  • Niet online
Nah ja, dat is wel een praktisch nadeel wat gewoon heel vervelend kan zijn.
Ik overweeg zelf naar ASN over te stappen ivm milieugedoe, maar die hebben dan weer geen creditcard.

Overigens ben ik laatst geheel overgestapt van de postbank naar de SNS omdat ik geen 1,80 euro terugkreeg. Ik was namelijk opeens studentaf volgens hun en moest daarom 1,80 betalen voor girotel wat ik nog nooit heb gebruikt aangezien je gratis mijnpostbank.nl hebt. En het feit dat ik die reclames schijtziek was speelde nog mee :P

• Roenie
  • Niet online
Aikon schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:22:
Nah ja, dat is wel een praktisch nadeel wat gewoon heel vervelend kan zijn.
Ik overweeg zelf naar ASN over te stappen ivm milieugedoe, maar die hebben dan weer geen creditcard....
ASN heeft toch ook geen betaalrekening? Volgens mij hebben ze alleen spaar- en beleggingsrekeningen. Een Credit Card kun je natuurlijk bij een Credit Card maatschappij nemen. Daar heb je geen bank voor nodig toch?

• benoni
  • Niet online
Roenie schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:31:
ASN heeft toch ook geen betaalrekening? Volgens mij hebben ze alleen spaar- en beleggingsrekeningen. Een Credit Card kun je natuurlijk bij een Credit Card maatschappij nemen. Daar heb je geen bank voor nodig toch?
Even een schopje om de informatie in dit topic te actualiseren: ASN heeft sinds een paar maanden ook een betaalrekening in het assortiment. 't Is maar dat u 't weet :)

• n4m3l355
  • Laatst online: 04-11 14:17
Ik zou er niet aan moeten denken om bij zo´n bank te zitten. Alleen al dat je niet fatsoenlijk kunt pinnen is al rede te meer om hier niet bij aan te sluiten. Ga je een paar keer per jaar op vakantie (en neem je wat cash mee) moet je een aantal keer bij een pin automaat op bezoek.
Ook de non-argument dat dankzij deze banken nieuw zijn hun internet bankaire systeem beter is, sorry maar bij de bekende grote banken werken deze net zo goed (alleen SNS is ietwat onoverzichtelijk). Dus hooguit vanuit een moreel oogpunt zou je kunnen overstappen maar of dat deze moeite waard is?

• anandus
  • Niet online
Ik zit bij de Triodosbank, en ik moet zeggen dat ik er heel tevreden over ben.
Ik heb zowel een betaalrekening als een spaarrekening (als is die laatste op het moment een beetje een illusie :+ ).

Pinnen kan overal zonder problemen (ik weet niet hoe het zit met een maximum), en de website is prima bereikbaar, over het algemeen beter dan de Postbank waar ik ook zit.

Rekeningen betalen en dergelijke gaat ook zonder problemen.

Er is echter wel 1 punt waar ik me aan erger:
In het weekend wordt het saldo niet geactualiseerd. Vanaf vrijdagavond tot maandagochtend wordt het saldo op de website niet bijgewerkt, zodat je niet kan zien hoeveel je precies hebt.
(Ik ben zelfs een keer naa de pinautomaat geweest om te kijken wat mijn actuele saldo was 8)7 ).

Maar behalve dat ben ik een zeer tevreden klant van de Triodosbank :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
[...]
Ach, dat soort mensen scheer ik graag over één kam. Vaak is dat heel hun salaris en hebben ze niet meer. Indruk maken is vaak het achterliggende doel. Twee maten van me doen dit ook vaak. Ach ieder zijn ding, maar ik raak er niet van onder de indruk.

Het zijn vaak juist de mensen die 0,0 contant op zak hebben en zelfs 3 euro in de supermarkt pinnen, die geld zat hebben. De zogenaamde yuppen ;)

Youtube: DashcamNL

• Ramon
  • Nu online
Misschien leuk om even te melden: De situatie bij de Triodos is gewijzigd!
Vanaf nu kunt u met uw Triodos Wereldpas meerdere keren per dag tot maximaal 1.500 euro per dag geld opnemen bij alle 3.100 geldautomaten van Rabobank in Nederland. Bij andere banken kunt u eenmaal per dag en maximaal 250 euro per dag geld opnemen.
Ik heb zelf sinds een maand of 2 een Triodos rekening en ik pin altijd alles. Nooit problemen gehad met die limiet van 250 ook.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• n4m3l355
  • Laatst online: 04-11 14:17
dfrenner schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:52:
Ach, dat soort mensen scheer ik graag over één kam. Vaak is dat heel hun salaris en hebben ze niet meer. Indruk maken is vaak het achterliggende doel. Twee maten van me doen dit ook vaak. Ach ieder zijn ding, maar ik raak er niet van onder de indruk.

Het zijn vaak juist de mensen die 0,0 contant op zak hebben en zelfs 3 euro in de supermarkt pinnen, die geld zat hebben. De zogenaamde yuppen ;)
Daarom heet het ook over 1 kam scheren, misschien er eens aan gedacht dat menig grootgrond bezitter bijna altijd een clip heeft en het concept bankkaart nog niet geheel kent? Of markthandelaren en zo zijn er nog talloze. Het zijn eerder juist de yuppies die hierbij verbleken met hun talloze plastic kaartjes.

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

ASN Bank = Onderdeel van SNS

OVerigens;

Met deze pas kunt u:

Geld opnemen bij geldautomaten in Nederland en het buitenland die voorzien zijn van het Maestro- of Cirrus-logo.
Betalen in winkels en bedrijven met uw ASN Wereldpas en pincode.
In Nederland betalen met de chipknip, uw elektronische portemonnee voor alle kleine uitgaven.

Betalen en geld opnemen in Nederland

U kunt betalingen verrichten met uw ASN Wereldpas en pincode voor maximaal € 2.500,- per dag. Aan het Maestro-, Cirrus- of PIN-logo ziet
u bij welke winkels, restaurants etc. dit mogelijk is.
Bij SNS-geldautomaten kunt u maximaal € 1.000,- per dag opnemen, eventueel in meerdere transacties. U vindt deze automaten ook in ruim 300 filialen van de HEMA.
Bij geldautomaten van andere banken kunt u één transactie per 24 uur uitvoeren en daarmee maximaal € 250,- opnemen.

Betalen en geld opnemen in het buitenland
Met uw ASN Wereldpas kunt u in de hele wereld per dag maximaal
€ 500,- opnemen bij bij alle geldautomaten met een Maestro- of
Cirrus-logo.
Tevens kunt u per dag maximaal € 750,- betalen met de pas en uw pincode bij pinapparaten met het Maestro- of Cirrus-logo.
En maximaal € 500,- per dag betalen met uw pas en handtekening bij betaalautomaten met het Maestro-logo.

Chipknip
U kunt saldo op de chipknip laden van uw ASN Bankrekening met behulp van uw pincode. Vervolgens kunt u de chipknip gebruiken als elektronische portemonnee. De oplaadpunten vindt u bij banken, naast de geldautomaat.
U kunt uw chipknip dagelijks opladen tot maximaal € 250,-

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:07

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Het grootste nadeel (vind ik!) van dit soort banken, is dat zij nog niet aangesloten zitten bij iDeal. Dat vind ik ook een groot nadeel van de DSB bank. Anders was ik misschien al wel overgestapt van Postbank naar DSB.

We've got that ring of confidence

• Roenie
  • Niet online
dfrenner schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 10:52:

Je loopt kennelijk graag te koop met je vooroordelen. Voor hetzelfde geld ( ;) ) zijn het zwarte centen.

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Yukkie schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:16:
Het grootste nadeel (vind ik!) van dit soort banken, is dat zij nog niet aangesloten zitten bij iDeal. Dat vind ik ook een groot nadeel van de DSB bank. Anders was ik misschien al wel overgestapt van Postbank naar DSB.
Klopt. Maar ja, de ING (waar ik zit) is ook niet aangesloten bij iDeal. Gelukkig heb ik daar dan me Fortis rekening voor. :)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• anandus
  • Niet online
Eens. Ik moet altijd eerst geld overmaken naar mijn oude Postbank-rekeneing om daarmee iDeal te kunnen gebruiken.
(En dan duurt het vaak ook nog een halve dag om van bank->postbank over te maken. Maar het behoedt mij voor impulsaankopen, dat dan weer wel :P )

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:07

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Naboo schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:24:
[...]

Klopt. Maar ja, de ING (waar ik zit) is ook niet aangesloten bij iDeal. Gelukkig heb ik daar dan me Fortis rekening voor. :)
Das vreemd, volgens www.ideal.nl ondersteund ING dat wel. Heb je daar wellicht geen betaal rekening en/of maak je daar geen gebruik van de online betaal functie oid?

Edit: ah, volgens deze link moet je het eerst aanvragen. Het kan dus wel :)

[ Voor 21% gewijzigd door Yukkie op 06-02-2009 11:25 ]

We've got that ring of confidence

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Yukkie schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 11:24:
Edit: ah, volgens deze link moet je het eerst aanvragen. Het kan dus wel :)
Dat is voor winkeliers die geld willen ontvangen via Ideal, niet voor klanten die ermee willen betalen.

• anandus
  • Niet online
Kick :)

Ik zit bij Triodos, waar ik an sich heel erg tevreden mee ben, er zijn echter 2 puntjes die me irriteren:
1. Geen iDeal (ongelooflijk dat ze dat niet hebben).
2. Bij online bankieren wordt in het weekend heel langzaam (of niet) geüpdate, dus van vrijdagmiddag tot maandagochtend kan je je actuele saldo niet zien, alleen hoe het saldo was op vrijdagmiddag :/

Nu wil ik dus overstappen op ASN, vooral omdat ze wél iDeal hebben, al weet ik niet hoe dat met het weekend-saldo zit (iemand een idee?)

Maar....
Dat vind ik een stuk minder, het is het brave zoontje in een wat minder brave familie.
Hoe weet ik zeker dat mijn geld niet geïnvesteerd wordt in wapens, bijv.?
En hoe weet ik zeker dat er met mijn geld niet creatief gespeculeerd gaat worden (waar banken nogal berucht om zijn)?

Met andere woorden: Hoe duurzaam is ASN nou echt?

• xxxMaverick
  • Laatst online: 17-11 08:01
anandus schreef op zondag 22 november 2009 @ 00:44:
Kick :)

Ik zit bij Triodos, waar ik an sich heel erg tevreden mee ben, er zijn echter 2 puntjes die me irriteren:
1. Geen iDeal (ongelooflijk dat ze dat niet hebben).
2. Bij online bankieren wordt in het weekend heel langzaam (of niet) geüpdate, dus van vrijdagmiddag tot maandagochtend kan je je actuele saldo niet zien, alleen hoe het saldo was op vrijdagmiddag :/

Nu wil ik dus overstappen op ASN, vooral omdat ze wél iDeal hebben, al weet ik niet hoe dat met het weekend-saldo zit (iemand een idee?)

Maar....

[...]

Dat vind ik een stuk minder, het is het brave zoontje in een wat minder brave familie.
En hoe weet ik zeker dat er met mijn geld niet creatief gespeculeerd gaat worden (waar banken nogal berucht om zijn)?

Met andere woorden: Hoe duurzaam is ASN nou echt?
asn zit tussen de grootbanken en triodos in. ASN is zeker niet 100% groen, al zeggen ze van wel. Ze investeren veel in gemeentes en overheden, ik geloof dat maar iets van 10% echt naar groene zaken gaat. Bij triodos is dat veel meer.

ASN is een tijdje geleden zelfs negatief in het nieuws geweest omdat ze spaargeld rechtstreeks stalden bij SNS, tja, hoe duurzaam ben je dan?

• BigFast
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

anandus schreef op zondag 22 november 2009 @ 00:44:

Dat weet je nooit zeker, tenzij je het geld exact gaat volgen. Weet je ook dat je huidige bank het niet in wapens belegd, direct of indirect? Ze claimen dat, maar 100%? In een sok onder je bed dan weet je het zeker. Who cares anyway.
* BigFast stalt zijn geld bij de hoogste bieder en vindt dit een beetje een discussie met een luchtje...

• anandus
  • Niet online
BigFast schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:02:
[...]

Dat weet je nooit zeker, tenzij je het geld exact gaat volgen. Weet je ook dat je huidige bank het niet in wapens belegd, direct of indirect? Ze claimen dat, maar 100%? In een sok onder je bed dan weet je het zeker. Who cares anyway.
* BigFast stalt zijn geld bij de hoogste bieder en vindt dit een beetje een discussie met een luchtje...
Exact weten zal je het natuurlijk nooit, maar ik probeer die kans wel te minimaliseren :)
* anandus gaat niet zomaar naar de hoogste bieder, maar stelt randvoorwaarden aan z'n bank, ieder wat wils, niet?

Overigens heb ik gemaild met Triodos over iDeal, dit kreeg ik als antwoord:
Hartelijk dank voor uw e-mail. Triodos Bank is dit jaar gestart met de implementatie van iDEAL. Naar verwachting zal Triodos Bank iDEAL in het tweede kwartaal van 2010 kunnen aanbieden.
Aldus :)

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-11 23:13
Dit probleem (ontbreken iDeal bij Triodos bank) wordt in 2010 opgelost!
Vandaag per post een schrijven ontvangen (met financieel overzicht) waarin met trots een nieuwe website EN de iDeal functionaliteit aangekondigd zijn! :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:14
Naboo schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:24:
[...]

Ik betaal al 2 jaar gewoon via iDeal... Maar misschien heb jij een ING bankrekening, ik heb een voormalige Postbank rekening (nu ook ING maar nog wel een giro-banknummer).

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Na de samenvoeging met de postbank is er een periode van 3 maanden geweest dat de ING-klanten niet konden Idealen en de oud-postbankklanten wel. Nu kan iedereen dat.

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-11 22:58

houthakker

Poehé

Hoe zit het met de risico's bij deze bank(en)?
of een bank nu in groen investeert of niet, alle bedrijven waar in geïnvesteerd worden kunnen onderuit gaan.
Daarbij als een bank klein is, is de kans groter dat deze omvalt, is daar al aan gedacht?

Specs

• Jaspertje
  • Laatst online: 14-11 14:17

Jaspertje

Max & Milo.. lief

houthakker schreef op maandag 25 januari 2010 @ 09:19:
Hoe zit het met de risico's bij deze bank(en)?
of een bank nu in groen investeert of niet, alle bedrijven waar in geïnvesteerd worden kunnen onderuit gaan.
Daarbij als een bank klein is, is de kans groter dat deze omvalt, is daar al aan gedacht?
Het risico is alleen groot als de rekening waar je geld op staat niet onder de garantie deposito regeling valt of je meer dan 100.000 euro op die rekening hebt staan anders krijg je het 'gewoon' terug. Wij hebben nu nog alleen een spaarrekening bij de ASN maar hebben er wel over nagedacht om de ASN onze huisbank te maken, maar nog geen stappen ondernomen om het ook door te zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Jaspertje op 25-01-2010 09:28 ]

• Rukapul
*kick*

Naar aanleiding van [Risico] Aanpassing wachtwoord-retrieval MijnING.nl ben ik ook op zoek naar een andere betaalrekening al zal ik het gemak van TAN per SMS in principe gaan missen. Het idee is om het dan meteen maar wat duurzamer in te steken waardoor je al snel bij Triodos of ASN Bank uitkomt.

Op het vlak van veiligheid levert ASN nieuwe wachtwoorden per post en Triodos heeft een ongedefinieerd iets via de klantenservice. Maargoed, daar kies je niet primair bank op uit :P

Aangezien Triodos nog steeds geen iDeal aanbiedt valt Triodos af.(Ook bizar is dat een (selectieve) incassoblokkade bij Triodos geld kost waardoor het je dus geld kost om te voorkomen dat derden geld van je roven 8)7)

Blijft over ASN bank, maar daar zitten ook wel wat mitsen en maren aan:
  • Er moet los een creditcard aangevraagd moet worden wat meer werk is en het totaal aan kosten omhoog drijft.
  • Met eenmaaldaags gastgebruik en tot 1500 euro per dag pinnen bij SNS betaalautomaten valt waarschijnlijk nog net te leven.
  • Ook jammer is dat ASN in principe gewoon onderdeel is van de brakke too-big-to-fail bankverzekeraar SNSReaal, maar dat valt haast niet te vermijden.
  • Misschien wel het grootste breekpunt zijn de voorwaarden ASN online bankieren die met een whopping 12 pagina's die van Mijn ING ruim overstijgen en ook heel veel verplichtingen en beperkingen opleggen aan de klant. Om te voldoen aan je voorwaarden moet je wekelijks diverse wachtwoorden, technische hulpmiddelen, accounts en transacties checken 8)7. Volstrekt onredelijk.
Wat ik mij echter afvraag is de online bankieromgeving. Ik ben bekend met de omgevingen van ING, Rabobank (en nog een trits spaarbanken zoals Argenta, Aegon, OHRA, en Moneyou) en vraag mij af hoe ASN zich qua functionaliteit daarmee verhoudt? Heeft er iemand wellicht enkele screenshots?

Zijn er nog andere recente wijzigingen die relevant danwel interessant zijn om te weten?

• Aikon
  • Niet online
Triodos heeft medio 2010 ook ideal. ASN is idd van SNSReaal en had dan ook gelijk uitziend internetbankieren met SNS, maar SNS heeft recent een ander jasje gekregen (wat echt onoverzichtelijk is).

Internetbankieren bij Triodos is niet echt modern te noemen.

Maar ja, Triodos is wel een stuk groener dan ASN denk ik.
Pagina: 1