Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wat is de beste Text to speech software?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.374 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben op zoek naar de beste tts software. Ik bedoel dan niet de standaard versies van microsoft, die zijn nogal slecht namelijk.

iemand suggesties?

alvast bedankt!

grt Bertran

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:46
http://www.google.nl/sear...+to+speech+software&meta=

Ik raad je aan eerst eens te kijken naar wat er is.
En dan hier ervaring vragen.
Welk programma lijkt jou interessant?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tja; met een dergelijk open vraag kunnen wij ook niet zo heel veel; het is hier geen helpdesk waar je een topic neer kunt plempen ;) Welke pakketten heb je al geprobeerd; en hoe definieer je 'beste'? Met de kortste leercurve? Met het laagste foutpercentage? Wat wil je er precies mee gaan doen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
Wat vind je slecht aan de TTS van Microsoft? De spraakkwaliteit, het programmeren ervan?

Voor de speech api (sapi) van MS zijn meerdere stemmen te vinden waaronder een paar commerciële die best goed zijn.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik vind deze site wel goed werken.

http://demo.acapela-group.com/

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Die zijn inderdaad erg goed vooral de belgische stemmen, nu kan je ook een demo progamma's downloaden :*) : http://www.acapela-group.com/products/products.asp

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 19:40

AceRimmer

What a guy...

Deze klinkt erg goed:
www.loquendo.com

(als de site het doet... Bij "the network is busy" melding gewoon op F5 rammen helpt vaak wel)

[ Voor 55% gewijzigd door AceRimmer op 19-06-2007 23:25 ]

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt,

Acapela had ik inderdaad gezien en loquendo ook, ik ben erg te spreken over het Nederlandse deel van acapela en dan vooral de vrouwelijke stem. Loquendo is ook wel goed, echter heeft hij soms problemen met woordjes als "produceren" (producer - en)

Aangezien Loquendo uit Italie komt is het Italiaans helemaal uitgemolken maar de andere talen hebben hun beperkingen. Hetzelfde geld voor acapela, waarbij Nederlands goed is maar Italiaans weer erg slecht. Erg jammer omdat ik een tts zoek die goed is bij alle talen...

ik kijk naar dingen als:

intonatie (in een hele zin)
articulatie
uitspraak van moeilijke klanken
buitenlandse woorden

Wat ik slecht vind aan microsoft tts? zie de bovenstaande 4 punten, al weet ik niet hoe het in vista is.
Ik ben bezig met een dyslexieproduct en ik heb niet zoveel behoefte aan een samenwerking met onze vriend Bill, en hij ook niet met ons denk ik. ;)

Iemand nog meer suggesties? in ieder geval bedankt voor de reacties :)

Verwijderd

realspeak
cepstral
nuance dragon
att natural voices

of eea voor jou toepassing geschikt is kan ik niet beoordelen 8)

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 15:19

-d-

Ik wil even dit topic weer omhoog schoppen, ik ben namelijk ook op zoek naar professionele TTS software. Dus geen simpele, maar meer een enterprise oplossing die op zijn minst Engels, Frans en Spaans aankan (NL is niet nodig). We zoeken deze software voor e-learning doeleinden (waarschijnlijk icm Adobe Captivate, waar TTS in zit, maar helaas is de kwaliteit niet goed genoeg).

Ik heb een aantal toepassingen gezien (helaas kan ik deze niet laten zien, ivm verplichte login) waar zeer goede Text-to-speech in zat.

Uiteraard al veel Google sessies gedaan en een hele berg software al getest, maar niks werkt goed genoeg. Dus als iemand ervaring heeft met TTS op professioneel gebied hoor ik dat graag. Licentiekosten maken niet uit.
Pagina: 1