Toon posts:

[iPod] Camera Connector i.c.m. Canon Powershot A550*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal!
Ik heb hulp nodig... Ik wil een iPod Video kopen, 30gb. Ik ga binnenkort 3 maanden weg en wil dan mijn foto's onderweg over kunnen zetten, het liefs op deze iPod. Nu het probleem... Ik weet niet of mijn digitale camera dit ondersteunt.. Ik heb een Canon Powershot A550 en volgens Apple kan ik mijn camera gebruiken icm de iPod als mijn camera het PTP-protocol ondersteunt.

Dit ben ik dus aan het uitzoeken maar het wil niet helemaal... Apple zegt dus dat alle camera's met ptp-protocol gebruikt kunnen worden bij de iPod Video. Als ik in de handleiding kijk van mijn camera, dan staat daar onder het kopje communicatieinstellingen: PTP
Houdt dit in dat mijn camera dit ondersteunt??? Ik heb Canon ook gesproken en die zegt weer dat ze het niet ondersteunen of in ieder geval niet kunnen garanderen dat het werkt. Hmm, handig! Terwijl in de lijst van camera's op de Apple-site wel weer een aantal camera's van Canon staan. En mijn camera wordt nog aangegeven als 'nieuw' dus er is een kans dat het wel werkt (hoop ik?!)

Daarna ben ik nog winkels afgeweest als Dixons, Dynabite en Mediamarkt maar die verkopen dus weer niet 'de camera connector' die je nodig hebt om de foto's rechtstreeks over te zetten. Dus kan ik het ook niet in de winkel proberen. Heb ook een Applestore gebeld en daar kan ik het ook niet testen want ze hebben geen verpakkingen open. Mijn laatste optie is om via internet zo'n kabeltje te kopen en het vervolgens bv bij Dixons te testen maar goed, als dat niet werkt zit ik met een kabeltje van 30,- Dat is ook weer zonde.

Dus iPod-kenners: is er iemand die me uit de brand kan helpen??
Thnx! gr Eva

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-10 18:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je weet dat het overzetten van foto's naar de Ipod ERG traag gaat en de batterij van de ipod volledig leeg trekt? Hier is al meer over gepost op GoT wat je met de search zou moeten vinden. Conclusie was dat de ipod + camera connector eigenlijk niet geschikt zijn als image bay en je het meer als "gimmick" kunt zien dan als echt nuttige toevoeging.

Verder: wanneer de A550 niet in de lijst van ondersteunde camera's te vinden is bij Apple zal Apple er totaal geen support op leveren maar kan het zijn dat het wel werkt. Canon levert zowiezo geen support op 3rd party producten natuurlijk. Voor problemen met de ipod camera connector kun je dus in ieder geval niet bij Canon aankloppen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb de titel aangepast naar "[iPod] Camera Connector i.c.m. Canon Powershot A550*" zodat het wat beter de lading dekt (en later ook beter terug te vinden is via de search).

Ik vermoed trouwens dat deze camera wel gaat werken i.c.m. de Camera Connector, aangezien deze zowel PTP als MTP ondersteunt. Sowieso zijn het alleen de exotische camera's die niet werken met de Camera Connector.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Als je de oplader van de iPod erin houdt tijdnes het overpompen van foto's (dat doe je dan bijv. in een hotel o.i.d) dan is het toch geen enkel probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij worden vrijwel alle canon digital camera's zowiezo ondersteunt, wat je beter kan doen is simpelweg naar een apple verkoop punt gaan, en je daar laten adviseren als hun zeggen dat het kan dan kan het. en als het achteraf dus niet blijkt te kunnen dan is het hun "schuld".

verder heb je de camera al ? anders neem je de camera even mee naar een verkoop punt en testen hun het wel even voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-10 18:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

ThinkPad schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:37:
Als je de oplader van de iPod erin houdt tijdnes het overpompen van foto's (dat doe je dan bijv. in een hotel o.i.d) dan is het toch geen enkel probleem?
Ik weet niet of dat kan eigenlijk. Volgens mij kun je de ipod niet voeden zonder verloop / split stukje wanneer de camera connector met de ipod is verbonden. En dan nog blijf je zitten met ERG trage overdracht.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1