Heel strikt gezien hoort dit topic in Client Software Algemeen, maar als ik de topiclist daar bekijk is het me wel duidelijk dat hier meer mensen met verstand van mijn probleem zitten. Dit leverde me niets op en [google=wine install afm files] alleen maar oude zooi. Ook bij winehq kan ik niets vinden over AFM bestanden. En in het wine IRC kanaal weten ze het ook niet.
Ik heb Ubuntu 7.04 met wine 0.9.33. Probeer ik nu daarmee iets te printen (b.v. met Notepad), dan krijg ik deze error:
Op één of andere manier moet ik die AFM files dus installeren. En serieus ik kan niet vinden hoe ik dat voor elkaar moet krijgen (zonder wine.conf).
Betreffende printer is een Canon iP1600 met iP2200 drivers van Canon website. Vanuit OpenOffice enzo kan ik ook gewoon perfect printen. Alleen vanuit Wine applicaties niet.
Ik heb Ubuntu 7.04 met wine 0.9.33. Probeer ik nu daarmee iets te printen (b.v. met Notepad), dan krijg ik deze error:
Dit blijken Adobe Font Metric bestanden te zijn. Die zijn te vinden op de FTP van Adobe. Ik heb er wat gedownload van base35 omdat http://www.la-sorciere.de/Wine-HOWTO/wineprintconfig.html dat suggereerde. De rest van die guide gaat echter uit van wine.conf, een bestand dat ondertussen afaik niet meer bestaat.To use WINEPS you need to install some AFM files.
Op één of andere manier moet ik die AFM files dus installeren. En serieus ik kan niet vinden hoe ik dat voor elkaar moet krijgen (zonder wine.conf).
Betreffende printer is een Canon iP1600 met iP2200 drivers van Canon website. Vanuit OpenOffice enzo kan ik ook gewoon perfect printen. Alleen vanuit Wine applicaties niet.
Verstuurd vanaf mijn Computer®