Ik kom er maar niet uit, heb uren op google rondgehangen en ook op tweakers niks te vinden. Please help!
Het probleem:
Ik heb een tabel die er zo uit ziet:
Artikelen:
Ik wil graag de volgende selectie kunnen maken:
Selecteer alle nummers waar een bepaalde nawnummer niet in voorkomt en een bepaalde groep heeft.
In adere woorden:
Deze query geeft als resultaat de eerste row uit de voorbeeld tabel. Wat ik dus wil is dat als een nawnr bij een nummer bestaat dit nummer helemaal niet in de selectie voorkomt. Ik weet haast zeker dat het mogelijk moet zij en op het eerste gezicht lijkt het ook makkelijk. Maar niet voor mij
Het gaat trouwens om SQL server versie 2000 in combinatie met een C# 2005 programma.
Het probleem:
Ik heb een tabel die er zo uit ziet:
Artikelen:
| nummer | nawnr | groep |
| 770737 | 1128 | 1001 |
| 770737 | 1010 | 1001 |
| 770738 | 1010 | 1002 |
| 770737 | 1010 | 1002 |
Ik wil graag de volgende selectie kunnen maken:
Selecteer alle nummers waar een bepaalde nawnummer niet in voorkomt en een bepaalde groep heeft.
In adere woorden:
SQL:
1
| SELECT nummer FROM $tabel WHERE groep = '1001' AND nawnr <> '1010' |
Deze query geeft als resultaat de eerste row uit de voorbeeld tabel. Wat ik dus wil is dat als een nawnr bij een nummer bestaat dit nummer helemaal niet in de selectie voorkomt. Ik weet haast zeker dat het mogelijk moet zij en op het eerste gezicht lijkt het ook makkelijk. Maar niet voor mij
Het gaat trouwens om SQL server versie 2000 in combinatie met een C# 2005 programma.