advies over nieuwe voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:39
Beste mensen,

Ik heb de laatste paar dagen regelmatig last van system freezes.

nu dacht ik al gelijk bij de eerste keer dat het misschien wel m'n voeding eens zou zijn, dit omdat mijn coolermaster 430 W voeding 20W minder levert dan de geadviseerde 450W die in de beschrijving van mijn videokaart zit. ik dacht dat dit wel mee zou vallen aangezien ik een redelijk energie zuinige C2D heb.

ik heb ook al op dit forum een link gevolgd waar een tool staat om ongeveer te bepalen wat voor voeding je nodig bent, hierbij kom ik uit op ongeveer 400W.
Ik had het idee dat deze marge niet echt al te groot is daarom post ik dit nu ook. hieronder mijn specs die nodig zijn voor de tool die daar weer onder staat.

ASUS P5B
intel core 2 duo E6300
2 x 1024 MB DDR2 RAM
1 x 320 GB WD sata
HIS ati radeon X1950 pro 256mb (heb gelezen dat deze meer verbruikt dan normale x1950 pro)
NEC DVD-RW
1x 250 mm case fan met LED's
1x 80 mm case fan met LED's
usb apparaten: - logitech G15
- gewone muis
- bluetooth adapter
- logitech chillstream gamepad

overclocking : idle ~1.3 V
~1900 mhz

http://www.extreme.outervision.com/index.jsp

Flickr - Strava

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je op 400W uitkomt heb je het denk ik niet goed ingevult. Ik kom met een zwaarder systeem veel lager uit.

Voor je systeem moet die 430W coolermaster zeker wel voldoende zijn. Die 450W die op de verpakking van de GPU staat is meer om zeker te weten dat het voldoende is. Dus ook bij bagger voedingen zoals Q-tec.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
nee, niet bij bagger voedingen zoals Q-tec, maar wel bij minder-dan-A-merk voedingen .

Q-tec zou ik bij zo ongeveer elke config afraden, tenzij je echt het goedkoopste van het goedkoopste hebt en het systeem maar een paar uur per dag draait.

jouw coolermaster voeding zou genoeg moeten zijn. heb je een multimeter kan je altijd de spanningslijnen nameten.

[ Voor 19% gewijzigd door successor op 19-06-2007 14:16 ]

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

Deze voeding is inderdaad genoeg voor dat systeem, ik heb dezelfde voeding met deze specs:

Asus M2N-e
AMD Athlon 64 X2 3800 + @ 4600+
2X1024 mb ddr2 CORSAIR xms2 pc6400 geheugen
Club3D Radeon X1950pro 256 mb
2x WD 250 GB sata II
1x Samsung 250GB Sata II
2x WD raptor 36,7GB sata in raid0
1x Samsung DVD rom
1x Aopen DVD brander
3x80MM led fans
2x120 mm ledfans
4x neon buis

en dit draait allemaal perfect en stabiel , ik heb zelfs al een keer 8 hdd's in m'n pc gehad

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 09:53

Haan

dotnetter

Kater? Eerst water, de rest komt later

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Meet met een stroomverbruikmeter maar eens wat je systeem uit het stopcontact trekt bij volle belasting. Zal ergens tussen de 175 en 275 watt zijn.
Mijn systeem trekt onder volle belasting 230watt uit het stopcontact.
Tagan 480, Amd 3500+ 2,2 @ 2,7Ghz, Ati X850XT PE o'clocked, 2GB DDR en 4 hd's en 8 ledfans enz enz.

Aangezien je een goede voeding hebt moet ie dit probleemloos kunnen leveren.
Als je voeding te zwak was zou je spontane reboots moeten krijgen.

Met dit warme weer zou ik als ik jou was eerst even je temps checken. Ik kan met dit warme weer mijn processor ook niet op 2,7Ghz laten draaien. Dus je overclock zou ik ook ff terugzetten.

Ik zou daarna stuk voor stuk onderdelen verwijderen en kijken of ie dan nog steeds freezed. Dan weet je meteen welk onderdeel problemen veroorzaakt.

[ Voor 58% gewijzigd door KneppaH op 19-06-2007 14:34 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn eigen systeem verbruikt bij 100% belasting 260W. Dit is gemeten met een W meter in het stopcontact.

Mijn systeem is zeker weten zwaarder dan het systeem van de TS.

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:39
Bedankt voor al jullie snelle replys.

ik weet nu eigenlijk wel zeker dat het niet aan m'n voeding zal liggen. nu alleen nog maar op zoek naar een andere zonde bok voor de freezes. het zal wel weer een of andere vista driver issue zijn zoals al die andere 100.

mvg. mij.

Flickr - Strava

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke voeding heb ik nodig? Deel 17

Het is de bedoeling dat je kijkt wat al geschreven is voordat je een topic opent...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.