Toon posts:

[struts] Verschillende foutmeldingen bij validatie veld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van de validator van struts. Voor het veld dat ik wil valideren gebruik ik de 'validwhen' en mijn 'test' variabele ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
(
((isGelecteerd != "true") and (condVar != "true")) 
or 
((isGeslecteerd == "true") and ( *this* != null))
)

Indien het linkerdeel [((isGelecteerd != "true") and (condVar != "true"))] van de 'or' faalt dan wil ik foutmelding_1 tonen en indien het rechtdeel [((isGeslecteerd == "true") and ( *this* != null))] van de 'or' faalt dan wil foutmelding_2 tonen. Dit gaat dus met de 'validwhen' niet lukken, iemand enig idee hoe ik dit wel kan doen?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 19:29

momania

iPhone 30! Bam!

Als conditie 1 faalt, maar 2 niet, dan krijg je sowieso geen foutmelding lijtk me.

Als je de validWhen dan 2 keer aan het veld kan hangen, dan kan je die condities opsplitsen en dus wel per conditie een foutmelding aanwijzen.

Maak anders gewoon een custom validator op basis van de validWhen validator :)

[ Voor 25% gewijzigd door momania op 19-06-2007 15:04 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:02:
Als conditie 1 faalt, maar 2 niet, dan krijg je sowieso geen foutmelding lijtk me.

Als je de validWhen dan 2 keer aan het veld kan hangen, dan kan je die condities opsplitsen en dus wel per conditie een foutmelding aanwijzen.

Maak anders gewoon een custom validator op basis van de validWhen validator :)
dank voor je reactie.

-hoe kun je 2 keer een 'validWhen' aan een veld hangen? (ik dacht namelijk dat dit niet mogelijk is)

-heb je misschien een tutorial of iets dergelijks over hoe je je eigen validator kan schrijven?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 19:29

momania

iPhone 30! Bam!

Misschien door
XML:
1
depends="validWhen, validWhen"
te gebruiken. Geen idee, zal je even mee moeten experimenteren.

Voor je eigen validator: kijk gewoon even in de code van de validWhen validator. Extend die of kopieer het en pas het aan naar je eigen behoeftes ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*